Page 60 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 60

58  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Październik



           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa równoważna „Przejście z krążkiem   f   kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                                                          bierze udział w organizowanych zajęciach
                                      na głowie”
               Wtorek  I 4, 5, 8; III 2, 5   y  gra w ringo            f  ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                                                        instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                                                       f   komunikuje potrzebę ruchu i odpoczynku (I 4)

                  Aktywność poranna   y  zabawa dydaktyczna „Mozaika”  f   układa dowolne kompozycje z figur
                  i popołudniowa     y  zabawa integracyjna „Stonoga”   geometrycznych (IV 1, 11, 12)
                  I 5, 9; II 3; III 2, 5, 8;   y  ćwiczenia poranne – Zestaw V  f   umie współdziałać w zabawie (III 5)
                  IV 1, 5, 11, 12, 14  y  zabawa „Przesyłam wiadomość”    f   zna stronę prawą i lewą (IV 14)
                                      – doskonalenie zmysłu dotyku     f   uczestniczy w zajęciach i zabawach ruchowych
                                     y  zabawa „Gdzie jest moje dziecko?”    (I 5)
                                      – rozwijanie wrażliwości słuchowej  f   czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2, 5)
                                     y  zabawa na czworakach „Slalom    f   postrzega wielozmysłowo (I 9; III 8; IV 12)
                                      w tunelu”                        f   myśli logicznie (IV 5)
               DRZEWO GENEALOGICZNE MOJEJ RODZINY
                                                                       f   zna i wyjaśnia stopień pokrewieństwa członków
                  Zajęcia główne     Zajęcia społeczne – „Drzewo genealogiczne”  swojej rodziny (III 1, 2; IV 2, 5)
                  I 5; III 1, 2, 4, 5; IV 1,   y  prezentacja drzew genealogicznych   f   zna zwyczaje panujące w jego rodzinie (III 2)
                  2, 4, 5, 7, 9       wykonanych przez dzieci          f   wskazuje miejsce występowania głoski w wyrazie
                                      r
                                     y  ozmowa na temat uroczystości rodzinnych  (IV 2)
                                     y  zagadka rysunkowa „Jaki prezent dostała   f   czyta proste teksty (IV 4)
                                      Ula?”                            f   dopasowuje model wyrazu do wyrazu (IV 2, 9)
                                     y  dopasowywanie modelu wyrazu do nazwy  f   naśladuje ruchy N. (IV 1)
                                     y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 48  f   śpiewa piosenkę (IV 7)
                                     Zajęcia umuzykalniające – piosenka Dzień   f   wykonuje układ ruchowy do muzyki (III 5;
                                     dobry                              IV 1, 7)
                                      r
                                     y  ytmiczne powitanie             f   zna zwroty grzecznościowe (III 4; IV 2)
                                     y  zabawa „Rób to, co ja”         f   przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
                                     y  wprowadzenie piosenki Dzień dobry   zabawy (III 5, 7)
                                      – CD, 5 i 6                      f   układa kompozycje w materiału przyrodniczego
                                                                        (IV 1, 11)
               Środa                 y  zabawa ze zwrotami grzecznościowymi   f   jest samodzielne podczas ubierania się
                                      z wykorzystaniem nagrania Szybko – wolno
                                      – CD, 30                          i rozbierania (I 2)
                                     y  zabawa ruchowa z piosenką Dzień dobry
                                      – CD, 5
                                      r
                                     y  ytmiczne pożegnanie
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu
                  I 2, 5; III 5, 7; IV 1,   terenowego
                  11                 y  układanie mandali z materiału
                                      przyrodniczego
                                      r
                  Aktywność poranna   y y y  ysowanie znaków graficznych  f   rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
             URZĄDZENIA W NASZYCH   DOMACH  8, 12, 15  y y y  zabawa „Co będzie następne?” – dostrze-  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  i popołudniowa
                                      ozwiązywanie zagadek wprowadzających
                                      r
                                                                          rozwiązuje zagadki (IV 5)
                                                                       f
                  I 5, 7, 9; III 2; IV 2, 5,
                                                                          zna i nazywa podstawowe urządzenia
                                      ćwiczenia poranne – Zestaw V
                                                                       f
                                                                        elektryczne w swoim domu (III 2; IV 2, 19)
                                      ganie regularności
                                                                          dostrzega i kontynuuje regularności w układzie
                                      wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 49
                                                                       f
                                                                        (IV 12)
                                      zabawa z mocowaniem i dźwiganiem „Mur
                                                                          koloruje odpowiednią liczbę rysunków
                                      z kamieni”
                                                                       f
                                                                        (I 7; IV 8, 15)
                  Zajęcia główne
                                     Zajęcia społeczne – „Urządzenia w naszych
                  I 5; III 2, 5, 7; IV 1, 2,  domach”                  f   łączy elementy w pary (IV 12)
                                                                          myśli logicznie (IV 5)
                                                                       f
             Czwartek                y y  zabawa dydaktyczna „Stary sprzęt – nowy   f   rysuje według wzoru (I 7, 9; IV 8)
                  5, 6, 7, 11, 19
                                      r
                                      ozmowa na temat urządzeń domowych
                                                                          mówi o swoim domu (III 3; IV 2, 5)
                                                                       f
                                      sprzęt”
                                                                          rozpoznaje na obrazkach dawne sprzęty
                                                                       f
                                                                        domowe (IV 5, 19)
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65