Page 69 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 69

TYDZIEŃ 8  •  Pobaw się ze mną  •  67



            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej

                                                                        f   bierze udział w  organizowanych zajęciach
                                                                          ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                Wtorek                                                     czerpie radość ze wspólnej zabawy na powietrzu
                                                                          instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                                                        f
                                                                          (II 3; III 2; IV 18)

                    Aktywność poranna   y  zabawa doskonaląca słuch fonematyczny   f   dokonuje analizy i syntezy głoskowej wyrazu
                    i popołudniowa      „Do pary”                         (IV 2)
                    I 5, 9; IV 1, 2, 4,  6, 11  y  zabawa plastyczna „Dorysuj”  f   jest sprawne manualnie (I 9)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw VIII  f   przedstawia swoje wyobrażenia w  pracy
                                      y  zabawa dydaktyczna „Znam litery”  plastycznej (IV 1)
                                      y  zabawa słowna „Krąg skojarzeń”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      y  zabawa na czworakach „Pieski na spacer,   f   odtwarza kształt poznanych liter z dostępnych
                                        pieski do budy”                   materiałów (IV 4, 11)
                                                                        f   bierze udział w zabawach słownych (IV 2, 6)
                    Zajęcia główne    Zajęcia z wykorzystaniem utworu   f   słucha z uwagą N. i rówieśników (III 8)
                    I 5; II 3; III 2, 5, 7,   literackiego – Baw się z nami!, wiersz   f   wypowiada się swobodnie na bliskie mu tematy
                    8, 9; IV 1, 3, 2, 5, 7,   Maciejki Mazan            f   słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                                                                          (III 9; IV 2, 5)
                                        pogadanka „Nasze ulubione zabawy”
                    8, 12
                JAK SIĘ BAWIĆ?        y y y  słuchanie i omówienie wiersza  f   potrafi współpracować w grupie (III 5, 7)
                                      y
                                        zabawa zespołowa „W co się bawić?”
                                                                           dopasowuje obrazki z jednej kategorii (IV 12)
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Chodźcie do domu!”
                                                                           myśli logicznie (IV 5, 12)
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 76
                                      y
                                      Zajęcia umuzykalniające – „Jesienna polka”  f   wyznacza drogę w labiryncie (IV 8, 12)
                                                                           wykonuje układ ruchowy do piosenki (IV 1, 7)
                                                                        f
                Środa                 y  zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na   f   czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
                                        powitanie)
                                                                           zna i wykonuje krok tańca polki (IV 1, 7)
                                                                        f
                                      y  zabawa z piłką                 f   rozpoznaje brzmienie instrumentów perkusyj-
                                      y  wprowadzenie kroku polki         nych (IV 7)
                                      y  nauka układu tanecznego do piosenki   f   inicjuje zabawy na powietrzu (I 5, 6)
                                        Święto Dyni – CD, 8             f   przestrzega ustalonych reguł gry (III 5, 7)
                                      y  zabawa „Co tak gra?”
                                      y  zabawa pożegnalna
                                      y  zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na
                                        pożegnanie)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  gra w kręgle – doskonalenie koordynacji
                    I 5, 6; III 5, 7    ruchowej
                                      y  zabawy dowolne
                    Aktywność poranna   y  zabawa słuchowa „Głuchy telefon”  f   czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
                    i popołudniowa    y  zabawa „Opowiedz, co jest na obrazku”  f   orientuje się na kartce papieru (IV 8)
                    I 5, 6; II 3; III 2; IV 2,   y y y  ćwiczenia poranne – Zestaw VIII  f   używa określeń wyrażających stosunki prze-
                UKŁADAMY HISTORYJKI  Zajęcia główne  y Przygotowanie do nauki czytania i pisania   f   inicjuje zabawy (I 6)
                                        zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
                    8, 9, 14
                                                                          strzenne (IV 2, 14)
                                        wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 78
                                                                           uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                                                        f
                                        zabawa rzutna „Traf i zdobądź punkty”
                                                                           odczytuje zakodowane informacje (IV 9)
                                                                        f
                                                                           słucha uważnie N. i rówieśników (III 8)
                                                                        f
                    I 5, 8; II 7, 9; III 5,
                                      – „Układamy historyjki”
                                                                           przestrzega zasad zabawy (III 5, 7)
                                                                        f
                    7, 8; IV 1, 2, 3, 5, 8,
                                        zabawa słowna „Nasza historyjka”
                                      y
                                        „I co dalej?” – wymyślanie zakończenia
                    11, 19
                                                                           wymyśla i przedstawia słownie zakończenie
                                      y
                                                                        f
                                        historyjek                      f   myśli logicznie (IV 5)
                                                                          historyjki (IV 5)
                Czwartek              y y  zabawa „Mamo (Tato), chcę ci powiedzieć…”   f   konstruuje aparat telefoniczny z dostępnych
                                        zabawa badawcza „Halo?”
                                                                          materiałów (IV 11, 19)
                                        – prowadzenie rozmów telefonicznych
                                                                           ogrywa role (IV 1, 2)
                                      y  zabawa ruchowa „Tor przeszkód”  f   opisuje, co przedstawiają obrazki w historyjce
                                                                        f
                                                                          (IV 2, 5)
                                                                        f   wymyśla i rysuje zakończenie historyjki (IV 1, 8)
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74