Page 259 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 259
TYDZIEŃ 20 • Gdzie mieszkasz? • 257
6. Zabawa ruchowa „Cyfry tańczą”. Dzieci zatrzymują swoje kartoniki. N. pokazuje dowolną cyfrę, a dzieci, które mają kar-
tonik z tą cyfrą, biegają po sali w rytm tamburyna. Pozostałe dzieci stoją. Potem następuje zmiana.
7. Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 37. Kolorowanie obrazków w rzędach zgodnie z podaną liczbą.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw XX (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Toczenie kul ze śniegu. (W przypadku braku śniegu – przesuwanie piłeczki kijem hokejowym).
x Bieganie slalomem między śniegowymi kulami (lub po wyznaczonej trasie).
ŚRODA emat: W naszej okolicy.
t
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa matematyczna w parach „Ile to będzie razem?” (KA, k. 38). Zabawa
„Podpisujemy obrazki” (KA, k. 36–37). Ćwiczenia poranne – Zestaw XX. Zabawa „Nasza okolica” – określanie położenia
obiektów w przestrzeni. Kalkowanie obrazków – środków transportów. Zabawa z mocowaniem „Przepychanka”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 4, 8, 14, 15
Zajęcia główne: ▶ 1. Spacer po okolicy – „Miasto czy wieś?”. Omówienie zasad bezpieczeństwa. Przedstawienie celu
wycieczki – obserwowanie domów i zagospodarowania terenu. Spacer po najbliższej okolicy. Zwracanie uwagi na miejsca
typowe dla okolicy. Powrót do placówki. Rozmowa z dziećmi na temat wrażeń z wycieczki. Wykonanie ćwiczeń w KP3,
s. 38–39. ▶ 2. Zajęcia umuzykalniające – „Wycieczka do zoo z babcią i dziadkiem”. Rytmiczne powitanie. Śpiewa-
nie Piosenki dla babci i dziadka (CD, 15 i 16). Instrumentacja Piosenki dla babci i dziadka z wykorzystaniem instrumen-
tów perkusyjnych. Zabawa „Co to za zwierzę?” – rozpoznawanie odgłosów. Zabawa ruchowa „Wycieczka do zoo z babcią
i dziadkiem”. Rytmiczne pożegnanie.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 1, 5, 9; IV 1, 2, 4, 5, 7, 10, 12, 18
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa bieżna „Koniki”. Jazda na sankach.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5; II 3; III 2, 5; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa matematyczna w parach „Ile to będzie razem?”. Dzieci wykorzystują kartoniki z cyframi z KA, k. 38. Jedno dziec-
ko ma cyfry od 1 do 4, drugie – od 2 do 8. Pierwsze dziecko wkłada dwa dowolne kartoniki, a drugie pokazuje kartonik
z cyfrą oznaczającą sumę liczb wskazanych przez partnera z pary.
Uwaga: W razie trudności dzieci posługują się liczmanami, np. kolorowymi patyczkami.
x Zabawa „Podpisujemy obrazki”. Dzieci w parach układają z poznanych liter wyrazy jako podpisy do obrazków (np.: dom,
jajo, łza, auto, mapa, kot, pies, sowa, lody) – KA, k. 36–37.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw XX (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa „Nasza okolica”. N. przygotowuje z dziećmi plan okolicy albo osiedla na dużej kartce papieru lub na tablicy. N.
pyta np.: Gdzie znajduje się sklep? Chętne dziecko określa położenie sklepu, np.: Po lewej stronie placu zabaw. Następ-
nie dzieci, odpowiadając na pytanie, np.: Jak dojść ze sklepu na plac zabaw?, próbują wskazać drogę, używając określeń
stron i kierunków.
x Kalkowanie obrazków przedstawiających środki transportu.
x Zabawa z mocowaniem „Przepychanka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).