Page 259 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 259

TYDZIEŃ 20  •  Gdzie mieszkasz?  •  257



            6.  Zabawa ruchowa „Cyfry tańczą”. Dzieci zatrzymują swoje kartoniki. N. pokazuje dowolną cyfrę, a dzieci, które mają kar-
              tonik z tą cyfrą, biegają po sali w rytm tamburyna. Pozostałe dzieci stoją. Potem następuje zmiana.
            7.  Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 37. Kolorowanie obrazków w rzędach zgodnie z podaną liczbą.

            Zajęcia 2
            Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
            Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw XX (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).


            III Zajęcia w ogrodzie

              x Toczenie kul ze śniegu. (W przypadku braku śniegu – przesuwanie piłeczki kijem hokejowym).
              x Bieganie slalomem między śniegowymi kulami (lub po wyznaczonej trasie).



            ŚRODA   emat: W naszej okolicy.
                           t


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa matematyczna w parach „Ile to będzie razem?” (KA, k. 38). Zabawa
            „Podpisujemy obrazki” (KA, k. 36–37). Ćwiczenia poranne – Zestaw XX. Zabawa „Nasza okolica” – określanie położenia
            obiektów w przestrzeni. Kalkowanie obrazków – środków transportów. Zabawa z mocowaniem „Przepychanka”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 4, 8, 14, 15

            Zajęcia główne:   ▶  1. Spacer po okolicy – „Miasto czy wieś?”. Omówienie zasad bezpieczeństwa. Przedstawienie celu
            wycieczki – obserwowanie domów i zagospodarowania terenu. Spacer po najbliższej okolicy. Zwracanie uwagi na miejsca
            typowe dla okolicy. Powrót do placówki. Rozmowa z dziećmi na temat wrażeń z wycieczki. Wykonanie ćwiczeń w KP3,
            s. 38–39.  ▶  2. Zajęcia umuzykalniające – „Wycieczka do zoo z babcią i dziadkiem”. Rytmiczne powitanie. Śpiewa-
            nie Piosenki dla babci i dziadka (CD, 15 i 16). Instrumentacja Piosenki dla babci i dziadka z wykorzystaniem instrumen-
            tów perkusyjnych. Zabawa „Co to za zwierzę?” – rozpoznawanie odgłosów. Zabawa ruchowa „Wycieczka do zoo z babcią
            i dziadkiem”. Rytmiczne pożegnanie.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 1, 5, 9; IV 1, 2, 4, 5, 7, 10, 12, 18

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa bieżna „Koniki”. Jazda na sankach.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 5; II 3; III 2, 5; IV 18


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Zabawa matematyczna w parach „Ile to będzie razem?”. Dzieci wykorzystują kartoniki z cyframi z KA, k. 38. Jedno dziec-
              ko ma cyfry od 1 do 4, drugie – od 2 do 8. Pierwsze dziecko wkłada dwa dowolne kartoniki, a drugie pokazuje kartonik
              z cyfrą oznaczającą sumę liczb wskazanych przez partnera z pary.
              Uwaga: W razie trudności dzieci posługują się liczmanami, np. kolorowymi patyczkami.
              x Zabawa „Podpisujemy obrazki”. Dzieci w parach układają z poznanych liter wyrazy jako podpisy do obrazków (np.: dom,
              jajo, łza, auto, mapa, kot, pies, sowa, lody) – KA, k. 36–37.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw XX (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa „Nasza okolica”. N. przygotowuje z dziećmi plan okolicy albo osiedla na dużej kartce papieru lub na tablicy. N.
              pyta np.: Gdzie znajduje się sklep? Chętne dziecko określa położenie sklepu, np.: Po lewej stronie placu zabaw. Następ-
              nie dzieci, odpowiadając na pytanie, np.: Jak dojść ze sklepu na plac zabaw?, próbują wskazać drogę, używając określeń
              stron i kierunków.
              x Kalkowanie obrazków przedstawiających środki transportu.
              x Zabawa z mocowaniem „Przepychanka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264