Page 237 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 237

TYDZIEŃ 18  •  Zabawa karnawałowa  •  235



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa „Lodowa postać”. Dzieci swobodnie biegają. Na głośny sygnał tamburyna tworzą dowolną figurę. Starają się
              przez chwilę wytrzymać w bezruchu.
              x Zabawa równoważna – wydeptywanie wzorów na śniegu.



            TYDZIEŃ 18    Zabawa karnawałowa




            PONIEDZIAŁEK   emat: Bale w karnawale.
                                    t


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: W kąciku książek – oglądanie bohaterów utworów w książkach. Zabawa dydak-
            tyczna „Znam tę literę”. Ćwiczenia poranne – Zestaw XVIII. Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 16. Ćwiczenie rozmachowe ręki
            „Serpentyna”. Zabawa bieżna „Ogonki”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 3, 4, 5, 8, 12, 14, 15, 19

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia społeczne z wykorzystaniem ilustracji – „Na sali balowej”. Oglądanie i omówienie ilustra-
            cji przedstawiającej bal karnawałowy – KP3, s. 14–15, ćw. 1–2 i ćw. 4. Rozmowa „Jak jest na balu?”. Zabawa ruchowa „Tańczą
            pary”. Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 14–15, ćw. 3 i ćw. 5. Wspólne dekorowanie sali serpentynami i balonami.  ▶  2. Zajęcia
            plastyczne – „Mój bal marzeń”. Przedstawianie przez dzieci swoich wyobrażeń w formie rysunku. Wspólne oglądanie prac,
            swobodne wypowiedzi dzieci. Nadawanie tytułów.
              obszary z podstawy programowej: I 5; III 1, 2, 5, 6, 9; IV 1, 2, 5, 7, 8, 15

            Zajęcia w ogrodzie: Obserwacje przyrodnicze. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
              obszary z podstawy programowej: I 6; IV 2, 16, 18


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x W kąciku książek – oglądanie bohaterów utworów w książkach, opisywanie ich wyglądu i charakterystycznych elemen-
              tów strojów.
              x Zabawa dydaktyczna „Znam tę literę”. Zaznaczanie podanej przez N. litery w wybranym tekście w czasopiśmie dziecięcym.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw XVIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 16. Odgadywanie, za co przebrały się dzieci; czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego.
              Kolorowanie baloników według polecenia.
              x Ćwiczenie rozmachowe ręki „Serpentyna”. Rysowanie na dużym arkuszu papieru.
              x Zabawa bieżna „Ogonki” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne z wykorzystaniem ilustracji.
            Temat: Na sali balowej.
            Cele:
              r
              ozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
              wzbogacanie słownictwa
              trwalenie znajomości poznanych cyfr
              u
              doskonalenie sprawności ruchowej.
   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242