Page 234 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 234
232 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Styczeń
3. Ćwiczenia oddechowe. Dzieci siadają na podłodze i wykonują proste ćwiczenia oddechowe, odpoczywając po tańcu. N.
włącza nastrojową muzykę (muzyka relaksacyjna). Dzieci wykonują głębokie, spokojne wdechy wraz ze wzniesieniem
rąk ponad głowę, a następnie powolne wydechy wraz z opuszczeniem rąk. Ćwiczenie to powinno trwać do momentu
uspokojenia oddechu ćwiczących.
4. Zabawa pożegnalna. Dzieci śpiewają Piosenkę na pożegnanie, wykonując układ ruchowy (zob. TYDZIEŃ 3, Środa).
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa równoważna „Wydeptana ścieżka”. Deptanie na śniegu wyznaczonego odcinka.
x Zabawa rzutna „Celuj śnieżką lub kamykiem”. Rzucanie kulą śniegową (lub kamyczkiem w przypadku braku śniegu)
do wyznaczonego celu, np.: narysowanego na chodniku koła.
CZWARTEK emat: Osiem królewskich koron.
t
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Gry planszowe – rozgrywki z małych zespołach. Układanie i czytanie wyrazów –
KA, k. 36–37. Ćwiczenia poranne – Zestaw XVII Zabawy dowolne z dinozaurami z KA, k. 13. Wykonanie ćwiczeń w KP3,
s. 11. Zabawa na czworakach „Pająk i pająk akrobata”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 6; II 8; III 5; IV 2, 4, 11, 12, 15
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia matematyczne – „Korony króla i królowej”. Przeliczanie koron. Poznanie obrazu graficz-
nego liczby 8 (kreślenie cyfry palcem). Układanie cyfry z drucika kreatywnego. Zabawa ruchowa „Król wybiera”. Wykonanie
ćwiczenia w KP3, s. 10. ▶ 2. Zajęcia plastyczne – „Dinozaur”. Przypomnienie wiadomości o dinozaurach. Omówienie
sposobu wykonania dinozaura z KA, k. 13. Praca dzieci przy stolikach (wyjmowanie szablonów, kolorowanie i składanie).
Umieszczanie prac na arkuszu brystolu.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 2, 5, 7; IV 1, 2, 5, 7, 8, 11, 15, 19
Zajęcia w ogrodzie: Tworzenie budowli ze śniegu. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka na sygnał”.
obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 7, 11, 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Gry planszowe z użyciem pionków – rozgrywki z małych zespołach.
x „Układam i czytam wyrazy” (KA, k. 36–37). Dzieci układają kartoniki z literami, tworząc wyrazy. Każdy z nich odczytują.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw XVII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawy dowolne z wykorzystaniem papierowych dinozaurów z KA, k. 13 – rozwijanie wyobraźni.
x Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 11. Liczenie dinozaurów, łączenie ich w pary, rysowanie tylu kresek, ile jest par. Skreśla-
nie niepasującego obrazka w każdym rzędzie, uzasadnianie wyboru.
x Zabawa na czworakach „Pająk i pająk akrobata” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
Temat: Korona króla.
Cele:
zapoznanie z cyfrą 8
doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
ozwijanie sprawności ruchowej.
r