Page 248 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 248
246 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Styczeń
t
WTOREK emat: Upominki dla najbliższych.
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 26. Lepienie z plasteliny. Ćwiczenia poranne –
Zestaw XIX. Zabawa w parach „Obrazek z patyczków”. Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 27. Zabawa rzutna „Piłka goni piłkę”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 5, 7; IV 4, 5, 6, 8, 12
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego – Śnieżynkowe ciasteczka, opowiadanie Urszuli
Piotrowskiej. Słuchanie opowiadania. Omówienie treści. Wypowiedzi dzieci na temat upominków. Zabawa ruchowa „Śnie-
żynki”. Rysowanie na kartkach ciasteczek. ▶ 2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw XIX.
obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 1, 2, 7, 8, 9; IV 3, 5, 8
Zajęcia w ogrodzie: Toczenie kul ze śniegu. Zabawy dowolne. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zbiórka na sygnał”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 6; IV 18
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 26. Łączenie zdjęć w takich samych ramkach; na podstawie par zdjęć opowiadanie, co
lubią robić babcie i dziadkowie Ani. Łączenie kropek i nazywanie powstałego rysunku.
x Lepienie z plasteliny na temat dowolny.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw XIX (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Zabawa w parach „Obrazek z patyczków”. Każde z dzieci ma określoną liczbę patyczków. Dzieci naprzemiennie ukła-
dają po jednym patyczku tak, aby powstał jakiś obrazek. Na koniec wspólnie ustalają i opisują, co przedstawia ich pa-
tyczkowa kompozycja.
x Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 27. Wskazywanie drogi poprzez kolorowanie wyrazów zawierających literę ł. Naklejanie
nalepek z obrazkami, których nazwy tworzą rymy do podanych wyrazów.
x Zabawa rzutna „Piłka goni piłkę” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia z wykorzystaniem utworu literackiego.
Temat: Śnieżynkowe ciasteczka, opowiadanie Urszuli Piotrowskiej.
Cele:
drażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego
w
r
ozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
s
warzanie okazji do odczuwania pozytywnych emocji z powodu obdarowywania innych
t
doskonalenie sprawności ruchowej.
Pomoce: blok rysunkowy, kredki, flamastry, tamburyn.
Przebieg zajęć:
1. Słuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej Śnieżynkowe ciasteczka.
Śnieżynkowe ciasteczka
– Kto z was lubi dostawać upominki? – zapytała pani.
Wszystkie dzieci podniosły rączki w górę i Trampolinek też, hej hop.
– A kto lubi dawać upominki? – i znów wszystkie ręce były w górze.
I wtedy pani zaproponowała, żeby przygotować upominki dla kogoś, komu dzieci chcą sprawić niespodziankę.
Trampolinek popatrzył przez okno na padający śnieg. Płatki śniegu wirowały i opadały leciutko na ziemię.