Page 67 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 67

TYDZIEŃ 7  •  Jesień w parku i w ogrodzie  •  65



            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
                                                                               do podstawy programowej
                       programowej
              dnia  Zajęcia główne    y  wykonanie symboli związanych z porami   f   wie, jak zbudowane jest drzewo (IV 18)
                TRZY ORZECHY  I 5, 7; IV 1, 2, 8, 11,   y y  praca dzieci przy stolikach  f   zna nazwy części drzewa (IV 2, 18)
                                        roku
                                                                           wykonuje składankę z papieru według
                    12, 15, 16, 18
                                                                        f
                                                                          instrukcji słownej i pokazu (I 7, 9; IV 11)
                                        prezentacja i omówienie wykonanych
                                        składanek
                                                                           dopasowuje obrazki do pór roku (IV 12, 18)
                                                                        f
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „W labiryncie”        f   wykazuje się inwencją twórczą podczas pracy
                                                                          plastyczno-technicznej (IV 1, 11)
                Czwartek   I 5, 7; III 5, 7  y  zabawy z piłkami        f   rzuca i chwyta piłkę, kozłuje i kopie do celu
                                                                          (I 5, 7)
                                                                           przestrzega ustalonych zasad zabaw (III 5, 7)
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Wymyśl imię”         f   wymyśla imię dla opisanej postaci (IV 6)
                                                                        f
                    i popołudniowa    y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 70  f   liczy elementy w zbiorach i porównuje
                    I 5; II 3; III 2, 5; IV 6,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw VII  liczebność zbiorów (IV 15)
                    8, 9, 14, 15, 16  y  gra dydaktyczna „Uważaj na kulkę”  f   orientuje się na kartce papieru (IV 8)
                                      y  wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 71  f   odczytuje instrukcję przedstawioną
                                      y  zabawa na czworakach „Slalom w tunelu”  za pomocą strzałek (IV 9, 16)
                    Zajęcia główne    Zajęcia przyrodnicze – „Jaką mamy pogodę   f   zna kierunki i stronę lewą i prawą (IV 14)
                                                                           przestrzega reguł gry (III 5)
                    I 5, 8; II 3; III 2, 5, 8;   jesienią?”             f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                        r
                    IV 2, 3, 5, 7, 8, 9, 16,   y  ozmowa na temat jesiennej pogody  f   czerpie radość ze wspólnej zabawy
                    18, 19            y  wprowadzenie i uzupełnianie kalendarza   f  (II 3; III 2, 5)
                                        pogody                          f   wymienia charakterystyczne cechy jesieni
                JESIENNA POGODA       y y y  wymienianie nazw deszczu   f   wie, że pogodę można przestawić za pomocą
                                        łuchanie i  omówienie wiersza Doroty
                                        s
                                      y
                                                                          (IV 2, 5, 18)
                                        Gellner Deszczowy smok
                                                                          symboli (IV 9, 18)
                                        zabawa dydaktyczna „Jaka to pogoda?”
                                                                           zna znaki synoptyczne (IV 9, 18)
                                                                        f
                                        zabawa rytmiczna „Krople deszczu”
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
                                                                          i uzupełnia go symbolami (IV 8, 9, 16, 18)
                                      Zestaw VII                        f   orientuje się na kalendarzu pogodowym
                                                                           zna nazwy dni tygodnia (IV 2, 16)
                                                                        f
                Piątek   Zajęcia w ogrodzie  y  ysowanie kredą          f   słucha uważnie utworu literackiego (III 8;
                                        r
                                                                          IV 3)
                    I 5, 7, 9; III 2; IV 1,
                                        chodzenie po ścieżce, skoki
                    18                y y  zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu   f   odróżnia elementy fikcyjne od rzeczywistych
                                        terenowego                        (IV 3)
                                                                        f   rozumie, że woda przybiera kształt naczynia,
                                                                          w którym się znajduje (IV 18, 19)
                                                                        f   powtarza prezentowany rytm (III 8; IV 7)
                                                                        f   bierze udział w organizowanych zajęciach
                                                                          ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                                                          instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                                                        f   czerpie radość ze wspólnej zabawy na
                                                                          powietrzu (III 2; IV 18)
                                                                        f   rysuje według własnej inwencji (I 7, 9; IV 1)
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72