Page 264 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 264
262 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Styczeń
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne.
Temat: W domu najlepiej.
Cele:
w
drażanie do uważnego słuchania utworu
r
ozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
u
świadomienie potrzeby dbania o przyjaźń, miłość i szacunek w rodzinie
r
ozwijanie wyobraźni
doskonalenie sprawności manualnej.
Pomoce: wyposażenie kącików tematycznych (lalki, samochodziki, klocki), KA.
Przebieg zajęć:
1. Wysłuchanie wiersza Bożeny Formy Dom Agatki.
Dom Agatki
[1] Razem z tatą i mamą [3] Każdy z nich ma rower,
mieszka mała Agata. razem jest ich cztery.
Agata ma miłego, Jeżdżą często na nich
młodszego od siebie brata. na dalekie spacery.
[2] Mieszkają wszyscy w domku [4] Mają cztery łóżka,
z błyszczącym zielonym dachem. fotele cztery mają.
Na dole mama z tatą, Kiedy wychodzą to cztery
u góry Agata z bratem. palta zakładają.
Bożena Forma
2. Omówienie treści wiersza. N. zadaje dzieciom pytania: Kto mieszka w opisanym w wierszu domu? Gdzie mieszkają ro-
dzice, a gdzie dzieci? Co robią? Jak wygląda dom Agatki?
3. Rozmowa z dziećmi „W moim domu”. Dzieci opowiadają, z kim mieszkają. Wymieniają członków swojej rodziny.
Mówią, co wspólnie lubią robić i jakie uczucia im przy tym towarzyszą.
4. Wykonanie makiety miasta z KA, k. 17–18. Dzieci wyjmują szablony i składają je w miejscach nacięć, tak aby powstały
cztery ilustracje: plac zabaw, park, centrum miasta, lotnisko. Dzieci uzupełniają ilustracje naklejkami zgodnie z poleceniem.
5. Zabawy zespołowe w dom według pomysłów dzieci. Dzieci wykorzystują zabawki (lalki, samochodziki, klocki). N. za-
chęca do inspirowania się ilustracjami z makiety miasta (KA, k. 17–18).
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw XX (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Rzucanie do celu (śniegowymi kulami lub piłeczkami).
x Zabawa w berka kucanego.