Page 249 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 249

TYDZIEŃ 19  •  Święto Babci i Dziadka  •  247



                 – Hej hop! A gdyby tak pozbierać piękne śnieżynki i porozdawać w prezencie? – zażartował.
                 – A ja piekłam z mamusią śnieżynkowe ciasteczka! – pochwaliła się Natalka. – Były smaczne i wyglądały jak płatki śnie­
              gu, tylko większe.
                 Trampolinek zrobił zabawną minkę i zawołał:
                          Chętnie zjadłbym coś takiego.
                          Lecz jak ciastka piec ze śniegu?
                          Może w kuchni pani Zimy
                          jakiś sposób wymyślimy.
                 – Moje ciastka były z mąki! – zaśmiała się Natalka.
                 Trampolinek podskoczył, hej hop, bo gdy skakał, zawsze przychodziły mu do głowy ciekawe pomysły. I wymyślił, żeby
              upiec ciasteczka według przepisu Natalki.
                 Następnego dnia dzieci w białych czepkach na głowach najpierw długo ugniatały ciasto, potem je wałkowały, następ­
              nie wycinały foremkami śnieżynkowe kształty i układały ciastka na blachach. A na koniec pani kucharka włożyła blachy do
              piekarnika.
                          Zapachniało wypiekami,
                          upominki słodkie mamy
                          dla przyjaciół i rodziny.
                          Bardzo z tego się cieszymy!
                 Gotowe ciasteczka zostały zapakowane do kolorowych torebek i powędrowały z przedszkolakami do domu. Kto je
              dostał? To już tajemnica.
                 Trampolinek obdarował ciasteczkami swoich przyjaciół, a pozostałe poukładał na półmisku.
                 – Trampolinku! – zawołała lala Anielka. – Możesz zaprosić gości i poczęstować ich swoimi słodkimi śnieżynkami, trala­
              lala. Już od dawna nikt nas nie odwiedzał.
                 – Chętnie bym kogoś zaprosił, hej hop, ale o tej porze wszyscy śpią.
                 I w tym momencie usłyszał delikatne dzwonienie. Znał ten dźwięk. To dzwoneczki u sań, dzyń, dzyń, dzyń.
                 Otworzyły się drzwi i do sali weszła uśmiechnięta pani Zima.
                 – Chętnie spróbuję twoich wypieków – powiedziała.
                 Anielka przyniosła z domku dla lalek eleganckie filiżanki i talerzyki, a Zajączek z Tygryskiem przygotowali dla gościa
              mrożoną herbatę.
                 Po chwili ktoś zapukał w szybę. Trampolinek podbiegł do okna i zobaczył Księżyc, który też miał wielką ochotę na
              ciasteczka.
                 Goście chwalili wypieki i nie mogli się nadziwić, że przypominają płatki śniegu.
                 Tego wieczoru Trampolinek jeszcze długo myślał o tym, jak to przyjemnie zrobić komuś upominek­niespodziankę.
                 A jedno, ostatnie ciasteczko położył na swojej półce ze skarbami.
                                                                                           Urszula Piotrowska


            2.  Omówienie treści opowiadania. N. zadaje dzieciom pytania, np.: O co zapytała pani dzieci? Co pani zaproponowała dzie-
              ciom? Jaki pomysł miał Trampolinek? O czym opowiedziała Natalka? Co zrobiły dzieci w przedszkolu? Jaki pomysł miała
              Anielka? Kto odwiedził przedszkolaków? Jak wyglądało przyjęcie w przedszkolu?
            3.  Wypowiedzi dzieci na temat upominków. N. pyta dzieci, czy wiedzą, co ucieszyłoby ich bliskich, zwłaszcza babcie i dziad-
              ków. Dzieci swobodnie się wypowiadają, podają propozycje i wyjaśniają, dlaczego tak sądzą. Dzieci mówią również, co
              one najczęściej otrzymują od dziadków.
            4.  Zabawa ruchowa „Śnieżynki”. Dzieci wirują wokół własnej osi w rytm tamburyna. Gdy dźwięk cichnie, przykucają.
            5.  Rysowanie na kartkach ciasteczek o dowolnym kształcie.

            Zajęcia 2
            Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
            Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw XIX (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).


            III Zajęcia w ogrodzie

              x Toczenie kul ze śniegu – porównywanie ich wielkości. (W przypadku braku śniegu toczenie piłki).
              x Zabawy dowolne.
              x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka na sygnał” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254