Page 242 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 242

240  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Styczeń



            Włóż koronę lub opaskę,
            no i jeszcze wkładaj wkładaj maskę. – naśladują ubieranie się w stroje karnawałowe

            Włóż perukę, buzię maluj,
            spotykamy się na balu! – imitują wykonanie makijażu karnawałowego

            Dzisiaj każdy przebieraniec
            będzie tańczył inny taniec: – ustawiają się w rozsypce po całej sali

            Zgięcie ramion, zgięcie kolan,
            już tańczymy rock&rolla. – wykonują skoki obunóż z naprzemiennymi wyrzutami nóg do przodu

            Rusz biodrami! Ale frajda!
            Czujesz rytm? To przecież samba! – rytmiczne poruszają biodrami

            Pięta, palce, elegancja:
            tak się właśnie tańczy walca. – dobierają się w pary, trzymają się za ręce i kołyszą na boki

            Ugnij nogi, podskok, wyskok:
            najpierw zatańczymy disco. – wykonują dowolne, rytmiczne gesty rękami

            Baw się, tańcz i nie przestawaj.
            Bo to przecież jest karnawał! – wypowiadają słowa opowiastki

            Teraz powiedz, tylko szczerze,
            w który taniec się przebierzesz? – każde dziecko wypowiada nazwę ulubionego tańca.
          5.  Pożegnanie. Śpiewanie piosenki Pożegnanie zimowe (zob. TYDZIEŃ 15, Środa).


          III Zajęcia w ogrodzie

             x Chodzenie po śladach na śniegu (lub po narysowanej linii).
             x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka na sygnał” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



                              t
          CZWARTEK   emat: Balony i maski.


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa muzyczno-ruchowa Witaj, przyjacielu – CD, 27. Układanie puzzli. Ćwi-
          czenia poranne – Zestaw XVIII. Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 22. Rysowanie flamastrami na balonach. Zabawa na czwo-
          rakach „Zabawa kotów piłkami”.
            obszary z podstawy programowej: I 5; IV 1, 7, 8, 9, 12, 15

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia matematyczne – „Kolorowe maski”. Określanie miejsca w szeregu opisanej maski.
          Układanie masek w rytmie i kontunuowanie regularności. Zabawa ruchowa „Balonik”. Kolorowanie masek zgodnie z ryt-
          mem.  ▶  2. Zajęcia plastyczno-techniczne – „Taniec tygrysków”. Przedstawienie sposobu wykonania maski karnawałowej
          – KA, k. 14. Praca dzieci przy stolikach. Prezentacja i omówienie masek. „Taniec tygrysków” – zabawa ruchowa przy muzyce.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 9; II 3; III 1, 5, 7; IV 1, 2, 7, 11, 12, 15

          Zajęcia w ogrodzie: Rzucanie do celu. Zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 6; IV 11, 18
   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247