Page 240 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 240

238  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Styczeń



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa badawcza „Jak powstaje lód?” – obserwowanie zamarzania wody.
             x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.




          ŚRODA   emat: Przebieranki.
                         t


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Układanie zagadek „Zgadnij, kim będę na balu”. Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 21.
          Ćwiczenia poranne – Zestaw XVIII. Zabawa dydaktyczna „Rozsypanka literowa”. Wykonanie układu tanecznego Krako-
          wiak – CD, 33. Zabawa skoczna „Skoki narciarza”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 1, 4, 5, 7, 8, 10, 12, 15

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – Karnawał, wiersz Maciejki Mazan. Słucha-
          nie i omówienie treści wiersza. Zabawa ruchowa „Figury”. Zagadki obrazkowe. „Bajkowa postać” – kolorowanie obrazków
          według kodu.  ▶  2. Zajęcia umuzykalniające – „Zabawy karnawałowe”. Śpiewanie piosenki Powitanie zimowe. Zabawa
          muzyczno-ruchowa Taniec wyginaniec – CD, 28. Zapoznanie z opowiastką muzyczną Karnawał – CD, 29. Ustalenie ruchów
          do nagrania. Śpiewanie piosenki Pożegnanie zimowe.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; II 3; III 2, 5, 8; IV 1, 3, 5, 7, 9, 12, 19

          Zajęcia w ogrodzie: Chodzenie po śladach. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka na sygnał”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 5



          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Układanie zagadek „Zgadnij, kim będę na balu”. Dzieci opisują stroje, w jakich planują wystąpić na piątkowym balu,
            nie podając nazwy postaci, do jakiej ten strój nawiązuje. Grupa odgaduje, za kogo przebierają się poszczególne dzieci.
             x Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 21. Rysowanie na kratkach łopaty według wzoru. Dorysowywanie kropek na kostkach
            domina.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw XVIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa dydaktyczna „Rozsypanka literowa”. Układanie i odczytywanie wyrazów z poznanych liter, np.: łapa, fala, bal,
            lody, fotel, łza – KA, k. 36–37.
             x Powtórzenie układu tanecznego do piosenki Krakowiak – CD, 33 (zob. TYDZIEŃ 17, Środa).
             x Zabawa skoczna „Skoki narciarza” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego.
          Temat: Karnawał, wiersz Maciejki Mazan.
          Cele:
            r
            ozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego
            doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
            wzbogacanie słownictwa
            ozwijanie logicznego myślenia.
            r
               Pomoce: 4 obrazki pocięte na części w kopertach, obrazki z kodem dla każdego dziecka, tamburyn.
   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245