Page 69 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 69
TYDZIEŃ 8 • Pobaw się ze mną • 67
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
f bierze udział w organizowanych zajęciach
ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
Wtorek czerpie radość ze wspólnej zabawy na powietrzu
instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
f
(II 3; III 2; IV 18)
Aktywność poranna y zabawa doskonaląca słuch fonematyczny f dokonuje analizy i syntezy głoskowej wyrazu
i popołudniowa „Do pary” (IV 2)
I 5, 9; IV 1, 2, 4, 6, 11 y zabawa plastyczna „Dorysuj” f jest sprawne manualnie (I 9)
y ćwiczenia poranne – Zestaw VIII f przedstawia swoje wyobrażenia w pracy
y zabawa dydaktyczna „Znam litery” plastycznej (IV 1)
y zabawa słowna „Krąg skojarzeń” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y zabawa na czworakach „Pieski na spacer, f odtwarza kształt poznanych liter z dostępnych
pieski do budy” materiałów (IV 4, 11)
f bierze udział w zabawach słownych (IV 2, 6)
Zajęcia główne Zajęcia z wykorzystaniem utworu f słucha z uwagą N. i rówieśników (III 8)
I 5; II 3; III 2, 5, 7, literackiego – Baw się z nami!, wiersz f wypowiada się swobodnie na bliskie mu tematy
8, 9; IV 1, 3, 2, 5, 7, Maciejki Mazan f słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
(III 9; IV 2, 5)
pogadanka „Nasze ulubione zabawy”
8, 12
JAK SIĘ BAWIĆ? y y y słuchanie i omówienie wiersza f potrafi współpracować w grupie (III 5, 7)
y
zabawa zespołowa „W co się bawić?”
dopasowuje obrazki z jednej kategorii (IV 12)
f
zabawa ruchowa „Chodźcie do domu!”
myśli logicznie (IV 5, 12)
f
wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 76
y
Zajęcia umuzykalniające – „Jesienna polka” f wyznacza drogę w labiryncie (IV 8, 12)
wykonuje układ ruchowy do piosenki (IV 1, 7)
f
Środa y zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na f czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
powitanie)
zna i wykonuje krok tańca polki (IV 1, 7)
f
y zabawa z piłką f rozpoznaje brzmienie instrumentów perkusyj-
y wprowadzenie kroku polki nych (IV 7)
y nauka układu tanecznego do piosenki f inicjuje zabawy na powietrzu (I 5, 6)
Święto Dyni – CD, 8 f przestrzega ustalonych reguł gry (III 5, 7)
y zabawa „Co tak gra?”
y zabawa pożegnalna
y zabawa ruchowa ze śpiewem (Piosenka na
pożegnanie)
Zajęcia w ogrodzie y gra w kręgle – doskonalenie koordynacji
I 5, 6; III 5, 7 ruchowej
y zabawy dowolne
Aktywność poranna y zabawa słuchowa „Głuchy telefon” f czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
i popołudniowa y zabawa „Opowiedz, co jest na obrazku” f orientuje się na kartce papieru (IV 8)
I 5, 6; II 3; III 2; IV 2, y y y ćwiczenia poranne – Zestaw VIII f używa określeń wyrażających stosunki prze-
UKŁADAMY HISTORYJKI Zajęcia główne y Przygotowanie do nauki czytania i pisania f inicjuje zabawy (I 6)
zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
8, 9, 14
strzenne (IV 2, 14)
wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 78
uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8)
f
zabawa rzutna „Traf i zdobądź punkty”
odczytuje zakodowane informacje (IV 9)
f
słucha uważnie N. i rówieśników (III 8)
f
I 5, 8; II 7, 9; III 5,
– „Układamy historyjki”
przestrzega zasad zabawy (III 5, 7)
f
7, 8; IV 1, 2, 3, 5, 8,
zabawa słowna „Nasza historyjka”
y
„I co dalej?” – wymyślanie zakończenia
11, 19
wymyśla i przedstawia słownie zakończenie
y
f
historyjek f myśli logicznie (IV 5)
historyjki (IV 5)
Czwartek y y zabawa „Mamo (Tato), chcę ci powiedzieć…” f konstruuje aparat telefoniczny z dostępnych
zabawa badawcza „Halo?”
materiałów (IV 11, 19)
– prowadzenie rozmów telefonicznych
ogrywa role (IV 1, 2)
y zabawa ruchowa „Tor przeszkód” f opisuje, co przedstawiają obrazki w historyjce
f
(IV 2, 5)
f wymyśla i rysuje zakończenie historyjki (IV 1, 8)