Page 237 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 237
TYDZIEŃ 18 • Zabawa karnawałowa • 235
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa „Lodowa postać”. Dzieci swobodnie biegają. Na głośny sygnał tamburyna tworzą dowolną figurę. Starają się
przez chwilę wytrzymać w bezruchu.
x Zabawa równoważna – wydeptywanie wzorów na śniegu.
TYDZIEŃ 18 Zabawa karnawałowa
PONIEDZIAŁEK emat: Bale w karnawale.
t
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: W kąciku książek – oglądanie bohaterów utworów w książkach. Zabawa dydak-
tyczna „Znam tę literę”. Ćwiczenia poranne – Zestaw XVIII. Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 16. Ćwiczenie rozmachowe ręki
„Serpentyna”. Zabawa bieżna „Ogonki”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 3, 4, 5, 8, 12, 14, 15, 19
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia społeczne z wykorzystaniem ilustracji – „Na sali balowej”. Oglądanie i omówienie ilustra-
cji przedstawiającej bal karnawałowy – KP3, s. 14–15, ćw. 1–2 i ćw. 4. Rozmowa „Jak jest na balu?”. Zabawa ruchowa „Tańczą
pary”. Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 14–15, ćw. 3 i ćw. 5. Wspólne dekorowanie sali serpentynami i balonami. ▶ 2. Zajęcia
plastyczne – „Mój bal marzeń”. Przedstawianie przez dzieci swoich wyobrażeń w formie rysunku. Wspólne oglądanie prac,
swobodne wypowiedzi dzieci. Nadawanie tytułów.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 1, 2, 5, 6, 9; IV 1, 2, 5, 7, 8, 15
Zajęcia w ogrodzie: Obserwacje przyrodnicze. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
obszary z podstawy programowej: I 6; IV 2, 16, 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x W kąciku książek – oglądanie bohaterów utworów w książkach, opisywanie ich wyglądu i charakterystycznych elemen-
tów strojów.
x Zabawa dydaktyczna „Znam tę literę”. Zaznaczanie podanej przez N. litery w wybranym tekście w czasopiśmie dziecięcym.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw XVIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 16. Odgadywanie, za co przebrały się dzieci; czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego.
Kolorowanie baloników według polecenia.
x Ćwiczenie rozmachowe ręki „Serpentyna”. Rysowanie na dużym arkuszu papieru.
x Zabawa bieżna „Ogonki” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne z wykorzystaniem ilustracji.
Temat: Na sali balowej.
Cele:
r
ozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
wzbogacanie słownictwa
trwalenie znajomości poznanych cyfr
u
doskonalenie sprawności ruchowej.