Page 245 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 245

TYDZIEŃ 19  •  Święto Babci i Dziadka  •  243



            Przebieg zajęć:
            1.  Słuchanie wiersza Bożeny Formy Karnawałowa zabawa.



                  Karnawałowa zabawa

              [1]   Karnawał w przedszkolu –    [3]   Pląsamy po sali,       [5]   Wesołą zabawę
                 stroimy więc sale.              to świetna zabawa.             wodzirej prowadzi.
                 Ma być w nich bajkowo,          Są stroje bajkowe,             Jak tańczyć, każdemu
                 przytulnie, wspaniale.          niech żyje karnawał.           na pewno doradzi.


              [2]   Są zwoje serpentyn,       [4]   Zabawne konkursy,        [6]   Zabawa w przedszkolu,
                 wieszamy lampiony,              występy artystów,              wesoła zabawa.
                 gwiazdeczki błyszczące          zagadki i nowych               Niech trwa jak najdłużej
                 i barwne balony.                tysiące pomysłów.              wspaniały karnawał.
                                                                                      Bożena Forma


            2.  Krótkie omówienie treści wiersza. N. pyta, np.: O czym jest wiersz? Czy nasza sala jest podobnie przystrojona jak ta
              z wiersza? Czego i kogo w niej jeszcze brakuje? (muzyki, dzieci w strojach). N. prosi dzieci o włożenie przyniesionych
              strojów karnawałowych.
            3.  „Kim jestem?” – pokaz strojów, odgadywanie postaci, za jakie przebrały się dzieci.
            4.  Zabawa ruchowa do opowiastki muzycznej Karnawał – CD, 29 (zob. TYDZIEŃ 18, Środa).
            5.  Zabawy dowolne przy muzyce.

            Zajęcia 2
            Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
            Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw XVIII (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Obserwacje ptaków w karmniku. Nazywanie znanych ptaków.
              x Rysowanie patykiem na śniegu.
              x Zabawa badawcza „Śnieg i sól” – obserwowanie, jaki wpływ ma sól na śnieg.



            TYDZIEŃ 19    Święto Babci i Dziadka




            PONIEDZIAŁEK   emat: Kochamy babcię i dziadka.
                                    t


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Powtórzenie tekstu inscenizacji Maciejki Mazan Czerwony Kapturek. Zabawa dy-
            daktyczna „Znam tę literę”. Ćwiczenia poranne – Zestaw XIX. Wykonanie ćwiczenia w KP3, s. 25. Zabawa słowna „Rymy”.
            Zabawa orientacyjno-porządkowa „Samochody”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 2, IV 1, 2, 4, 6, 8, 9, 12

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z wykorzystaniem utworów literackich – List do Babci i List do Dziadka, wiersze Moniki
            Niewielskiej. Wysłuchanie i omówienie wierszy. Zabawa ruchowa „Babcie i dziadkowie”. Przypomnienie stopni pokrewień-
            stwa. Zabawa „Pokrewieństwo”. Wypowiedzi dzieci na temat swoich dziadków. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat po-
            magania innym. Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 24.  ▶  2. Zajęcia plastyczne – „Laurka dla babci”. Rozmowa na temat
            zbliżającego się Święta Babci i Dziadka. Przedstawienie sposobu wykonania laurki z KA, k. 15. Praca dzieci przy stolikach:
            wycinanie kartki, przygotowanie i naklejanie kwiatów.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 2, 6, 8, 9; IV 1, 2, 3, 4, 5, 11
   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250