Page 60 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 60
58 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Październik
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Zajęcia w ogrodzie y zabawa równoważna „Przejście z krążkiem f kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
bierze udział w organizowanych zajęciach
na głowie”
Wtorek I 4, 5, 8; III 2, 5 y gra w ringo f ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
f komunikuje potrzebę ruchu i odpoczynku (I 4)
Aktywność poranna y zabawa dydaktyczna „Mozaika” f układa dowolne kompozycje z figur
i popołudniowa y zabawa integracyjna „Stonoga” geometrycznych (IV 1, 11, 12)
I 5, 9; II 3; III 2, 5, 8; y ćwiczenia poranne – Zestaw V f umie współdziałać w zabawie (III 5)
IV 1, 5, 11, 12, 14 y zabawa „Przesyłam wiadomość” f zna stronę prawą i lewą (IV 14)
– doskonalenie zmysłu dotyku f uczestniczy w zajęciach i zabawach ruchowych
y zabawa „Gdzie jest moje dziecko?” (I 5)
– rozwijanie wrażliwości słuchowej f czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2, 5)
y zabawa na czworakach „Slalom f postrzega wielozmysłowo (I 9; III 8; IV 12)
w tunelu” f myśli logicznie (IV 5)
DRZEWO GENEALOGICZNE MOJEJ RODZINY
f zna i wyjaśnia stopień pokrewieństwa członków
Zajęcia główne Zajęcia społeczne – „Drzewo genealogiczne” swojej rodziny (III 1, 2; IV 2, 5)
I 5; III 1, 2, 4, 5; IV 1, y prezentacja drzew genealogicznych f zna zwyczaje panujące w jego rodzinie (III 2)
2, 4, 5, 7, 9 wykonanych przez dzieci f wskazuje miejsce występowania głoski w wyrazie
r
y ozmowa na temat uroczystości rodzinnych (IV 2)
y zagadka rysunkowa „Jaki prezent dostała f czyta proste teksty (IV 4)
Ula?” f dopasowuje model wyrazu do wyrazu (IV 2, 9)
y dopasowywanie modelu wyrazu do nazwy f naśladuje ruchy N. (IV 1)
y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 48 f śpiewa piosenkę (IV 7)
Zajęcia umuzykalniające – piosenka Dzień f wykonuje układ ruchowy do muzyki (III 5;
dobry IV 1, 7)
r
y ytmiczne powitanie f zna zwroty grzecznościowe (III 4; IV 2)
y zabawa „Rób to, co ja” f przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
y wprowadzenie piosenki Dzień dobry zabawy (III 5, 7)
– CD, 5 i 6 f układa kompozycje w materiału przyrodniczego
(IV 1, 11)
Środa y zabawa ze zwrotami grzecznościowymi f jest samodzielne podczas ubierania się
z wykorzystaniem nagrania Szybko – wolno
– CD, 30 i rozbierania (I 2)
y zabawa ruchowa z piosenką Dzień dobry
– CD, 5
r
y ytmiczne pożegnanie
Zajęcia w ogrodzie y zabawy z wykorzystaniem sprzętu
I 2, 5; III 5, 7; IV 1, terenowego
11 y układanie mandali z materiału
przyrodniczego
r
Aktywność poranna y y y ysowanie znaków graficznych f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
URZĄDZENIA W NASZYCH DOMACH 8, 12, 15 y y y zabawa „Co będzie następne?” – dostrze- f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa
ozwiązywanie zagadek wprowadzających
r
rozwiązuje zagadki (IV 5)
f
I 5, 7, 9; III 2; IV 2, 5,
zna i nazywa podstawowe urządzenia
ćwiczenia poranne – Zestaw V
f
elektryczne w swoim domu (III 2; IV 2, 19)
ganie regularności
dostrzega i kontynuuje regularności w układzie
wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 49
f
(IV 12)
zabawa z mocowaniem i dźwiganiem „Mur
koloruje odpowiednią liczbę rysunków
z kamieni”
f
(I 7; IV 8, 15)
Zajęcia główne
Zajęcia społeczne – „Urządzenia w naszych
I 5; III 2, 5, 7; IV 1, 2, domach” f łączy elementy w pary (IV 12)
myśli logicznie (IV 5)
f
Czwartek y y zabawa dydaktyczna „Stary sprzęt – nowy f rysuje według wzoru (I 7, 9; IV 8)
5, 6, 7, 11, 19
r
ozmowa na temat urządzeń domowych
mówi o swoim domu (III 3; IV 2, 5)
f
sprzęt”
rozpoznaje na obrazkach dawne sprzęty
f
domowe (IV 5, 19)