Page 63 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 63
TYDZIEŃ 6 • Bezpieczna droga do przedszkola • 61
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Wtorek f reguluje oddech (I 9)
czerpie radość ze wspólnej zabawy na powietrzu
f
(II 3; III 2; IV 18)
Aktywność poranna y zabawa „Szukamy takich samych sylab” f dokonuje analizy sylabowej nazw obrazków
i popołudniowa y układanie obrazków tematycznych (I 9; IV 2)
I 5, 9; III 2; IV 2, 9, y ćwiczenia poranne – Zestaw VI f układa obrazki z części (IV 12)
12 y zabawa „Kształty wokół nas” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y zabawa „Szukamy samogłosek” f zna podstawowe figury geometryczne (IV 12)
y zabawa bieżna „Ogonki” f czyta obrazy, wyodrębnia ich elementy (IV 9)
f dopasowuje do siebie podobne kształty (IV 12)
Zajęcia główne Zajęcia społeczne – „Kolorowe znaki” f wyróżnia głoski w wyrazach (IV 2)
r
I 5, 7, 9; II 3; III 2, y ozwiązanie zagadki wprowadzającej f odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
5, 8; IV 1, 2, 7, 8, 9, y prezentacja znaków drogowych (III 2)
12, 14 y nazywanie i omówienie znaczenia wybra- f rozwiązuje zagadkę (IV 5)
nych znaków f rozumie znaczenie niektórych znaków
y y zabawa ruchowa „Znam ten znak” f segreguje znaki pod względem koloru i kształtu
drogowych (III 5; IV 9)
KOLOROWE ZNAKI Zajęcia umuzykalniające – „Na ulicy” f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 57
(IV 9, 12)
powitanie w parach
y
zabawa „Na ulicy” z wykorzystaniem na-
koloruje (I 7; IV 8)
y
f
grania Szybko – wolno – CD, 30
uzupełnia sygnalizator świetlny odpowiednimi
zabawa „Dyrygent” – recytowanie tekstu
kolorami świateł (III 5; IV 9, 12)
y
piosenki Dzień dobry zgodnie z podanym f uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych
f
Środa y zabawa „Ruch drogowy” – naśladowanie odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
tempem
(I 5; IV 7)
pieszych i pojazdów f (III 2)
y zabawa muzyczno-ruchowa „Taniec f czerpie radość ze wspólnej zabawy muzycznej
wyginaniec” z wykorzystaniem nagrania z rówieśnikami (II 3; III 2, 7)
– CD, 28 f orientuje się w schemacie ciała (IV 14)
y pożegnanie w parach f dopasowuje tempo mówienia do zmian
podanego tempa (IV 2, 7, 12)
Zajęcia w ogrodzie y zabawy z wykorzystaniem piłek
I 5; III 5, 7; IV 14 y azda na rowerkach lub hulajnogach f naśladuje uczestników ruchu drogowego
j
zgodnie z ustalonymi zasadami (III 5, 8; IV 1)
f rozróżnia kierunki w przestrzeni (IV 14)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa i ustalonych
reguł podczas zabaw z wykorzystaniem sprzętu
terenowego (III 5, 7)
Aktywność poranna y zabawa „Gdzie zaparkował samochód?” f stosuje określenia związane z położeniem
i popołudniowa y zabawa logopedyczna „Pojazdy” przedmiotów w stosunku do innych
I 5, 9; III 5; IV 2, 5, y ćwiczenia poranne – Zestaw VI przedmiotów (IV 2, 14)
12, 14, 15 y y zabawa „Ile sylab? Ile głosek?” f ćwiczy aparat mowy (I 9; IV 2)
wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 59
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f
ZEBRA NA ULICY Zajęcia główne y Zajęcia matematyczne z wykorzystaniem f liczy sylaby i głoski oraz porównuje ich liczby
dokonuje analizy i syntezy sylabowej i głoskowej
zabawa z mocowaniem „Przepychanka”
wyrazów (IV 2)
f
utworu literackiego – Bezpieczny przedszko-
I 5, 7, 9; II 3; III 2,
(IV 2, 15)
piłką (III 5; IV 5)
zabawy utrwalające umiejętność określania
9, 14
Czwartek 8; IV 1, 2, 3, 5, 6, 8, lak, opowiadanie Urszuli Piotrowskiej f wie, gdzie można i gdzie nie można bawić się
y
stron ciała: „W prawo, w lewo”, „Miejsce po
jest spostrzegawcze (IV 12)
f
zna schemat swojego ciała (IV 14)
mojej prawej / lewej stronie”
f
wysłuchanie opowiadania i omówienie
y
treści f rozróżnia stronę lewą i prawą (IV 14)
słucha uważnie czytanego tekstu (III 8; IV 3)
f
y zabawa ruchowa „Prawa / lewa strona” f wypowiada się na temat opowiadania
y przypomnienie zasad przejścia przez ulicę (IV 2, 3, 5)
y wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 58