Page 62 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 62

60  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Październik


          tydzień 6: BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA



           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej

                  Aktywność poranna   y  ozmowy z dziećmi o konieczności znajo-  f   zna swój adres zamieszkania (III 3)
                                      r
                  i popołudniowa      mości adresu ich zamieszkania    f   wie, jak się zachować, kiedy się zgubi (III 4, 5)
                  I 5, 6; II 7; III 3, 4, 5;   y  zabawy konstrukcyjne „Budujemy garaże,   f   wie, czym się zajmuje policjant (IV 20)
                  IV 1, 2, 14, 20     parkingi”                        f   potrafi radzić sobie z sytuacjach trudnych dla
                                     y  ćwiczenia poranne – Zestaw VI   niego emocjonalnie (II 7)
                                     y  rozmowa w  małych grupach „Jestem   f   inicjuje zabawy konstrukcyjne (I 6; IV 1, 14)
                                      uważny na drodze”                f   uczestniczy w zajęciach ruchowych (I 5)
                                     y  zabawa dydaktyczna „Ile wyrazów?”  f   zna podstawowe zasady ruchu drogowego (III 5)
                                     y  zabawa orientacyjno-porządkowa   f   dokonuje analizy i syntezy wyrazowej zdań (IV 2)
                                      „Samochody”                      f   zna zasady bezpiecznego zachowania się
                                                                        podczas wycieczki (III 2, 5, 7)
               MY, PIESI  Zajęcia główne  Wycieczka – „Na skrzyżowaniu”  f   odczytuje znaki drogowe, wyodrębnia i nazywa
                                      przypomnienie i utrwalenie zasad
                  I 7, 9; III 2, 5, 6, 7,
                                     y
                                                                        ich elementy (IV 9)
                                      bezpieczeństwa podczas wyjścia poza
                  8; IV 1, 2, 5, 8, 9, 12,
                                                                          nie oddala się samowolnie od grupy (III 5, 6)
                                                                       f
                                      teren przedszkola
               Poniedziałek   14, 20  y y  omówienie celu wycieczki    f   słucha poleceń dorosłych (III 8)
                                                                          zna przepisy ruchu drogowego i  potrafi je
                                                                       f
                                      wyjście z przedszkola – obserwacja przejścia
                                                                        stosować w ruchu pieszym (III 5; IV 1)
                                      dla pieszych, omawianie znaczenia napo-
                                                                          kieruje się przyjętymi zasadami (III 5, 7)
                                                                       f
                                      tkanych znaków drogowych
                                                                          kreśli na papierze linie wyznaczające drogę do
                                     y  przejście na drugą stronę ulicy z zastoso-  f   wypowiada się na bliskie mu tematy (IV 2, 5)
                                                                       f
                                      waniem zasad ruchu pieszych       celu (I 7, 9; III 5; IV 8)
                                     y  powrót do przedszkola – rozmowy z dziećmi   f   zna kolory świateł sygnalizatorów i ich znaczenie
                                      na temat wrażeń z wycieczki       (III 5; IV 12)
                                     y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 52–53  f   rozumie określenia stosunków przestrzennych
                                                                        (IV 14)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Kolory     czerpie radość ze wspólnej zabawy na powietrzu
                  I 5; II 3; III 2; IV 18  sygnalizatora”              f  (II 3; III 2; IV 18)
                                     y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
                                      wego (hulajnóg i rowerków)
                  Aktywność poranna   y  „Na ulicy” – zadawanie i rozwiązywanie   f   akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
                  i popołudniowa      zagadek                           (III 5, 7)
                  I 5, 7, 9; III 5, 7; IV 1,   y  ćwiczenie przygotowujące do nauki pisania   f   potrafi wymyślić i zaprezentować zagadkę
                  2, 5, 6, 8, 9       „Kropki w kratkach”               (IV 1, 5)
                                     y  ćwiczenia poranne – Zestaw VI  f   rozwiązuje zagadki (IV 5)
                                     y  zabawa słuchowa z wykorzystaniem kloc-  f   orientuje się na kartce papieru (IV 8)
                                      ków „Kroki”                      f   kreśli znaki w przestrzeni sieci kwadratowej
                                                                        (I 7, 9; IV 8)
                                     y y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 56  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      zabawa ruchowa „Pojazdy w kole”
               TYTUS I DOMY  Zajęcia główne  Przygotowanie do nauki czytania i pisania   f   wskazuje miejsce występowania głoski w wyrazie
                                                                        (IV 2)
                  I 5, 7, 8, 9; III 8; IV 2,  – „Tytus ma dom – my mamy domy”
                                                                          koloruje (I 7; IV 8)
                                                                       f
                                      zapoznanie z literą y: wysłuchanie wierszyka
                  3, 4, 8, 9, 12
                                     y
                                                                          rozwiązuje rebusy (IV 5, 6, 9)
                                                                       f
                                      – KP1, s. 54, budowanie modeli wyrazów
                                      domy i Tytus
                                                                          wyróżnia głoskę y w nazwach (IV 2)
               Wtorek                y  zabawa dydaktyczna „Co to jest za litera, co   f   słucha wierszyka (III 8; IV 3)
                                                                       f
                                                                          zna literę y (IV 4)
                                                                       f
                                      zmienia wyrazów znaczenia?”
                                                                          buduje model wyrazu (IV 4, 9)
                                     y  zabawa ruchowa „Układamy literę Y”  f   czyta globalnie (IV 4)
                                                                       f
                                     y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 54–55  f   kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                     Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   jest spostrzegawcze (I 9; IV 12)
                                     Zestaw VI                         f   bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa równoważna „Ścieżka”    chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
                                                                        cji słownej i pokazu (I 5, 8)
                  I 5, 8, 9; II 3; III 2;   y  zabawy z wykorzystaniem baniek     potrafi zachować równowagę, pokonując wąską
                  IV 18               mydlanych                        f
                                                                        ścieżkę (I 8)
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67