Page 242 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 242
240 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Styczeń
Włóż koronę lub opaskę,
no i jeszcze wkładaj wkładaj maskę. – naśladują ubieranie się w stroje karnawałowe
Włóż perukę, buzię maluj,
spotykamy się na balu! – imitują wykonanie makijażu karnawałowego
Dzisiaj każdy przebieraniec
będzie tańczył inny taniec: – ustawiają się w rozsypce po całej sali
Zgięcie ramion, zgięcie kolan,
już tańczymy rock&rolla. – wykonują skoki obunóż z naprzemiennymi wyrzutami nóg do przodu
Rusz biodrami! Ale frajda!
Czujesz rytm? To przecież samba! – rytmiczne poruszają biodrami
Pięta, palce, elegancja:
tak się właśnie tańczy walca. – dobierają się w pary, trzymają się za ręce i kołyszą na boki
Ugnij nogi, podskok, wyskok:
najpierw zatańczymy disco. – wykonują dowolne, rytmiczne gesty rękami
Baw się, tańcz i nie przestawaj.
Bo to przecież jest karnawał! – wypowiadają słowa opowiastki
Teraz powiedz, tylko szczerze,
w który taniec się przebierzesz? – każde dziecko wypowiada nazwę ulubionego tańca.
5. Pożegnanie. Śpiewanie piosenki Pożegnanie zimowe (zob. TYDZIEŃ 15, Środa).
III Zajęcia w ogrodzie
x Chodzenie po śladach na śniegu (lub po narysowanej linii).
x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka na sygnał” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
t
CZWARTEK emat: Balony i maski.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa muzyczno-ruchowa Witaj, przyjacielu – CD, 27. Układanie puzzli. Ćwi-
czenia poranne – Zestaw XVIII. Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 22. Rysowanie flamastrami na balonach. Zabawa na czwo-
rakach „Zabawa kotów piłkami”.
obszary z podstawy programowej: I 5; IV 1, 7, 8, 9, 12, 15
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia matematyczne – „Kolorowe maski”. Określanie miejsca w szeregu opisanej maski.
Układanie masek w rytmie i kontunuowanie regularności. Zabawa ruchowa „Balonik”. Kolorowanie masek zgodnie z ryt-
mem. ▶ 2. Zajęcia plastyczno-techniczne – „Taniec tygrysków”. Przedstawienie sposobu wykonania maski karnawałowej
– KA, k. 14. Praca dzieci przy stolikach. Prezentacja i omówienie masek. „Taniec tygrysków” – zabawa ruchowa przy muzyce.
obszary z podstawy programowej: I 5, 9; II 3; III 1, 5, 7; IV 1, 2, 7, 11, 12, 15
Zajęcia w ogrodzie: Rzucanie do celu. Zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
obszary z podstawy programowej: I 5, 6; IV 11, 18