Page 261 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 261
TYDZIEŃ 20 • Gdzie mieszkasz? • 259
Refren:
To moja – pojedynczy dźwięk zagrany na trójkącie, drewienkach oraz grzechotce
bab-cia, – pojedynczy dźwięk zagrany na drewienkach oraz grzechotce
to moja – pojedynczy dźwięk zagrany na trójkącie, drewienkach oraz grzechotce
bab-cia – pojedynczy dźwięk zagrany na drewienkach oraz grzechotce
cho-dzi na – pojedynczy dźwięk zagrany na trójkącie, drewienkach oraz grzechotce
szpil-kach, – pojedynczy dźwięk zagrany na drewienkach oraz grzechotce
nie chodzi – pojedynczy dźwięk zagrany na trójkącie, drewienkach oraz grzechotce
w kap-ciach. – pojedynczy dźwięk zagrany na drewienkach oraz grzechotce
Gna na ro- – pojedynczy dźwięk zagrany na trójkącie, drewienkach oraz grzechotce
-we-rze, – pojedynczy dźwięk zagrany na drewienkach oraz grzechotce
zna bajek – pojedynczy dźwięk zagrany na trójkącie, drewienkach oraz grzechotce
dość, – pojedynczy dźwięk zagrany na drewienkach oraz grzechotce
a ja dla – pojedynczy dźwięk zagrany na trójkącie, drewienkach oraz grzechotce
bab-ci – pojedynczy dźwięk zagrany na drewienkach oraz grzechotce
mam dzisiaj – pojedynczy dźwięk zagrany na trójkącie, drewienkach oraz grzechotce
coś. – pojedynczy dźwięk zagrany na drewienkach oraz grzechotce.
W zwrotce 2. oraz refrenie (oraz w codzie, która muzycznie jest powtórzonym refrenem) instrumentacja przebiega ana-
logicznie jak w 1. zwrotce i refrenie.
4. Zabawa „Co to za zwierzę?”. Dzieci leżą na podłodze z zamkniętymi oczami. N. włącza nagrania odgłosów dzikich zwie-
rząt. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, jakie to zwierzęta. Po wysłuchaniu wszystkich odgłosów dzieci wskazują na ob-
razkach zwierzęta występujące w zagadkach dźwiękowych.
5. Zabawa ruchowa „Wycieczka do zoo z babcią i dziadkiem”. Dzieci dobierają się po trzy osoby i poruszają się w rytmie
marsza przy akompaniamencie wystukiwanym przez N. na bębenku (dziecko idzie na spacer z dziadkami). Gdy usłyszą
odgłos zwierzęcia, podchodzą do obrazka przedstawiającego dane zwierzę.
6. Pożegnanie. Dzieci wspólnie z N. siedzą w kole. N. prezentuje gesty w rytmie wypowiadanych słów: Do wi-dze-nia, dzie-ci
(np.: cztery klepnięcia dłońmi o uda i dwa klaśnięcia). Dzieci, powtarzając czynności N., odpowiadają w tym samym
rytmie słowami: Dzień wi-dze-nia, pa-ni (pa-nu).
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa bieżna „Koniki”. Dzieci swobodnie biegają i podskakują w różnych kierunkach.
x Jazda na sankach.
t
CZWARTEK emat: Natalka i notes.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Dokończ słowo”. „Dwie takie same” – dobieranie figur. Ćwiczenia po-
ranne – Zestaw XX. Rozwiązywanie labiryntu „Droga pieska do domku”. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych. Za-
bawa na czworakach „Zabawa kotów piłkami”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 4, 2, 8, 12
Zajęcia główne: ▶ 1. Przygotowanie do nauki pisania i czytania – „Natalka ma notes”. Zapoznanie z literą n, N (wysłu-
chanie wierszyka, wyszukiwanie rysunków, w których nazwach słychać głoskę n – KP3, s. 40, budowanie modeli wyrazów notes,
Natalka, czytanie globalne). Zabawa ruchowa „Rysowanie w powietrzu”. Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 41. ▶ 2. Zajęcia
plastyczne – „Domy z figur”. Zapoznanie z tematem i sposobem wykonania pracy plastycznej. Przy stolikach wycinanie
kształtów z papieru kolorowego, układanie i naklejanie kompozycji na kartce. Prezentacja domów z figur.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; II 3; III 1, 8; IV 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 11, 12
Zajęcia w ogrodzie: Chodzenie po śladach. Zabawa bieżna „Wyścig”.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 8; III 5; IV 18