Page 67 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 67
TYDZIEŃ 7 • Jesień w parku i w ogrodzie • 65
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
do podstawy programowej
programowej
dnia Zajęcia główne y wykonanie symboli związanych z porami f wie, jak zbudowane jest drzewo (IV 18)
TRZY ORZECHY I 5, 7; IV 1, 2, 8, 11, y y praca dzieci przy stolikach f zna nazwy części drzewa (IV 2, 18)
roku
wykonuje składankę z papieru według
12, 15, 16, 18
f
instrukcji słownej i pokazu (I 7, 9; IV 11)
prezentacja i omówienie wykonanych
składanek
dopasowuje obrazki do pór roku (IV 12, 18)
f
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „W labiryncie” f wykazuje się inwencją twórczą podczas pracy
plastyczno-technicznej (IV 1, 11)
Czwartek I 5, 7; III 5, 7 y zabawy z piłkami f rzuca i chwyta piłkę, kozłuje i kopie do celu
(I 5, 7)
przestrzega ustalonych zasad zabaw (III 5, 7)
Aktywność poranna y zabawa „Wymyśl imię” f wymyśla imię dla opisanej postaci (IV 6)
f
i popołudniowa y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 70 f liczy elementy w zbiorach i porównuje
I 5; II 3; III 2, 5; IV 6, y ćwiczenia poranne – Zestaw VII liczebność zbiorów (IV 15)
8, 9, 14, 15, 16 y gra dydaktyczna „Uważaj na kulkę” f orientuje się na kartce papieru (IV 8)
y wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 71 f odczytuje instrukcję przedstawioną
y zabawa na czworakach „Slalom w tunelu” za pomocą strzałek (IV 9, 16)
Zajęcia główne Zajęcia przyrodnicze – „Jaką mamy pogodę f zna kierunki i stronę lewą i prawą (IV 14)
przestrzega reguł gry (III 5)
I 5, 8; II 3; III 2, 5, 8; jesienią?” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
r
IV 2, 3, 5, 7, 8, 9, 16, y ozmowa na temat jesiennej pogody f czerpie radość ze wspólnej zabawy
18, 19 y wprowadzenie i uzupełnianie kalendarza f (II 3; III 2, 5)
pogody f wymienia charakterystyczne cechy jesieni
JESIENNA POGODA y y y wymienianie nazw deszczu f wie, że pogodę można przestawić za pomocą
łuchanie i omówienie wiersza Doroty
s
y
(IV 2, 5, 18)
Gellner Deszczowy smok
symboli (IV 9, 18)
zabawa dydaktyczna „Jaka to pogoda?”
zna znaki synoptyczne (IV 9, 18)
f
zabawa rytmiczna „Krople deszczu”
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,
i uzupełnia go symbolami (IV 8, 9, 16, 18)
Zestaw VII f orientuje się na kalendarzu pogodowym
zna nazwy dni tygodnia (IV 2, 16)
f
Piątek Zajęcia w ogrodzie y ysowanie kredą f słucha uważnie utworu literackiego (III 8;
r
IV 3)
I 5, 7, 9; III 2; IV 1,
chodzenie po ścieżce, skoki
18 y y zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu f odróżnia elementy fikcyjne od rzeczywistych
terenowego (IV 3)
f rozumie, że woda przybiera kształt naczynia,
w którym się znajduje (IV 18, 19)
f powtarza prezentowany rytm (III 8; IV 7)
f bierze udział w organizowanych zajęciach
ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
f czerpie radość ze wspólnej zabawy na
powietrzu (III 2; IV 18)
f rysuje według własnej inwencji (I 7, 9; IV 1)