Page 70 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 70

68  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Październik



           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia główne     Zajęcia plastyczne – „Rysujemy zakończenie   f   odróżnia elementy świata fikcji od realnej
                                                                        rzeczywistości (IV 3)
                  I 5, 8; II 7, 9; III 5,   historyjki”                   przełamuje lęk podczas wystąpień publicznych
             UKŁADAMY   HISTORYJKI  11, 19  y y y  przedstawienie zakończeń na forum grupy  f   szanuje emocje i wybory rówieśników
                                      oglądanie i omawianie historyjek obrazko-
                  7, 8; IV 1, 2, 3, 5, 8,
                                      wych przedstawionych w KP1, s. 77
                                                                        (II 7)
                                                                       f
                                      wybór najzabawniejszych i najciekawszych
                                                                        (II 9; III 7)
                                      historyjek
             Czwartek   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu   f   jest samodzielne w ubieraniu się i rozbieraniu
                                                                        (I 2)
                                                                          przestrzega ustalonych reguł gry (III 5, 7)
                                                                       f
                  I 2, 5; III 5, 7
                                      terenowego
                                     y  zabawa orientacyjno-spostrzegawcza
                                      „Strażnik”
                  Aktywność poranna   y  zabawa „Kto to mówi (śpiewa)?”  f   rozpoznaje po głosie koleżanki i kolegów
                  i popołudniowa     y  zabawa pantomimiczna „Zgadnij, co robię”  z grupy (III 2)
                  I 5, 6, 8, 9; II 3; III 2;   y  ćwiczenia poranne – Zestaw VIII  f   przedstawia ruchem czynności (IV 1)
                  IV 1, 5, 12        y  gry i zabawy przy stolikach    f   rozwiązuje zagadki ruchowe (IV 1, 5)
                                     y  zabawa „Zwijamy wełnę”         f   myśli logicznie (IV 5, 12)
                                     y  zabawa z mocowaniem i dźwiganiem   f   inicjuje zabawy (I 6)
                                      „Mur z kamieni”                  f   czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
               TANGRAM   Zajęcia główne  Zajęcia matematyczne – „Tangram”  f   wie, co to jest tangram (IV 12, 19)
                                                                          rozwija sprawność rąk (I 5, 9)
                                                                       f
                  I 5, 7, 8, 9; IV 12, 19
                                      „Co to jest tangram?” – prezentacja N.
                                     y
                                                                          układa obrazki z figur według wzoru (IV 12)
                                                                       f
                                      i krótkie wprowadzenie
                                     y  wycinanie elementów tangramu z KP1, s. 79  f   posługuje się nożyczkami (I 7)
                                                                          jest sprawne manualnie (I 7)
                                                                       f
               Piątek                y  układanie obrazków według wybranego   f   bierze udział w organizowanych zajęciach
                                      wzoru
                                                                        ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                     y  naklejanie na kartce            instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                     Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,     układa kompozycje z materiału przyrodniczego
                                     Zestaw VIII                       f
                                                                        (IV 11, 18)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  układanie mandali             f   tworzy regularności u układzie elementów
                  I 2, 5; IV 11, 18  y  zabawa skoczna „Przeskocz przez kałużę”   (IV 12)
                                                                       f   jest samodzielne w ubieraniu się i rozbieraniu
                                                                        (I 2)
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75