Page 55 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 55

TYDZIEŃ 4  •  Lecą liście kolorowe  •  53



            4.  Zabawa z kasztanami. Każde dziecko otrzymuje 2 kasztany. Dzieci poruszają się po sali przy akompaniamencie nagra-
              nia piosenki To będzie bardzo dobry dzień w wersji instrumentalnej (CD, 2). Podczas trwania melodii refrenu dzieci
              maszerują i rytmicznie stukają kasztanem o kasztan w pulsie słyszanej muzyki. Gdy rozpoczyna się melodia zwrotki,
              N. wypowiada liczbę (od 2 do 5). Dzieci tworzą grupy o wskazanej liczbie osób. Każda grupa układa na podłodze kółka
              z kasztanów i ustawia się wokół swojej pracy. Gdy dzieci ponownie słyszą melodię refrenu, powracają do swobodnego
              marszu z kasztanami w dłoni.
            5.  Zabawa pożegnalna. Dzieci śpiewają Piosenkę na pożegnanie, wykonując układ ruchowy (zob. TYDZIEŃ 3, Środa).


            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawy przyrodnicze – rozpoznawanie drzew po kształcie liścia.
              x Zabawy z chustą animacyjną według propozycji dzieci.
              x Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego – zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.




            CZWARTEK   emat: Irena i irys.
                                t


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Wykonanie laurki dla eksperta. Układanie bukietów z liści zebranych na wyciecz-
            ce. Ćwiczenia poranne – Zestaw IV. Zabawa „Kolorowe listki” – ćwiczenia oddechowe. Wykonanie ludzików z kasztanów
            i żołędzi. Zabawa bieżna „Ogonki”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 6, 9; IV 1, 8, 11, 12, 18

            Zajęcia główne:   ▶  1. Przygotowanie do nauki czytania i pisania – „Irena lubi irysy”. Zapoznanie dzieci z literą i, I (omó-
            wienie ilustracji, wysłuchanie wierszyka – KP1, s. 38, podawanie słów zawierających głoskę i, budowanie modeli wyra-
            zów irys i Irena). Zabawa ruchowa „Igła z nitką”. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 39.  ▶  2. Zajęcia plastyczne z udziałem
            eksperta – „Jesienny liść”. Przywitanie eksperta. Rozmowa na temat liści. Przedstawienie budowy liścia. Zabawa ruchowa
            „Wirujące liście”. Wykonanie pracy metodą stemplowania. Pożegnanie gościa.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 9; III 4, 8, 9; IV 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 18

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa na zjeżdżalni. Rysowanie kredą na chodniku. Zabawa ruchowa „Gąski, gąski do domu”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7; III 5; IV 8



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Laurka dla eksperta – wykonanie pracy z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.
              x Układanie bukietów z liści zebranych na wycieczce.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw IV (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa „Kolorowe listki”. Dmuchanie listków z bibuły.
              x Wykonanie ludzików z kasztanów i żołędzi według pomysłów dzieci.
              x Zabawa bieżna „Ogonki” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: przygotowanie do nauki czytania i pisania.
            Temat: Irena lubi irysy.
            Cele:
              zapoznanie z literą i, I
              doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podstawie obrazka
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60