Page 245 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 245
TYDZIEŃ 19 • Święto Babci i Dziadka • 243
Przebieg zajęć:
1. Słuchanie wiersza Bożeny Formy Karnawałowa zabawa.
Karnawałowa zabawa
[1] Karnawał w przedszkolu – [3] Pląsamy po sali, [5] Wesołą zabawę
stroimy więc sale. to świetna zabawa. wodzirej prowadzi.
Ma być w nich bajkowo, Są stroje bajkowe, Jak tańczyć, każdemu
przytulnie, wspaniale. niech żyje karnawał. na pewno doradzi.
[2] Są zwoje serpentyn, [4] Zabawne konkursy, [6] Zabawa w przedszkolu,
wieszamy lampiony, występy artystów, wesoła zabawa.
gwiazdeczki błyszczące zagadki i nowych Niech trwa jak najdłużej
i barwne balony. tysiące pomysłów. wspaniały karnawał.
Bożena Forma
2. Krótkie omówienie treści wiersza. N. pyta, np.: O czym jest wiersz? Czy nasza sala jest podobnie przystrojona jak ta
z wiersza? Czego i kogo w niej jeszcze brakuje? (muzyki, dzieci w strojach). N. prosi dzieci o włożenie przyniesionych
strojów karnawałowych.
3. „Kim jestem?” – pokaz strojów, odgadywanie postaci, za jakie przebrały się dzieci.
4. Zabawa ruchowa do opowiastki muzycznej Karnawał – CD, 29 (zob. TYDZIEŃ 18, Środa).
5. Zabawy dowolne przy muzyce.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia ruchowe.
Temat: Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw XVIII (zob. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych).
III Zajęcia w ogrodzie
x Obserwacje ptaków w karmniku. Nazywanie znanych ptaków.
x Rysowanie patykiem na śniegu.
x Zabawa badawcza „Śnieg i sól” – obserwowanie, jaki wpływ ma sól na śnieg.
TYDZIEŃ 19 Święto Babci i Dziadka
PONIEDZIAŁEK emat: Kochamy babcię i dziadka.
t
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Powtórzenie tekstu inscenizacji Maciejki Mazan Czerwony Kapturek. Zabawa dy-
daktyczna „Znam tę literę”. Ćwiczenia poranne – Zestaw XIX. Wykonanie ćwiczenia w KP3, s. 25. Zabawa słowna „Rymy”.
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Samochody”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 2, IV 1, 2, 4, 6, 8, 9, 12
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia z wykorzystaniem utworów literackich – List do Babci i List do Dziadka, wiersze Moniki
Niewielskiej. Wysłuchanie i omówienie wierszy. Zabawa ruchowa „Babcie i dziadkowie”. Przypomnienie stopni pokrewień-
stwa. Zabawa „Pokrewieństwo”. Wypowiedzi dzieci na temat swoich dziadków. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat po-
magania innym. Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 24. ▶ 2. Zajęcia plastyczne – „Laurka dla babci”. Rozmowa na temat
zbliżającego się Święta Babci i Dziadka. Przedstawienie sposobu wykonania laurki z KA, k. 15. Praca dzieci przy stolikach:
wycinanie kartki, przygotowanie i naklejanie kwiatów.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 2, 6, 8, 9; IV 1, 2, 3, 4, 5, 11