Page 63 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 63

TYDZIEŃ 6  •  Bezpieczna droga do przedszkola  •  61



            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                Wtorek                                                  f   reguluje oddech (I 9)
                                                                           czerpie radość ze wspólnej zabawy na powietrzu
                                                                        f
                                                                          (II 3; III 2; IV 18)
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Szukamy takich samych sylab”  f   dokonuje analizy sylabowej nazw obrazków
                    i popołudniowa    y  układanie obrazków tematycznych  (I 9; IV 2)
                    I 5, 9; III 2; IV 2, 9,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw VI  f   układa obrazki z części (IV 12)
                    12                y  zabawa „Kształty wokół nas”    f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      y  zabawa „Szukamy samogłosek”    f   zna podstawowe figury geometryczne (IV 12)
                                      y  zabawa bieżna „Ogonki”         f   czyta obrazy, wyodrębnia ich elementy (IV 9)
                                                                        f   dopasowuje do siebie podobne kształty (IV 12)
                    Zajęcia główne    Zajęcia społeczne – „Kolorowe znaki”  f   wyróżnia głoski w wyrazach (IV 2)
                                        r
                    I 5, 7, 9; II 3; III 2,   y  ozwiązanie zagadki wprowadzającej  f   odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
                    5, 8; IV 1, 2, 7, 8, 9,   y  prezentacja znaków drogowych  (III 2)
                    12, 14            y  nazywanie i omówienie znaczenia wybra-  f   rozwiązuje zagadkę (IV 5)
                                        nych znaków                     f   rozumie znaczenie niektórych znaków
                                      y y  zabawa ruchowa „Znam ten znak”  f   segreguje znaki pod względem koloru i kształtu
                                                                          drogowych (III 5; IV 9)
                KOLOROWE ZNAKI        Zajęcia umuzykalniające – „Na ulicy”  f   rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                        wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 57
                                                                          (IV 9, 12)
                                        powitanie w parach
                                      y
                                        zabawa „Na ulicy” z wykorzystaniem na-
                                                                           koloruje (I 7; IV 8)
                                      y
                                                                        f
                                        grania Szybko – wolno – CD, 30
                                                                           uzupełnia sygnalizator świetlny odpowiednimi
                                        zabawa „Dyrygent” – recytowanie tekstu
                                                                          kolorami świateł (III 5; IV 9, 12)
                                      y
                                        piosenki Dzień dobry zgodnie z podanym   f   uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych
                                                                        f
                Środa                 y  zabawa „Ruch drogowy” – naśladowanie     odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
                                        tempem
                                                                          (I 5; IV 7)
                                        pieszych i pojazdów             f  (III 2)
                                      y  zabawa muzyczno-ruchowa „Taniec   f   czerpie radość ze wspólnej zabawy muzycznej
                                        wyginaniec” z wykorzystaniem nagrania   z rówieśnikami (II 3; III 2, 7)
                                        – CD, 28                        f   orientuje się w schemacie ciała (IV 14)
                                      y  pożegnanie w parach            f   dopasowuje  tempo  mówienia  do  zmian
                                                                          podanego tempa (IV 2, 7, 12)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy z wykorzystaniem piłek
                    I 5; III 5, 7; IV 14  y  azda na rowerkach lub hulajnogach  f   naśladuje uczestników ruchu drogowego
                                        j
                                                                          zgodnie z ustalonymi zasadami (III 5, 8; IV 1)
                                                                        f   rozróżnia kierunki w przestrzeni (IV 14)
                                                                        f   przestrzega zasad bezpieczeństwa i ustalonych
                                                                          reguł podczas zabaw z wykorzystaniem sprzętu
                                                                          terenowego (III 5, 7)
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Gdzie zaparkował samochód?”  f   stosuje określenia związane z położeniem
                    i popołudniowa    y  zabawa logopedyczna „Pojazdy”    przedmiotów w stosunku do innych
                    I 5, 9; III 5; IV 2, 5,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw VI  przedmiotów (IV 2, 14)
                    12, 14, 15        y y  zabawa „Ile sylab? Ile głosek?”  f   ćwiczy aparat mowy (I 9; IV 2)
                                        wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 59
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                        f
                ZEBRA NA ULICY  Zajęcia główne  y Zajęcia matematyczne z wykorzystaniem   f   liczy sylaby i głoski oraz porównuje ich liczby
                                                                           dokonuje analizy i syntezy sylabowej i głoskowej
                                        zabawa z mocowaniem „Przepychanka”
                                                                          wyrazów (IV 2)
                                                                        f
                                      utworu literackiego – Bezpieczny przedszko-
                    I 5, 7, 9; II 3; III 2,
                                                                          (IV 2, 15)
                                                                          piłką (III 5; IV 5)
                                        zabawy utrwalające umiejętność określania
                    9, 14
                Czwartek   8; IV 1, 2, 3, 5, 6, 8,   lak, opowiadanie Urszuli Piotrowskiej  f   wie, gdzie można i gdzie nie można bawić się
                                      y
                                        stron ciała: „W prawo, w lewo”, „Miejsce po
                                                                           jest spostrzegawcze (IV 12)
                                                                        f
                                                                           zna schemat swojego ciała (IV 14)
                                        mojej prawej / lewej stronie”
                                                                        f
                                        wysłuchanie opowiadania i omówienie
                                      y
                                        treści                          f   rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
                                                                           słucha uważnie czytanego tekstu (III 8; IV 3)
                                                                        f
                                      y  zabawa ruchowa „Prawa / lewa strona”  f   wypowiada się na temat opowiadania
                                      y  przypomnienie zasad przejścia przez ulicę  (IV 2, 3, 5)
                                      y  wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 58
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68