Page 66 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 66
64 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Październik
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y układanie kształtu liści ze sznurka f jest sprawne manualnie (I 9)
i popołudniowa y zabawa „Jesienne rytmy” f układa określony kształt ze sznurka
I 5, 9; III 5, 7; IV 1, 2, y ćwiczenia poranne – Zestaw VII (IV 1, 12, 18)
6, 12, 15, 18 y zabawa „Skojarzenia” f rozpoznaje i kontynuuje regularność w układzie
y zabawa matematyczna „Kasztany elementów (IV 12)
i żołędzie” f bierze udział w zabawach słownych (IV 2, 6)
y zabawa orientacyjno-porządkowa f myśli logicznie (IV 12)
„Warzywna surówka” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
Zajęcia główne Zajęcia przyrodnicze – „Jesień w sadzie f przestrzega ustalonych reguł gry (III 5, 7)
liczy elementy w zbiorach i porównuje liczeb-
I 5, 7; III 5; IV 1, 2, 7, i w ogrodzie” f ność zbiorów (IV 15)
r
11, 12, 15, 18 y ozmowy na podstawie ilustracji przedsta- f odczuwa potrzebę ruchu (I 4)
wiających sad i ogród – rozpoznawanie i na-
OWOCE I WARZYWA y y y „Jaki to owoc? Jakie to warzywo?” – zagadki f rozpoznaje owoce i warzywa rosnące w sadzie,
rozpoznaje i określa role środowisk
f
zywanie owoców i warzyw
przyrodniczych (IV 18)
rozwijające zmysły
ogrodzie i na polu (IV 2, 18)
wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 67
tworzy zbiory według odkrytej zasady
f
wykonanie wybranych owoców lub warzyw
(IV 12, 15)
z masy solnej
Zajęcia muzyczne – piosenka Święto Dyni f ustala liczbę elementów w zbiorze (IV 15)
lepi z masy solnej (I 7; IV 1, 11)
f
Środa y y ytmiczne powitanie f wykonuje układ ruchowy do muzyki (IV 1, 7)
r
zabawa „Kolory jesiennego ogrodu”
y zapoznanie z piosenką – CD, 7 f śpiewa piosenkę (IV 7)
odtwarza rytm i melodię (IV 7)
f
y nauka układu ruchowego do piosenki f reaguje na ustalony sygnał dźwiękowy (III 5;
Święto Dyni – CD, 7 IV 7)
y zabawa „Jesień w sadzie i w ogrodzie” – roz- liczy sylaby w wyrazie (IV 2, 15)
poznawanie mocniejszych dźwięków i po- f czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
dawanie nazw o odpowiedniej liczbie sylab f rzuca i chwyta piłkę (I 5, 7)
r
y ytmiczne pożegnanie f
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa w berka kucanego
I 5, 7; II 3; III 2, 5 y zabawa „Piłka krąży”
y zabawy dowolne z wykorzystaniem
dostępnego sprzętu
Aktywność poranna y „Jesienne zagadki” – układanie f rozwiązuje i układa zagadki (IV 5, 6)
i popołudniowa i rozwiązywanie zagadek słownych f rozpoznaje dary jesieni na obrazkach i po opisie
I 5, 8; III 5; IV 2, 5, 6, y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 68 słownym (IV 12, 18)
12, 15, 18 y ćwiczenia poranne – Zestaw VII f rozpoznaje i określa role środowisk przyrodni-
y zabawa „Co słyszysz?” czych (IV 18)
y y zabawa „Wiewiórki do dziupli” f nazywa owoce i warzywa rosnące w sadzie,
zabawa równoważna „Po linie”
w ogrodzie i na polu (IV 2, 18)
TRZY ORZECHY Zajęcia główne Zajęcia matematyczne – „Zbieramy po trzy f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
ustala, ile brakuje elementów brakuje do
podanej liczby (IV 15)
I 5, 7; IV 1, 2, 8, 11,
orzechy”
f
12, 15, 16, 18
zabawa „Zaczarowane pudełko” – rozpo-
y
reaguje na ustalony sygnał (III 5)
f
znawanie okazów i tworzenie zbiorów
y poznanie obrazu graficznego liczby 3 f wykonuje ćwiczenia równoważne (I 8)
rozpoznaje przedmioty po dotyku (IV 1, 12)
f
Czwartek y y zabawa ruchowa „Trzy orzechy w dziupli” f dopasowuje elementy z tej samej kategorii
(kreślenie cyfry palcem)
(IV 12)
Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 69
umie przeliczać elementy zbioru (IV 15)
f
Zajęcia plastyczno-techniczne –
„Drzewa w czterech porach roku” f posługuje się liczebnikami głównymi i porząd-
kowymi (IV 15)
y przypomnienie nazw i kolejności pór roku, zna cyfrę 3 (IV 15)
wskazywanie i nazywanie poszczególnych f pisze wzory i cyfrę po śladzie (I 7; IV 8, 15)
części drzewa f wymienia nazwy kolejnych pór roku
y omówienie sposobu wykonania pracy f (IV 2, 16)
– KA, k. 6