Page 240 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 240
238 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Styczeń
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa badawcza „Jak powstaje lód?” – obserwowanie zamarzania wody.
x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
ŚRODA emat: Przebieranki.
t
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Układanie zagadek „Zgadnij, kim będę na balu”. Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 21.
Ćwiczenia poranne – Zestaw XVIII. Zabawa dydaktyczna „Rozsypanka literowa”. Wykonanie układu tanecznego Krako-
wiak – CD, 33. Zabawa skoczna „Skoki narciarza”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 1, 4, 5, 7, 8, 10, 12, 15
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – Karnawał, wiersz Maciejki Mazan. Słucha-
nie i omówienie treści wiersza. Zabawa ruchowa „Figury”. Zagadki obrazkowe. „Bajkowa postać” – kolorowanie obrazków
według kodu. ▶ 2. Zajęcia umuzykalniające – „Zabawy karnawałowe”. Śpiewanie piosenki Powitanie zimowe. Zabawa
muzyczno-ruchowa Taniec wyginaniec – CD, 28. Zapoznanie z opowiastką muzyczną Karnawał – CD, 29. Ustalenie ruchów
do nagrania. Śpiewanie piosenki Pożegnanie zimowe.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; II 3; III 2, 5, 8; IV 1, 3, 5, 7, 9, 12, 19
Zajęcia w ogrodzie: Chodzenie po śladach. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka na sygnał”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 5
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Układanie zagadek „Zgadnij, kim będę na balu”. Dzieci opisują stroje, w jakich planują wystąpić na piątkowym balu,
nie podając nazwy postaci, do jakiej ten strój nawiązuje. Grupa odgaduje, za kogo przebierają się poszczególne dzieci.
x Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 21. Rysowanie na kratkach łopaty według wzoru. Dorysowywanie kropek na kostkach
domina.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw XVIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa dydaktyczna „Rozsypanka literowa”. Układanie i odczytywanie wyrazów z poznanych liter, np.: łapa, fala, bal,
lody, fotel, łza – KA, k. 36–37.
x Powtórzenie układu tanecznego do piosenki Krakowiak – CD, 33 (zob. TYDZIEŃ 17, Środa).
x Zabawa skoczna „Skoki narciarza” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego.
Temat: Karnawał, wiersz Maciejki Mazan.
Cele:
r
ozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
wzbogacanie słownictwa
ozwijanie logicznego myślenia.
r
Pomoce: 4 obrazki pocięte na części w kopertach, obrazki z kodem dla każdego dziecka, tamburyn.