Page 66 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 66

64  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Październik



           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  układanie kształtu liści ze sznurka  f   jest sprawne manualnie (I 9)
                  i popołudniowa     y  zabawa „Jesienne rytmy”        f   układa określony kształt ze sznurka
                  I 5, 9; III 5, 7; IV 1, 2,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw VII  (IV 1, 12, 18)
                  6, 12, 15, 18      y  zabawa „Skojarzenia”           f   rozpoznaje i kontynuuje regularność w układzie
                                     y  zabawa matematyczna „Kasztany   elementów (IV 12)
                                      i żołędzie”                      f   bierze udział w zabawach słownych (IV 2, 6)
                                     y  zabawa orientacyjno-porządkowa   f   myśli logicznie (IV 12)
                                      „Warzywna surówka”               f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  Zajęcia główne     Zajęcia przyrodnicze – „Jesień w sadzie   f   przestrzega ustalonych reguł gry (III 5, 7)
                                                                          liczy elementy w zbiorach i porównuje liczeb-
                  I 5, 7; III 5; IV 1, 2, 7,  i w ogrodzie”            f  ność zbiorów (IV 15)
                                      r
                  11, 12, 15, 18     y  ozmowy na podstawie ilustracji przedsta-  f   odczuwa potrzebę ruchu (I 4)
                                      wiających sad i ogród – rozpoznawanie i na-
               OWOCE I WARZYWA       y y y  „Jaki to owoc? Jakie to warzywo?” – zagadki   f   rozpoznaje owoce i warzywa rosnące w sadzie,
                                                                          rozpoznaje i  określa role środowisk
                                                                       f
                                      zywanie owoców i warzyw
                                                                        przyrodniczych (IV 18)
                                      rozwijające zmysły
                                                                        ogrodzie i na polu (IV 2, 18)
                                      wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 67
                                                                          tworzy zbiory według odkrytej zasady
                                                                       f
                                      wykonanie wybranych owoców lub warzyw
                                                                        (IV 12, 15)
                                      z masy solnej
                                     Zajęcia muzyczne – piosenka Święto Dyni  f   ustala liczbę elementów w zbiorze (IV 15)
                                                                          lepi z masy solnej (I 7; IV 1, 11)
                                                                       f
               Środa                 y y  ytmiczne powitanie           f   wykonuje układ ruchowy do muzyki (IV 1, 7)
                                      r
                                      zabawa „Kolory jesiennego ogrodu”
                                     y  zapoznanie z piosenką – CD, 7  f   śpiewa piosenkę (IV 7)
                                                                          odtwarza rytm i melodię (IV 7)
                                                                       f
                                     y  nauka układu ruchowego do piosenki   f   reaguje na ustalony sygnał dźwiękowy (III 5;
                                      Święto Dyni – CD, 7               IV 7)
                                     y  zabawa „Jesień w sadzie i w ogrodzie” – roz-    liczy sylaby w wyrazie (IV 2, 15)
                                      poznawanie mocniejszych dźwięków i po-  f   czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
                                      dawanie nazw o odpowiedniej liczbie sylab  f   rzuca i chwyta piłkę (I 5, 7)
                                      r
                                     y  ytmiczne pożegnanie            f
                                                                       f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa w berka kucanego
                  I 5, 7; II 3; III 2, 5  y  zabawa „Piłka krąży”
                                     y  zabawy dowolne z  wykorzystaniem
                                      dostępnego sprzętu
                  Aktywność poranna   y  „Jesienne zagadki” – układanie   f   rozwiązuje i układa zagadki (IV 5, 6)
                  i popołudniowa      i rozwiązywanie zagadek słownych  f   rozpoznaje dary jesieni na obrazkach i po opisie
                  I 5, 8; III 5; IV 2, 5, 6,   y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 68  słownym (IV 12, 18)
                  12, 15, 18         y  ćwiczenia poranne – Zestaw VII  f   rozpoznaje i określa role środowisk przyrodni-
                                     y  zabawa „Co słyszysz?”           czych (IV 18)
                                     y y  zabawa „Wiewiórki do dziupli”  f   nazywa owoce i warzywa rosnące w sadzie,
                                      zabawa równoważna „Po linie”
                                                                        w ogrodzie i na polu (IV 2, 18)
               TRZY ORZECHY  Zajęcia główne  Zajęcia matematyczne – „Zbieramy po trzy   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                          ustala, ile brakuje elementów brakuje do
                                                                        podanej liczby (IV 15)
                  I 5, 7; IV 1, 2, 8, 11,
                                     orzechy”
                                                                       f
                  12, 15, 16, 18
                                      zabawa „Zaczarowane pudełko” – rozpo-
                                     y
                                                                          reaguje na ustalony sygnał (III 5)
                                                                       f
                                      znawanie okazów i tworzenie zbiorów
                                     y  poznanie obrazu graficznego liczby  3   f   wykonuje ćwiczenia równoważne (I 8)
                                                                          rozpoznaje przedmioty po dotyku (IV 1, 12)
                                                                       f
               Czwartek              y y  zabawa ruchowa „Trzy orzechy w dziupli”  f   dopasowuje elementy z tej samej kategorii
                                      (kreślenie cyfry palcem)
                                                                        (IV 12)
                                      Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 69
                                                                          umie przeliczać elementy zbioru (IV 15)
                                                                       f
                                     Zajęcia plastyczno-techniczne –
                                     „Drzewa w czterech porach roku”   f   posługuje się liczebnikami głównymi i porząd-
                                                                        kowymi (IV 15)
                                     y  przypomnienie nazw i kolejności pór roku,     zna cyfrę 3 (IV 15)
                                      wskazywanie i nazywanie poszczególnych   f   pisze wzory i cyfrę po śladzie (I 7; IV 8, 15)
                                      części drzewa                    f   wymienia nazwy kolejnych pór roku
                                     y  omówienie sposobu wykonania pracy   f  (IV 2, 16)
                                      – KA, k. 6
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71