Page 263 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 263
TYDZIEŃ 20 • Gdzie mieszkasz? • 261
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczno-plastyczne.
Temat: Domy z figur.
Cele:
u
trwalenie znajomości kształtów i nazw figur geometrycznych
doskonalenie sprawności manualnej
u
wrażliwianie na zachowanie ostrożności podczas używania nożyczek
ozwijanie wyobraźni.
r
Pomoce: blok rysunkowy, papier kolorowy, klej, nożyczki.
Przebieg zajęć:
1. Zapoznanie z tematem i sposobem wykonania pracy: wycięcie kształtów figur geometrycznych z papieru kolorowego,
ułożenie kompozycji domu na białej kartce i przyklejenie.
2. Praca przy stolikach. Dzieci wycinają różne wielkości kształtów podstawowych figur geometrycznych i układają z nich
domek według własnych pomysłów.
3. Prezentacja prac. Opisywanie i porównywanie domów z figur.
III Zajęcia w ogrodzie
x Chodzenie po śladach lub narysowanej linii.
x Zabawa bieżna „Wyścig”. Dzieci jak najszybciej przebiegają wyznaczony odcinek.
t
PIĄTEK emat: Zabawy w dom.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 42. Ćwiczenia poranne – Zestaw XX. Wykonanie
ćwiczeń w KP3, s. 43. Wylepianie plasteliną szablonu litery N. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Warzywna surówka”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 2, 4, 8, 12, 15
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia społeczne – „W domu najlepiej”. Wysłuchanie wiersza Bożeny Formy Dom Agatki. Omó-
wienie treści wiersza. Rozmowa z dziećmi „W moim domu”. Wykonanie makiety miasta z KA, k. 17–18. Zabawy zespołowe
w dom według pomysłów dzieci. ▶ 2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw XX.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 8; III 5, 8; IV 1, 3, 5, 11
Zajęcia w ogrodzie: Rzucanie do celu. Zabawa w berka kucanego.
obszary z podstawy programowej: I 5; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 42. Kolorowanie obrazków, w których nazwie słychać głoskę n; kolorowanie w modelach
wyrazów kwadratów odpowiadających głosce n na niebiesko. Czytanie wyrazów i zaznaczanie na niebiesko liter n, N.
Czytanie tekstu.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw XX (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 43. Dorysowywanie i kolorowanie elementów obrazka zgodnie z poleceniem. Kolorowa-
nie elementów domu na kolory zgodne z kolorami podanych figur.
x Wylepianie plasteliną szablonu litery N.
x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Warzywna surówka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).