Page 235 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 235
TYDZIEŃ 17 • Dawno, dawno temu • 233
Pomoce: szablony koron, korona z regulowanym obwodem, kartonik z cyfrą 8, druciki kreatywne, nagranie do-
wolnej muzyki tanecznej, KP3.
Przebieg zajęć:
1. N. umieszcza na tablicy siedem koron i prosi dzieci o przeliczenie. Następnie przyczepia jeszcze jedną i prosi o ponow-
ne ustalenie liczebności.
2. N. prezentuje cyfrę 8, drukowaną i pisaną. Omówienie jej charakterystycznych cech. Kreślenie cyfry palcem w powie-
trzu, na plecach kolegi.
3. Układanie na tablicy cyfry 8 z kolorowego drucika kreatywnego.
4. Umieszczanie kartonika z cyfrą 8 na tablicy pod zbiorem koron.
5. Zabawa ruchowa „Król wybiera”. Dzieci tańczą w rytm muzyki (np. nagranie wersji instrumentalnej piosenki To będzie
bardzo dobry dzień – CD, 2). Król (wybrane dziecko z koroną) patrzy, kto najładniej tańczy. Na przerwę w muzyce prze-
kazuje koronę wybranemu tancerzowi. Zabawę powtarzamy.
6. Wykonanie ćwiczenia w KP3, s. 10. Rysowanie po śladzie wzorów i pisanie cyfr.
Uwaga: Dzieci 5-letnie skupiają się na rysowaniu po śladzie szlaczków cyfropodobnych. Dzieci 6-letnie piszą również
cyfry po śladzie.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczne.
Temat: Mój dinozaur.
Cele:
kształtowanie zdolności plastycznych
ozwijanie wyobraźni
r
drażanie do dbałości o estetyczne wykonanie pracy.
w
Pomoce: duży arkusz brystolu, kredki, flamastry, KA.
Przebieg zajęć:
1. Przypomnienie podstawowych wiadomości o dinozaurach (zob. TYDZIEŃ 17, Środa).
2. Omówienie sposobu wykonania dinozaura – KA, k. 13:
– wyjęcie szablonów z karty
– pokolorowanie głowy dinozaura
– złożenie dinozaura, zagięcie paproci.
3. Praca dzieci przy stolikach.
4. Dzieci umieszczają swoje składanki na arkuszu brystolu i opowiadają o nich (jak się nazywają, co robią na co dzień itp.)
III Zajęcia w ogrodzie
x Tworzenie ze śniegu dowolnych budowli.
x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka na sygnał” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
PIĄTEK emat: Zaczarowany świat bajek.
t
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Ćwiczenia oddechowe „Biało dookoła”. Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 12. Ćwiczenia
poranne – Zestaw XVII. Pogadanka „Bal za tydzień!”. Wykonanie ćwiczenia w KP3, s. 13. Zabawa z dźwiganiem „Udźwignij ciężar”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 2, 6, 9; IV 3, 2, 4, 5, 8, 12
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – „Ulubione bajki i baśnie”. „Moje ulubione bajki
i baśni” – rozmowa. Przypomnienie wydarzeń związanych z wystawianiem inscenizacji o Czerwonym Kapturku. Zabawa
„Z jakiej bajki uciekły te postacie?” – wskazywanie postaci z jednej bajki i podawanie jej tytułu. Wspólne ustalenie tytułu
bajki, jaką dzieci wysłuchają. Słuchanie wybranego utworu czytanego przez N. Omówienie treści. ▶ 2. Zajęcia ruchowe
– ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw XVII.
obszary z podstawy programowej: I 5, 8; II 4; III 2, 8, 9; IV 3, 5, 19