Page 243 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 243
TYDZIEŃ 18 • Zabawa karnawałowa • 241
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Zabawa muzyczno-ruchowa Witaj, przyjacielu – CD, 27 (zob. TYDZIEŃ 1, Środa).
x Układanie puzzli przy stolikach – rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw XVIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 22. Zaznaczanie na niebiesko liter ł, Ł w wyrazach. Kolorowanie wskazanej liczby okienek.
x „Ozdabiamy balony” – rysowanie flamastrami na balonach według własnych pomysłów.
x Zabawa na czworakach „Zabawa kotów piłkami” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia matematyczne.
Temat: Kolorowe maski.
Cele:
doskonalenie umiejętności stosowania liczebników porządkowych i głównych
kształtowanie umiejętności dostrzegania regularności w układzie
ozwijanie logicznego myślenia.
r
Pomoce: szablony masek (w trzech lub czterech kolorach), balony, kartka z maskami, kredki.
Przebieg zajęć:
1. N. wiesza na tablicy kilka kolorowych masek – jedna obok drugiej. Pyta dzieci, jakiego koloru jest maska na pierwszym
miejscu (licząc od lewej strony), na którym miejscu jest maska czerwona, a która z kolei jest maska zielona itd.
2. Chętne dziecko podchodzi do tablicy i układa maski w dowolnym rytmie. Następnie dzieci kontynuują podany rytm,
dokładając maski.
3. Zabawa ruchowa „Balonik”. Dzieci dobieraj się w pary. Każda para otrzymuje balon. Dzieci odbijają balony do siebie
jedną ręką i oburącz.
4. Dzieci siadają przy stolikach. N. rozdaje im kartki, na których w ciągu narysowane są maski. Pierwsze z nich są poko-
lorowane. Dzieci dostrzegają regularność kolorystyczną i kontynuują kolorowanie.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczno-techniczne.
Temat: Taniec tygrysków.
Cele:
doskonalenie sprawności manualnej
warzanie okazji do odczuwania radości z wykonanej pracy
s
t
drażanie do estetycznego wykonania pracy.
w
Pomoce: cienkie gumki, CD, KA.
Przebieg zajęć:
1. Zapoznanie dzieci ze sposobem wykonania maski karnawałowej – KA, k. 14:
– wyjęcie szablonu
– zrobienie otworów na oczy i dziurek na gumkę (poprzez wypchnięcie kółek)
– przewleczenie gumki.
2. Przy stolikach dzieci wykonują pracę. N. pomaga umocować gumkę w maskach.
3. Prezentacja i omówienie masek.
4. Zabawa ruchowa „Taniec tygrysków”. Dzieci zakładają maski i dowolnie bawią się przy muzyce (np. wersja instrumen-
talna piosenki To będzie bardzo dobry dzień – CD, 2).