Page 244 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 244

242  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Styczeń



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Rzucanie śnieżkami (lub piłeczkami) do celu.
             x Zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu terenowego.




          PIĄTEK   emat: Karnawał w przedszkolu.
                         t


          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: „Jaka to postać?” – opisywanie i odgadywanie postaci z obrazków. Wylepianie
          plasteliną szablonu litery Ł. Ćwiczenia poranne – Zestaw XVIII. „Gwiazdki śniegowe” – odrysowywanie przez kalkę. Wy-
          konanie ćwiczeń w KP3, s. 23. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Warzywna surówka”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 5, 7, 9; IV 2, 5, 8, 12

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia społeczne z wykorzystaniem utworu literackiego – „Bal w przedszkolu”. Słuchanie
          wiersza Bożeny Formy Karnawałowa zabawa. Omówienie treści. „Kim jestem?” – pokaz strojów karnawałowych. Zabawa
          ruchowa do opowiastki muzycznej Karnawał – CD, 29. Zabawy dowolne przy muzyce.  ▶  2. Zajęcia ruchowe – ćwi-
          czenia gimnastyczne, Zestaw XVIII.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 8; II 7; III 1, 2, 5, 8; IV 1, 3, 5, 7

          Zajęcia w ogrodzie: Obserwacje ptaków. Rysowanie patykiem na śniegu. Zabawa badawcza „Śnieg i sól”.
            obszary z podstawy programowej: I 7, 9; IV 1, 2, 18, 19


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x „Jaka to postać?” – opisywanie i odgadywanie postaci z obrazków. Dzieci dobierają się w pary. Jedno dziecko opisuje
            postać, którą ma na obrazku, a drugie próbuje zgadnąć, kto jest na nim przedstawiony.
             x Wylepianie plasteliną szablonu litery Ł.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw XVIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x „Gwiazdki śniegowe” – odrysowywanie przez kalkę.
             x Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 23. Łączenie obrazków w pary. Pisanie po śladzie podpisów do obrazków.
             x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Warzywna surówka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne z wykorzystaniem utworu literackiego.
          Temat: Bal w przedszkolu.
          Cele:
            dostarczanie dzieciom radosnych przeżyć
            r
            ozwijanie spostrzegawczości
            kształtowanie logicznego myślenia
            trwalenie znajomości tańców o różnym charakterze.
            u
               Pomoce: stroje dla dzieci, CD i inne nagrania muzyki tanecznej.
   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249