Page 62 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 62
60 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Październik
tydzień 6: BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y ozmowy z dziećmi o konieczności znajo- f zna swój adres zamieszkania (III 3)
r
i popołudniowa mości adresu ich zamieszkania f wie, jak się zachować, kiedy się zgubi (III 4, 5)
I 5, 6; II 7; III 3, 4, 5; y zabawy konstrukcyjne „Budujemy garaże, f wie, czym się zajmuje policjant (IV 20)
IV 1, 2, 14, 20 parkingi” f potrafi radzić sobie z sytuacjach trudnych dla
y ćwiczenia poranne – Zestaw VI niego emocjonalnie (II 7)
y rozmowa w małych grupach „Jestem f inicjuje zabawy konstrukcyjne (I 6; IV 1, 14)
uważny na drodze” f uczestniczy w zajęciach ruchowych (I 5)
y zabawa dydaktyczna „Ile wyrazów?” f zna podstawowe zasady ruchu drogowego (III 5)
y zabawa orientacyjno-porządkowa f dokonuje analizy i syntezy wyrazowej zdań (IV 2)
„Samochody” f zna zasady bezpiecznego zachowania się
podczas wycieczki (III 2, 5, 7)
MY, PIESI Zajęcia główne Wycieczka – „Na skrzyżowaniu” f odczytuje znaki drogowe, wyodrębnia i nazywa
przypomnienie i utrwalenie zasad
I 7, 9; III 2, 5, 6, 7,
y
ich elementy (IV 9)
bezpieczeństwa podczas wyjścia poza
8; IV 1, 2, 5, 8, 9, 12,
nie oddala się samowolnie od grupy (III 5, 6)
f
teren przedszkola
Poniedziałek 14, 20 y y omówienie celu wycieczki f słucha poleceń dorosłych (III 8)
zna przepisy ruchu drogowego i potrafi je
f
wyjście z przedszkola – obserwacja przejścia
stosować w ruchu pieszym (III 5; IV 1)
dla pieszych, omawianie znaczenia napo-
kieruje się przyjętymi zasadami (III 5, 7)
f
tkanych znaków drogowych
kreśli na papierze linie wyznaczające drogę do
y przejście na drugą stronę ulicy z zastoso- f wypowiada się na bliskie mu tematy (IV 2, 5)
f
waniem zasad ruchu pieszych celu (I 7, 9; III 5; IV 8)
y powrót do przedszkola – rozmowy z dziećmi f zna kolory świateł sygnalizatorów i ich znaczenie
na temat wrażeń z wycieczki (III 5; IV 12)
y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 52–53 f rozumie określenia stosunków przestrzennych
(IV 14)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa orientacyjno-porządkowa „Kolory czerpie radość ze wspólnej zabawy na powietrzu
I 5; II 3; III 2; IV 18 sygnalizatora” f (II 3; III 2; IV 18)
y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-
wego (hulajnóg i rowerków)
Aktywność poranna y „Na ulicy” – zadawanie i rozwiązywanie f akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
i popołudniowa zagadek (III 5, 7)
I 5, 7, 9; III 5, 7; IV 1, y ćwiczenie przygotowujące do nauki pisania f potrafi wymyślić i zaprezentować zagadkę
2, 5, 6, 8, 9 „Kropki w kratkach” (IV 1, 5)
y ćwiczenia poranne – Zestaw VI f rozwiązuje zagadki (IV 5)
y zabawa słuchowa z wykorzystaniem kloc- f orientuje się na kartce papieru (IV 8)
ków „Kroki” f kreśli znaki w przestrzeni sieci kwadratowej
(I 7, 9; IV 8)
y y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 56 f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
zabawa ruchowa „Pojazdy w kole”
TYTUS I DOMY Zajęcia główne Przygotowanie do nauki czytania i pisania f wskazuje miejsce występowania głoski w wyrazie
(IV 2)
I 5, 7, 8, 9; III 8; IV 2, – „Tytus ma dom – my mamy domy”
koloruje (I 7; IV 8)
f
zapoznanie z literą y: wysłuchanie wierszyka
3, 4, 8, 9, 12
y
rozwiązuje rebusy (IV 5, 6, 9)
f
– KP1, s. 54, budowanie modeli wyrazów
domy i Tytus
wyróżnia głoskę y w nazwach (IV 2)
Wtorek y zabawa dydaktyczna „Co to jest za litera, co f słucha wierszyka (III 8; IV 3)
f
zna literę y (IV 4)
f
zmienia wyrazów znaczenia?”
buduje model wyrazu (IV 4, 9)
y zabawa ruchowa „Układamy literę Y” f czyta globalnie (IV 4)
f
y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 54–55 f kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f jest spostrzegawcze (I 9; IV 12)
Zestaw VI f bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
Zajęcia w ogrodzie y zabawa równoważna „Ścieżka” chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
cji słownej i pokazu (I 5, 8)
I 5, 8, 9; II 3; III 2; y zabawy z wykorzystaniem baniek potrafi zachować równowagę, pokonując wąską
IV 18 mydlanych f
ścieżkę (I 8)