Page 70 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 70
68 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Październik
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Zajęcia główne Zajęcia plastyczne – „Rysujemy zakończenie f odróżnia elementy świata fikcji od realnej
rzeczywistości (IV 3)
I 5, 8; II 7, 9; III 5, historyjki” przełamuje lęk podczas wystąpień publicznych
UKŁADAMY HISTORYJKI 11, 19 y y y przedstawienie zakończeń na forum grupy f szanuje emocje i wybory rówieśników
oglądanie i omawianie historyjek obrazko-
7, 8; IV 1, 2, 3, 5, 8,
wych przedstawionych w KP1, s. 77
(II 7)
f
wybór najzabawniejszych i najciekawszych
(II 9; III 7)
historyjek
Czwartek Zajęcia w ogrodzie y zabawy z wykorzystaniem sprzętu f jest samodzielne w ubieraniu się i rozbieraniu
(I 2)
przestrzega ustalonych reguł gry (III 5, 7)
f
I 2, 5; III 5, 7
terenowego
y zabawa orientacyjno-spostrzegawcza
„Strażnik”
Aktywność poranna y zabawa „Kto to mówi (śpiewa)?” f rozpoznaje po głosie koleżanki i kolegów
i popołudniowa y zabawa pantomimiczna „Zgadnij, co robię” z grupy (III 2)
I 5, 6, 8, 9; II 3; III 2; y ćwiczenia poranne – Zestaw VIII f przedstawia ruchem czynności (IV 1)
IV 1, 5, 12 y gry i zabawy przy stolikach f rozwiązuje zagadki ruchowe (IV 1, 5)
y zabawa „Zwijamy wełnę” f myśli logicznie (IV 5, 12)
y zabawa z mocowaniem i dźwiganiem f inicjuje zabawy (I 6)
„Mur z kamieni” f czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
TANGRAM Zajęcia główne Zajęcia matematyczne – „Tangram” f wie, co to jest tangram (IV 12, 19)
rozwija sprawność rąk (I 5, 9)
f
I 5, 7, 8, 9; IV 12, 19
„Co to jest tangram?” – prezentacja N.
y
układa obrazki z figur według wzoru (IV 12)
f
i krótkie wprowadzenie
y wycinanie elementów tangramu z KP1, s. 79 f posługuje się nożyczkami (I 7)
jest sprawne manualnie (I 7)
f
Piątek y układanie obrazków według wybranego f bierze udział w organizowanych zajęciach
wzoru
ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
y naklejanie na kartce instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, układa kompozycje z materiału przyrodniczego
Zestaw VIII f
(IV 11, 18)
Zajęcia w ogrodzie y układanie mandali f tworzy regularności u układzie elementów
I 2, 5; IV 11, 18 y zabawa skoczna „Przeskocz przez kałużę” (IV 12)
f jest samodzielne w ubieraniu się i rozbieraniu
(I 2)