Page 254 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 254
252 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Styczeń
2. N. prezentuje cyfrę 9, drukowaną i pisaną. Omówienie jej charakterystycznych cech. Kreślenie cyfry palcem w powie-
trzu, na plecach kolegi.
3. Układanie cyfry 9 z kolorowego drucika kreatywnego.
4. Umieszczanie na tablicy kartonika z cyfrą 9 pod zbiorem serduszek.
5. Zabawa ruchowa „Serduszko”. Dzieci otrzymują szarfy. Zakładają je i biegają swobodnie do rytmu wygrywanego przez
N. na tamburynie. Na wyraźny sygnał zdejmują szarfę, kładą na podłogę i układają z niej kształt serduszka. Zabawę po-
wtarzamy kilkakrotnie.
6. Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 32. Rysowanie po śladzie wzorów i pisanie cyfr.
Uwaga: Dzieci 5-letnie skupiają się na rysowaniu po śladzie szlaczków cyfropodobnych. Dzieci 6-letnie piszą również
cyfry po śladzie.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczne.
Temat: Laurka dla dziadka.
Cele:
w
ywoływanie uczucia radości poprzez przygotowywanie prezentu dla bliskiej osoby
zwracanie uwagi na wartość własnoręcznie wykonanego upominku
doskonalenie sprawności manualnej.
Pomoce: biały papier, klej, nożyczki, KA.
Przebieg zajęć:
1. Rozmowa z dziećmi nawiązująca do zbliżającego się święta.
2. Przedstawienie sposobu wykonania laurki z KA, k. 16: wycinanie kartki, wyjęcie szablonów balonu, zaginanie, przykle-
jenie balaonu nad sznurkiem i napisem DLA DZIADKA.
3. Praca dzieci przy stolikach. Dzieci naklejają na kartkę również chmurki, wycięte z białego papieru.
4. Prezentacja laurek.
Uwaga: Każde dziecko może też przygotować karteczkę ze swoim imieniem i nakleić ją na laurkę, np. OD OLI.
III Zajęcia w ogrodzie
x Obserwacja ptaków przy karmniku – utrwalenie nazw ptaków.
x Zabawa w berka kucanego.
t
PIĄTEK emat: Kochani goście w przedszkolu.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Próba generalna przed występem. Wylepianie plasteliną szablonu cyfry 9. Ćwi-
czenia poranne – Zestaw XIX. Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 34. Układanie z figur geometrycznych. Zabawa z dźwiganiem
„Mur z kamieni”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 2; IV 1, 2, 9, 11, 12, 15, 17
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia społeczno-kulturowe – „Babcie i dziadkowie w przedszkolu!”. Przywitanie zaproszonych
gości. Odśpiewanie piosenki Sto lat dla babci i dziadka. Wręczenie laurek. Przedstawienie inscenizacji Czerwony Kapturek
Maciejki Mazan. Odśpiewanie Piosenki dla babci i dziadka (CD, 16). Podziękowanie i uściski. ▶ 2. Zajęcia ruchowe –
ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw XIX.
obszary z podstawy programowej: I 5, 6, 8; II 7; III 2, 4, 6, 8, 9; IV 1, 7
Zajęcia w ogrodzie: Chodzenie po śniegu. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka na sygnał”.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 8; III 5, 9; IV 18