Page 256 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 256

254  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Styczeń




          TYDZIEŃ 20    Gdzie mieszkasz?




                                   t
          PONIEDZIAŁEK   emat: Domy są różne.


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Mierzenie przedmiotów za pomocą sznurka. Wylepianie plasteliną szablonu li-
          tery J. Ćwiczenia poranne – Zestaw XX. Zabawa konstrukcyjna „Domy i domki”. Gry planszowe. Zabawa skoczna „Prze-
          prawa przez rzekę po kamieniach”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 9; II 8; III 5; IV 11, 12, 13

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji i utworu literackiego – Domy, wiersz Maciejki Mazan.
          Słuchanie i omówienie treści wiersza. Oglądanie ilustracji przedstawiającej różne domy – KP3, s. 35. Porównywanie i okre-
          ślanie wyglądu domów. Zabawa ruchowa „Domek”. Pogadanka „Zabawy dzieci z różnych domów”.  ▶  2. Zajęcia pla-
          styczne – „Widok z okna domu moich marzeń”. Zapoznanie z tematem pracy. Praca dzieci przy stolikach – malowanie
          farbami. Wspólne sprzątanie. Zabawa bieżna „Ryby w sieci”. Prezentacja i omówienie prac.
            obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 7; III 1, 2, 8; IV 1, 2, 3, 5, 8, 12, 15

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa na sankach. „Drzewa w zimowej szacie” – obserwowanie przyrody.
            obszary z podstawy programowej: I 5; II 8; IV 12, 18



          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Mierzenie różnych przedmiotów w sali za pomocą sznurka. Porównywanie długości.
             x Wylepianie plasteliną szablonu litery J.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw XX (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa konstrukcyjna „Domy i domki”. Układanie budowli z klocków.
             x Gry planszowe z pionkami. Przestrzeganie reguł gry.
             x Zabawa skoczna „Przeprawa przez rzekę po kamieniach” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem ilustracji i utworu literackiego.
          Temat: Domy, wiersz Maciejki Mazan.
          Cele:
            kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego
            r
            ozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
            wzbogacanie słownictwa poprzez nazywanie i określenie różnych domów
            w
            yjaśnianie pojęcia dom
            ozwijanie logicznego myślenia.
            r
               Pomoce: tamburyn, KP3.
   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261