Page 234 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 234

232  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Styczeń



          3.  Ćwiczenia oddechowe. Dzieci siadają na podłodze i wykonują proste ćwiczenia oddechowe, odpoczywając po tańcu. N.
            włącza nastrojową muzykę (muzyka relaksacyjna). Dzieci wykonują głębokie, spokojne wdechy wraz ze wzniesieniem
            rąk ponad głowę, a następnie powolne wydechy wraz z opuszczeniem rąk. Ćwiczenie to powinno trwać do momentu
            uspokojenia oddechu ćwiczących.
          4.  Zabawa pożegnalna. Dzieci śpiewają Piosenkę na pożegnanie, wykonując układ ruchowy (zob. TYDZIEŃ 3, Środa).


          III Zajęcia w ogrodzie

             x Zabawa równoważna „Wydeptana ścieżka”. Deptanie na śniegu wyznaczonego odcinka.
             x Zabawa rzutna „Celuj śnieżką lub kamykiem”. Rzucanie kulą śniegową (lub kamyczkiem w przypadku braku śniegu)
            do wyznaczonego celu, np.: narysowanego na chodniku koła.




          CZWARTEK   emat: Osiem królewskich koron.
                              t


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Gry planszowe – rozgrywki z małych zespołach. Układanie i czytanie wyrazów –
          KA, k. 36–37. Ćwiczenia poranne – Zestaw XVII Zabawy dowolne z dinozaurami z KA, k. 13. Wykonanie ćwiczeń w KP3,
          s. 11. Zabawa na czworakach „Pająk i pająk akrobata”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 6; II 8; III 5; IV 2, 4, 11, 12, 15

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia matematyczne – „Korony króla i królowej”. Przeliczanie koron. Poznanie obrazu graficz-
          nego liczby 8 (kreślenie cyfry palcem). Układanie cyfry z drucika kreatywnego. Zabawa ruchowa „Król wybiera”. Wykonanie
          ćwiczenia w KP3, s. 10.  ▶  2. Zajęcia plastyczne – „Dinozaur”. Przypomnienie wiadomości o dinozaurach. Omówienie
          sposobu wykonania dinozaura z KA, k. 13. Praca dzieci przy stolikach (wyjmowanie szablonów, kolorowanie i składanie).
          Umieszczanie prac na arkuszu brystolu.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 2, 5, 7; IV 1, 2, 5, 7, 8, 11, 15, 19

          Zajęcia w ogrodzie: Tworzenie budowli ze śniegu. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka na sygnał”.
            obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 7, 11, 18



          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Gry planszowe z użyciem pionków – rozgrywki z małych zespołach.
             x „Układam i czytam wyrazy” (KA, k. 36–37). Dzieci układają kartoniki z literami, tworząc wyrazy. Każdy z nich odczytują.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw XVII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawy dowolne z wykorzystaniem papierowych dinozaurów z KA, k. 13 – rozwijanie wyobraźni.
             x Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 11. Liczenie dinozaurów, łączenie ich w pary, rysowanie tylu kresek, ile jest par. Skreśla-
            nie niepasującego obrazka w każdym rzędzie, uzasadnianie wyboru.
             x Zabawa na czworakach „Pająk i pająk akrobata” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
          Temat: Korona króla.
          Cele:
            zapoznanie z cyfrą 8
            doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
            ozwijanie sprawności ruchowej.
            r
   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239