Page 256 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 256
254 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Styczeń
TYDZIEŃ 20 Gdzie mieszkasz?
t
PONIEDZIAŁEK emat: Domy są różne.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Mierzenie przedmiotów za pomocą sznurka. Wylepianie plasteliną szablonu li-
tery J. Ćwiczenia poranne – Zestaw XX. Zabawa konstrukcyjna „Domy i domki”. Gry planszowe. Zabawa skoczna „Prze-
prawa przez rzekę po kamieniach”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 9; II 8; III 5; IV 11, 12, 13
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji i utworu literackiego – Domy, wiersz Maciejki Mazan.
Słuchanie i omówienie treści wiersza. Oglądanie ilustracji przedstawiającej różne domy – KP3, s. 35. Porównywanie i okre-
ślanie wyglądu domów. Zabawa ruchowa „Domek”. Pogadanka „Zabawy dzieci z różnych domów”. ▶ 2. Zajęcia pla-
styczne – „Widok z okna domu moich marzeń”. Zapoznanie z tematem pracy. Praca dzieci przy stolikach – malowanie
farbami. Wspólne sprzątanie. Zabawa bieżna „Ryby w sieci”. Prezentacja i omówienie prac.
obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 7; III 1, 2, 8; IV 1, 2, 3, 5, 8, 12, 15
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa na sankach. „Drzewa w zimowej szacie” – obserwowanie przyrody.
obszary z podstawy programowej: I 5; II 8; IV 12, 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Mierzenie różnych przedmiotów w sali za pomocą sznurka. Porównywanie długości.
x Wylepianie plasteliną szablonu litery J.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw XX (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa konstrukcyjna „Domy i domki”. Układanie budowli z klocków.
x Gry planszowe z pionkami. Przestrzeganie reguł gry.
x Zabawa skoczna „Przeprawa przez rzekę po kamieniach” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem ilustracji i utworu literackiego.
Temat: Domy, wiersz Maciejki Mazan.
Cele:
kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego
r
ozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
wzbogacanie słownictwa poprzez nazywanie i określenie różnych domów
w
yjaśnianie pojęcia dom
ozwijanie logicznego myślenia.
r
Pomoce: tamburyn, KP3.