Page 244 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 244
242 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Styczeń
III Zajęcia w ogrodzie
x Rzucanie śnieżkami (lub piłeczkami) do celu.
x Zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
PIĄTEK emat: Karnawał w przedszkolu.
t
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: „Jaka to postać?” – opisywanie i odgadywanie postaci z obrazków. Wylepianie
plasteliną szablonu litery Ł. Ćwiczenia poranne – Zestaw XVIII. „Gwiazdki śniegowe” – odrysowywanie przez kalkę. Wy-
konanie ćwiczeń w KP3, s. 23. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Warzywna surówka”.
obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; IV 5, 7, 9; IV 2, 5, 8, 12
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia społeczne z wykorzystaniem utworu literackiego – „Bal w przedszkolu”. Słuchanie
wiersza Bożeny Formy Karnawałowa zabawa. Omówienie treści. „Kim jestem?” – pokaz strojów karnawałowych. Zabawa
ruchowa do opowiastki muzycznej Karnawał – CD, 29. Zabawy dowolne przy muzyce. ▶ 2. Zajęcia ruchowe – ćwi-
czenia gimnastyczne, Zestaw XVIII.
obszary z podstawy programowej: I 5, 8; II 7; III 1, 2, 5, 8; IV 1, 3, 5, 7
Zajęcia w ogrodzie: Obserwacje ptaków. Rysowanie patykiem na śniegu. Zabawa badawcza „Śnieg i sól”.
obszary z podstawy programowej: I 7, 9; IV 1, 2, 18, 19
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x „Jaka to postać?” – opisywanie i odgadywanie postaci z obrazków. Dzieci dobierają się w pary. Jedno dziecko opisuje
postać, którą ma na obrazku, a drugie próbuje zgadnąć, kto jest na nim przedstawiony.
x Wylepianie plasteliną szablonu litery Ł.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw XVIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x „Gwiazdki śniegowe” – odrysowywanie przez kalkę.
x Wykonanie ćwiczeń w KP3, s. 23. Łączenie obrazków w pary. Pisanie po śladzie podpisów do obrazków.
x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Warzywna surówka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne z wykorzystaniem utworu literackiego.
Temat: Bal w przedszkolu.
Cele:
dostarczanie dzieciom radosnych przeżyć
r
ozwijanie spostrzegawczości
kształtowanie logicznego myślenia
trwalenie znajomości tańców o różnym charakterze.
u
Pomoce: stroje dla dzieci, CD i inne nagrania muzyki tanecznej.