Page 261 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 261

TYDZIEŃ 20  •  Gdzie mieszkasz?  •  259



              Refren:
              To moja     – pojedynczy dźwięk zagrany na trójkącie, drewienkach oraz grzechotce
              bab-cia,    – pojedynczy dźwięk zagrany na drewienkach oraz grzechotce
              to moja     – pojedynczy dźwięk zagrany na trójkącie, drewienkach oraz grzechotce
              bab-cia     – pojedynczy dźwięk zagrany na drewienkach oraz grzechotce
              cho-dzi na    – pojedynczy dźwięk zagrany na trójkącie, drewienkach oraz grzechotce
              szpil-kach,    – pojedynczy dźwięk zagrany na drewienkach oraz grzechotce
              nie chodzi    – pojedynczy dźwięk zagrany na trójkącie, drewienkach oraz grzechotce
              w kap-ciach.   – pojedynczy dźwięk zagrany na drewienkach oraz grzechotce
              Gna na ro-    – pojedynczy dźwięk zagrany na trójkącie, drewienkach oraz grzechotce
              -we-rze,    – pojedynczy dźwięk zagrany na drewienkach oraz grzechotce
              zna bajek    – pojedynczy dźwięk zagrany na trójkącie, drewienkach oraz grzechotce
              dość,       – pojedynczy dźwięk zagrany na drewienkach oraz grzechotce
              a ja dla    – pojedynczy dźwięk zagrany na trójkącie, drewienkach oraz grzechotce
              bab-ci      – pojedynczy dźwięk zagrany na drewienkach oraz grzechotce
              mam dzisiaj   – pojedynczy dźwięk zagrany na trójkącie, drewienkach oraz grzechotce
              coś.        – pojedynczy dźwięk zagrany na drewienkach oraz grzechotce.

              W zwrotce 2. oraz refrenie (oraz w codzie, która muzycznie jest powtórzonym refrenem) instrumentacja przebiega ana-
              logicznie jak w 1. zwrotce i refrenie.
            4.  Zabawa „Co to za zwierzę?”. Dzieci leżą na podłodze z zamkniętymi oczami. N. włącza nagrania odgłosów dzikich zwie-
              rząt. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, jakie to zwierzęta. Po wysłuchaniu wszystkich odgłosów dzieci wskazują na ob-
              razkach zwierzęta występujące w zagadkach dźwiękowych.
            5.  Zabawa ruchowa „Wycieczka do zoo z babcią i dziadkiem”. Dzieci dobierają się po trzy osoby i poruszają się w rytmie
              marsza przy akompaniamencie wystukiwanym przez N. na bębenku (dziecko idzie na spacer z dziadkami). Gdy usłyszą
              odgłos zwierzęcia, podchodzą do obrazka przedstawiającego dane zwierzę.
            6.  Pożegnanie. Dzieci wspólnie z N. siedzą w kole. N. prezentuje gesty w rytmie wypowiadanych słów: Do wi-dze-nia, dzie-ci
              (np.: cztery klepnięcia dłońmi o uda i dwa klaśnięcia). Dzieci, powtarzając czynności N., odpowiadają w tym samym
              rytmie słowami: Dzień wi-dze-nia, pa-ni (pa-nu).


            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa bieżna „Koniki”. Dzieci swobodnie biegają i podskakują w różnych kierunkach.
              x Jazda na sankach.



                                t
            CZWARTEK   emat: Natalka i notes.


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Dokończ słowo”. „Dwie takie same” – dobieranie figur. Ćwiczenia po-
            ranne – Zestaw XX. Rozwiązywanie labiryntu „Droga pieska do domku”. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. Za-
            bawa na czworakach „Zabawa kotów piłkami”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 4, 2, 8, 12

            Zajęcia główne:   ▶  1. Przygotowanie do nauki pisania i czytania – „Natalka ma notes”. Zapoznanie z literą n, N (wysłu-
            chanie wierszyka, wyszukiwanie rysunków, w których nazwach słychać głoskę n – KP3, s. 40, budowanie modeli wyrazów notes,
            Natalka, czytanie globalne). Zabawa ruchowa „Rysowanie w powietrzu”. Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 41.  ▶  2. Zajęcia
            plastyczne – „Domy z figur”. Zapoznanie z tematem i sposobem wykonania pracy plastycznej. Przy stolikach wycinanie
            kształtów z papieru kolorowego, układanie i naklejanie kompozycji na kartce. Prezentacja domów z figur.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; II 3; III 1, 8; IV 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 11, 12

            Zajęcia w ogrodzie: Chodzenie po śladach. Zabawa bieżna „Wyścig”.
              obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 8; III 5; IV 18
   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266