Page 252 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 252
250 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Styczeń
Piosenka dla babci i dziadka
muzyka: Iwona Zakościelna • słowa: Anna Kierkosz
# # # 4 j j j j j j j j
j j j j
j j j j
j j j j
& # 4 œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ j œ j œ œ œ œ œ œ œ œ œ
-
-
-
Krok za kro kiem przez u - li cę bieg nie szyb ko cho ciaż tłok, sre brnym ko kiem czy księ ży cem
-
-
-
-
-
-
4 # # # j j j j j j j j
& # j j j j j œ j œ œ . œ œ œ œ j œ œ ŒŒ œ . œ œ œ œ j œ
œ œ œ œ œ œ
-
-
-
-
-
-
no cą mi roz jaś nia mrok. Gdy u śmie cha się sze - ro ko, to za kwi ta każ dy
-
-
-
8 # # # j j j j 6
j j
& # œ Œ ŒŒ œ . œ œ œ œ j œ œ œ Œ œ œ œ œ œ œ œ Œ Œ Œ 8
-
-
-
-
kwiat. Pusz - cza do mnie per skie o ko, jak by mia ła sie dem lat.
-
13 # # 3xCoda j
j
j
& # # 6 . . j j œ j j j œ j œ j œ œ œ j œ j œ œ œ j j j œ j œ œ
8
œ œ œ œ œ œ œ
-
-
-
-
-
-
To mo ja bab cia, to mo ja bab cia cho dzi na szpil kach, nie cho dzi w kap ciach.
-
-
17 # # j
j
& # # j j œ j j j œ j œ j œ . œ j œ j œ œ œ j j œ j œ . . .
œ
œ œ œ œ œ œ
-
-
Gna na ro we rze, zna ba - jek dość, a ja dla bab - ci mam dzi siaj coś.
-
1. Krok za krokiem przez ulicę 2. Krok za krokiem po chodniku
biegnie szybko chociaż tłok, elegancki idzie pan.
srebrnym kokiem czy księżycem Ma we włosach sto promyków,
nocą mi rozjaśnia mrok. co do snu mrugają nam.
Gdy uśmiecha się szeroko, Lubi koty, lubi śpiewać,
to zakwita każdy kwiat. nawet na gitarze gra.
Puszcza do mnie perskie oko, Pisze wiersze, co dzień biega
jakby miała siedem lat. i komputer zna jak ja.
Ref. To moja babcia, to moja babcia Ref. Oto mój dziadek, oto mój dziadek
chodzi na szpilkach, nie chodzi w kapciach. x2 skleja modele, ma sto zagadek. x2
Gna na rowerze, zna bajek dość, Gna na rowerze, zna bajek dość,
a ja dla babci mam dzisiaj coś. a ja dla dziadka mam dzisiaj coś.
Coda:
Dla mojej babci, dla mego dziadka
mam dzisiaj prezent: oto zagadka.
To nie laurka, nie kwiatów dzban.
Ja dzisiaj dla nich piosenkę mam!
Uwaga: Zwrotki 2. i zakończenia (cody) dzieci uczą się w kolejnych dniach (np. między zadaniami porannymi czy po-
południowymi). Po opanowaniu całego tekstu wykonują piosenkę wraz z nagraniem w wersji instrumentalnej – CD, 16.
4. Zabawa ruchowa do Piosenki dla babci i dziadka. Dzieci poruszają się przy akompaniamencie nagrania wersji instru-
mentalnej Piosenki dla babci i dziadka – CD, 16. Podczas trwania zwrotki dzieci chodzą w pulsie muzyki z rękami na
biodrach, każde dziecko samo. W czasie refrenu dzieci łączą się w pary, trzymają się za ręce i kołyszą się z boku na bok,
zaznaczając taneczny charakter muzyki (jak w walcu).
Dokładnie takie same czynności wykonują w trakcie trwania 2. zwrotki i refrenu.
Podczas trwania cody dzieci chodzą na palcach w kółeczkach, trzymając za ręce partnera z pary.
5. Pożegnanie. Dzieci i N. siedzą wspólnie w kole. N. śpiewa improwizowane melodie, witając się z kolejno z dziećmi:
Do widzenia, … (imię dziecka). Wywołane dziecko odpowiada, powtarzając melodię: Do widzenia, pani (panu).