Page 68 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 68
66 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Październik
tydzień 8: POBAW SIĘ ZE MNĄ
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa „Co zniknęło, co się zmieniło?” f zauważa zmiany w układzie obrazków (IV 12)
i popołudniowa y zabawa utrwalająca stosunki przestrzenne f czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2, 5)
I 5, 6; II 3; III 2, 5, 7; „Piłka tańczy” f zna określenia dotyczące stron i stosunków
IV 2, 12, 14 y ćwiczenia poranne – Zestaw VIII przestrzennych (IV 2, 14)
y zabawa matematyczna „Figury” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y zabawy w teatrzyk z wykorzystaniem f zna kształt i nazwy figur geometrycznych
pacynek (IV 2, 12)
y zabawa orientacyjno-porządkowa f inicjuje zabawę (I 6; III 7)
„Samochody” f wyróżnia głoskę p w nazwach (IV 2)
f zna literę p, P (IV 4)
Zajęcia główne Przygotowanie do nauki czytania i pisania f wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
POLA I PTAK 8; IV 1, 2, 3, 4, 5, 8, y zapoznanie z literą p, P: wysłuchanie wier- f buduje model wyrazu (IV 4, 9)
– „Pola obserwuje ptaki”
I 5, 7, 9; II 3; III 1,
słucha wierszyka (III 8; IV 3)
f
9, 11
szyka – KP1, s. 72, budowanie modeli wy-
czyta globalnie (IV 4)
f
razów ptak i Pola, wyszukiwanie rysunków,
w których nazwach słychać głoskę p – KP1, f układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
f
Poniedziałek y zabawa ruchowa „W jakim słowie ukryło f wykonuje samodzielnie zabawkę (IV 1, 11)
s. 72, układanie wyrazów z literą p, P
rozwiązuje zagadkę (IV 5)
f
się p?”
posługuje się nożyczkami (I 7)
f
wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 73
y
Zajęcia plastyczne – „Pacynki” f odczuwa satysfakcję z wykonanej pracy
(II 3; III 1)
r
y ozwiązywanie zagadki f zauważa i opisuje zmiany w przyrodzie
y prezentacja pacynek i sposobu ich (IV 2, 18)
wykonania f rozumie następstwo pór roku (IV 16)
y wykonanie pacynek według własnych f komunikuje potrzebę ruchu (I 4)
pomysłów f przestrzega zasad gry (III 5)
y prezentacja prac
Zajęcia w ogrodzie y obserwacje zmian w przyrodzie późną
I 4, 5; III 5; IV 2, 16, jesienią
18 y zabawa bieżna „Berek z piłkami”
Aktywność poranna y zabawa ruchowa „Sztorm na morzu” f rozumie niektóre pojęcia ze słownictwa
i popołudniowa y zabawa rozwijająca słuch fonematyczny marynarzy (IV 19, 20)
I 5, 7, 9; III 8, 9; IV 2, „Gdzie słyszysz pa?” f dokonuje analizy i syntezy sylabowej wyrazów
4, 8, 19, 20 y ćwiczenia poranne – Zestaw VIII (IV 2)
y zabawa słowna „Zapamiętywanka” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 74 f podaje wyrazy na daną głoskę (IV 2)
ZABAWY Z GAZETAMI Zajęcia główne Zajęcia matematyczne – „Razem bawmy się!” f dokonuje analizy słuchowej nazw obrazków
słucha uważnie rówieśników i N. oraz komu-
zabawa skoczna „Zrzuć woreczek”
f
nikuje się z nimi (III 8, 9)
I 5, 8, 9; III 2; IV 1, 2,
zabawy z gazetami, m.in.: bieganie,
(I 9; IV 2)
y
omijanie, skoki, taniec w parach, zgniatanie,
11, 12, 15
koloruje (I 7; IV 8)
f
rzucanie do kosza
czyta globalnie (IV 4)
f
zabawa dydaktyczna „Gazetowe figury”
y
zabawa „O ile mniej – o ile więcej?” – prze-
(III 2)
y
liczanie i porównywanie liczebności zbiorów f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
wykazuje sprawność ciała i koordynację (I 9)
f
Wtorek y Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f zna i tworzy kształty figur geometrycznych
wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 75
(IV 1, 11, 12)
Zestaw VIII f przelicza i porównuje liczebności zbiorów
(IV 2, 15)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa z elementem rzutu „Czarny kolor” zauważa zmiany w układzie przedmiotów
I 5, 8; II 3; III 2; y zabawa równoważna „Kto szybciej?” f (IV 12)
IV 18
f używa liczebników głównych i porządkowych
(IV 2, 15)