Page 68 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 68

66  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Październik


          tydzień 8: POBAW SIĘ ZE MNĄ



           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej

                  Aktywność poranna   y  zabawa „Co zniknęło, co się zmieniło?”  f   zauważa zmiany w układzie obrazków (IV 12)
                  i popołudniowa     y  zabawa utrwalająca stosunki przestrzenne   f   czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2, 5)
                  I 5, 6; II 3; III 2, 5, 7;   „Piłka tańczy”          f   zna określenia dotyczące stron i stosunków
                  IV 2, 12, 14       y  ćwiczenia poranne – Zestaw VIII  przestrzennych (IV 2, 14)
                                     y  zabawa matematyczna „Figury”   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                     y  zabawy w teatrzyk z wykorzystaniem   f   zna kształt i nazwy figur geometrycznych
                                      pacynek                           (IV 2, 12)
                                     y  zabawa orientacyjno-porządkowa   f   inicjuje zabawę (I 6; III 7)
                                      „Samochody”                      f   wyróżnia głoskę p w nazwach (IV 2)
                                                                       f   zna literę p, P (IV 4)
                  Zajęcia główne     Przygotowanie do nauki czytania i pisania   f   wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
               POLA I PTAK  8; IV 1, 2, 3, 4, 5, 8,   y  zapoznanie z literą p, P: wysłuchanie wier-  f   buduje model wyrazu (IV 4, 9)
                                     – „Pola obserwuje ptaki”
                  I 5, 7, 9; II 3; III 1,
                                                                          słucha wierszyka (III 8; IV 3)
                                                                       f
                  9, 11
                                      szyka – KP1, s. 72, budowanie modeli wy-
                                                                          czyta globalnie (IV 4)
                                                                       f
                                      razów ptak i Pola, wyszukiwanie rysunków,
                                      w których nazwach słychać głoskę p – KP1,   f   układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
                                                                          kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                                                       f
               Poniedziałek          y  zabawa ruchowa „W jakim słowie ukryło   f   wykonuje samodzielnie zabawkę (IV 1, 11)
                                      s. 72, układanie wyrazów z literą p, P
                                                                          rozwiązuje zagadkę (IV 5)
                                                                       f
                                      się p?”
                                                                          posługuje się nożyczkami (I 7)
                                                                       f
                                      wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 73
                                     y
                                     Zajęcia plastyczne – „Pacynki”    f   odczuwa satysfakcję z wykonanej pracy
                                                                        (II 3; III 1)
                                      r
                                     y  ozwiązywanie zagadki           f   zauważa i opisuje zmiany w przyrodzie
                                     y  prezentacja pacynek i sposobu ich   (IV 2, 18)
                                      wykonania                        f   rozumie następstwo pór roku (IV 16)
                                     y  wykonanie pacynek według własnych   f   komunikuje potrzebę ruchu (I 4)
                                      pomysłów                         f   przestrzega zasad gry (III 5)
                                     y  prezentacja prac
                  Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacje zmian w przyrodzie późną
                  I 4, 5; III 5; IV 2, 16,   jesienią
                  18                 y  zabawa bieżna „Berek z piłkami”
                  Aktywność poranna   y  zabawa ruchowa „Sztorm na morzu”  f   rozumie niektóre pojęcia ze słownictwa
                  i popołudniowa     y  zabawa rozwijająca słuch fonematyczny   marynarzy (IV 19, 20)
                  I 5, 7, 9; III 8, 9; IV 2,   „Gdzie słyszysz pa?”    f   dokonuje analizy i syntezy sylabowej wyrazów
                  4, 8, 19, 20       y  ćwiczenia poranne – Zestaw VIII  (IV 2)
                                     y  zabawa słowna „Zapamiętywanka”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                     y y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 74  f   podaje wyrazy na daną głoskę (IV 2)
               ZABAWY Z GAZETAMI  Zajęcia główne  Zajęcia matematyczne – „Razem bawmy się!”  f   dokonuje analizy słuchowej nazw obrazków
                                                                          słucha uważnie rówieśników i N. oraz komu-
                                      zabawa skoczna „Zrzuć woreczek”
                                                                       f
                                                                        nikuje się z nimi (III 8, 9)
                  I 5, 8, 9; III 2; IV 1, 2,
                                      zabawy z  gazetami, m.in.: bieganie,
                                                                        (I 9; IV 2)
                                     y
                                      omijanie, skoki, taniec w parach, zgniatanie,
                  11, 12, 15
                                                                          koloruje (I 7; IV 8)
                                                                       f
                                      rzucanie do kosza
                                                                          czyta globalnie (IV 4)
                                                                       f
                                      zabawa dydaktyczna „Gazetowe figury”
                                     y
                                      zabawa „O ile mniej – o ile więcej?” – prze-
                                                                        (III 2)
                                     y
                                      liczanie i porównywanie liczebności zbiorów  f   odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                                                                          wykazuje sprawność ciała i koordynację (I 9)
                                                                       f
               Wtorek                y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   zna i tworzy kształty figur geometrycznych
                                      wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 75
                                                                        (IV 1, 11, 12)
                                     Zestaw VIII                       f   przelicza i porównuje liczebności zbiorów
                                                                        (IV 2, 15)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa z elementem rzutu „Czarny kolor”    zauważa zmiany w układzie przedmiotów
                  I 5, 8; II 3; III 2;   y  zabawa równoważna „Kto szybciej?”  f  (IV 12)
                  IV 18
                                                                       f   używa liczebników głównych i porządkowych
                                                                        (IV 2, 15)
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73