Page 249 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 249
TYDZIEŃ 19 • Święto Babci i Dziadka • 247
– Hej hop! A gdyby tak pozbierać piękne śnieżynki i porozdawać w prezencie? – zażartował.
– A ja piekłam z mamusią śnieżynkowe ciasteczka! – pochwaliła się Natalka. – Były smaczne i wyglądały jak płatki śnie
gu, tylko większe.
Trampolinek zrobił zabawną minkę i zawołał:
Chętnie zjadłbym coś takiego.
Lecz jak ciastka piec ze śniegu?
Może w kuchni pani Zimy
jakiś sposób wymyślimy.
– Moje ciastka były z mąki! – zaśmiała się Natalka.
Trampolinek podskoczył, hej hop, bo gdy skakał, zawsze przychodziły mu do głowy ciekawe pomysły. I wymyślił, żeby
upiec ciasteczka według przepisu Natalki.
Następnego dnia dzieci w białych czepkach na głowach najpierw długo ugniatały ciasto, potem je wałkowały, następ
nie wycinały foremkami śnieżynkowe kształty i układały ciastka na blachach. A na koniec pani kucharka włożyła blachy do
piekarnika.
Zapachniało wypiekami,
upominki słodkie mamy
dla przyjaciół i rodziny.
Bardzo z tego się cieszymy!
Gotowe ciasteczka zostały zapakowane do kolorowych torebek i powędrowały z przedszkolakami do domu. Kto je
dostał? To już tajemnica.
Trampolinek obdarował ciasteczkami swoich przyjaciół, a pozostałe poukładał na półmisku.
– Trampolinku! – zawołała lala Anielka. – Możesz zaprosić gości i poczęstować ich swoimi słodkimi śnieżynkami, trala
lala. Już od dawna nikt nas nie odwiedzał.
– Chętnie bym kogoś zaprosił, hej hop, ale o tej porze wszyscy śpią.
I w tym momencie usłyszał delikatne dzwonienie. Znał ten dźwięk. To dzwoneczki u sań, dzyń, dzyń, dzyń.
Otworzyły się drzwi i do sali weszła uśmiechnięta pani Zima.
– Chętnie spróbuję twoich wypieków – powiedziała.
Anielka przyniosła z domku dla lalek eleganckie filiżanki i talerzyki, a Zajączek z Tygryskiem przygotowali dla gościa
mrożoną herbatę.
Po chwili ktoś zapukał w szybę. Trampolinek podbiegł do okna i zobaczył Księżyc, który też miał wielką ochotę na
ciasteczka.
Goście chwalili wypieki i nie mogli się nadziwić, że przypominają płatki śniegu.
Tego wieczoru Trampolinek jeszcze długo myślał o tym, jak to przyjemnie zrobić komuś upominekniespodziankę.
A jedno, ostatnie ciasteczko położył na swojej półce ze skarbami.
Urszula Piotrowska
2. Omówienie treści opowiadania. N. zadaje dzieciom pytania, np.: O co zapytała pani dzieci? Co pani zaproponowała dzie-
ciom? Jaki pomysł miał Trampolinek? O czym opowiedziała Natalka? Co zrobiły dzieci w przedszkolu? Jaki pomysł miała
Anielka? Kto odwiedził przedszkolaków? Jak wyglądało przyjęcie w przedszkolu?
3. Wypowiedzi dzieci na temat upominków. N. pyta dzieci, czy wiedzą, co ucieszyłoby ich bliskich, zwłaszcza babcie i dziad-
ków. Dzieci swobodnie się wypowiadają, podają propozycje i wyjaśniają, dlaczego tak sądzą. Dzieci mówią również, co
one najczęściej otrzymują od dziadków.
4. Zabawa ruchowa „Śnieżynki”. Dzieci wirują wokół własnej osi w rytm tamburyna. Gdy dźwięk cichnie, przykucają.
5. Rysowanie na kartkach ciasteczek o dowolnym kształcie.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw XIX (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Toczenie kul ze śniegu – porównywanie ich wielkości. (W przypadku braku śniegu toczenie piłki).
x Zabawy dowolne.
x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka na sygnał” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).