Page 253 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 253
TYDZIEŃ 19 • Święto Babci i Dziadka • 251
III Zajęcia w ogrodzie
x Budowanie ze budowli śniegu. (W przypadku braku śniegu rysowanie patykiem na ziemi lub kredą na chodniku).
x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
t
CZWARTEK emat: Dziewięć serduszek.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 31. Zabawa w parach „Układamy i czytamy wyrazy”
(KA, k. 36–37). Ćwiczenia poranne – Zestaw XIX. Wykonanie ćwiczenia w KP3, s. 33. Ćwiczenie usprawniające aparat mo-
wy „Zjedliśmy ciasteczka”. Zabawa na czworakach „Slalom w tunelu”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 4, 8, 9, 12, 15, 19
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia matematyczne – „Ile serduszek?”. Przeliczanie papierowych serduszek. Poznanie ob-
razu graficznego liczby 9 (kreślenie cyfry palcem). Układanie cyfry z drucika kreatywnego. Zabawa ruchowa „Serduszko”.
Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 32. ▶ 2. Zajęcia plastyczne – „Laurka dla dziadka”. Rozmowa na temat zbliżającego się
Święta Babci i Dziadka. Przedstawienie sposobu wykonania laurki z KA, k. 16. Praca dzieci przy stolikach: wycinanie kart-
ki, przygotowanie i naklejanie balonu i chmurek.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 2; IV 2, 5, 8, 11, 15
Zajęcia w ogrodzie: Obserwacja ptaków. Zabawa w berka kucanego.
obszary z podstawy programowej: I 5; II 3; III 2, 5; IV 2, 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 31. Kolorowanie figur geometrycznych zgodnie z podanym kodem. Dorysowywanie
kwiatów w wazonach – dopełnianie do wskazanej liczby.
x Zabawa w parach „Układamy i czytamy wyrazy” (KA, k. 36–37). Jedno dziecko układa dowolny wyraz z poznanych li-
ter, a drugie odczytuje. Potem następuje zamiana.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw XIX (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Wykonanie ćwiczenia w KP3, s. 33. Liczenie elementów w zbiorach, łączenie zbiorów z odpowiednimi liczbami.
x Ćwiczenie usprawniające aparat mowy „Zjedliśmy ciasteczka”. Dzieci powoli przesuwają język wokół szeroko otwartych
ust. Oblizują najpierw dolną wargę z jednej strony do drugiej, a potem górną wargę, i tak na zmianę.
x Zabawa na czworakach „Slalom w tunelu” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
Temat: Ile serduszek?
Cele:
zapoznanie z cyfrą 9
doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
r
ozwijanie sprawności ruchowej.
Pomoce: serduszka z czerwonego papieru, kartonik z cyfrą 9, druciki kreatywne, czerwone szarfy, tamburyn, KP3.
Przebieg zajęć:
1. N. umieszcza na tablicy osiem papierowych serduszek i prosi dzieci o przeliczenie. Następnie przyczepia jeszcze jedno
serduszko i prosi o ponowne ustalenie liczebności.