Page 59 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 59
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
PAŹDZIERNIK
tydzień 5: JA I MOJA RODZINA
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y „Moja rodzina” – doskonalenie umiejętności f odczuwa przynależność do rodziny (III 2)
i popołudniowa wypowiadania się f zna imiona i stopień pokrewieństwa członków
I 5, 7, 9; III 2, 6; IV 1, y „Rodzinne portrety” – rysowanie swojej rodziny (IV 2; III 2)
2, 8, 14, 12 portretu wybranej przez dziecko osoby f wie, jakie są wartości związane z rodziną (III 6)
z rodziny f potrafi narysować portret (IV 1, 14)
y ćwiczenia poranne – Zestaw V f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y y zabawa „Czego brakuje?” – rozwijanie f zauważa, czego brakuje na rysunku (IV 12)
orientuje się na kartce papieru (I 9; IV 8)
spostrzegania i logicznego myślenia
MÓJ DOM, A W NIM RODZINA Zajęcia główne y Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji oraz f rozpoznaje zapis swojego imienia (IV 4)
f
wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 44
potrafi określić wielkość przedmiotów (IV 12)
f
zabawa bieżna „Ogonki”
koloruje (I 7; IV 8)
f
wyróżnia głoski w nagłosie (IV 2)
f
I 5; III 2, 8; IV 1, 2, 3, utworu literackiego – Urodziny, wiersz
słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
f
Maciejki Mazan
4, 5, 12, 14, 15
wypowiada się na temat utworu (IV 2, 3, 5)
f
zabawa „Deszcz wizytówek”
y
przedstawia swoje skojarzenia i wyobrażenia za
f
słuchanie i omówienie wiersza
y
pomocą rysunku (IV 1)
zabawa typu skojarzenia „Rodzina”
y
zabawa dydaktyczna „Znajdź literę” –
y
przelicza elementy na ilustracji (IV 15)
f
utrwalenie wyglądu poznanych liter f wskazuje poznane litery (IV 4)
zna pomieszczenia w domu (III 2; IV 14)
f
Poniedziałek Zajęcia plastyczne – „Mój wymarzony dom” f używa wyrazów określających stosunki
wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 42–43,
y
jest spostrzegawcze (IV 12)
ćw. 1–5
f
przestrzenne (IV 2, 14)
wykonanie ćwiczenia z KP1, s. 43, ćw. 6
y
wypowiada się na temat swojej rodziny (III 2;
– malowanie (lub rysowanie) wyobrażeń
IV 2, 5)
dzieci f czerpie radość ze wspólnej zabawy na powietrzu
f
y zorganizowanie wystawy (II 3; III 2; IV 18)
y omówienie prac f przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
Zajęcia w ogrodzie y zabawy z piłką: turlanie zabaw z wykorzystaniem sprzętu terenowego
t
I 5; II 3, 5; III 2; IV y or przeszkód z wykorzystaniem sprzętu (I 5; III 5)
18 terenowego
Aktywność poranna y zabawa integracyjna „Domino” f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
i popołudniowa y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 45 (III 2)
I 5, 7, 9; III 1, 2, 5; IV y ćwiczenia poranne – Zestaw V f mówi o swoich upodobaniach (III 1; IV 2)
2, 8, 12 y zabawa „Czym się różnią?” f rysuje po śladzie (I 7, 9: IV 8)
y y zabawa „Dokończ zdanie” f rozpoznaje figury geometryczne (IV 12)
jest spostrzegawcze (IV 12)
zabawa orientacyjno-porządkowa
ULA I UL Zajęcia główne Przygotowanie do nauki czytania i pisania f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f
„Samochody”
współdziała podczas zabawy (III 5)
f
porównuje obrazki (IV 12)
Wtorek I 5, 7, 8, 9; III 8; IV 2, – „Ula ma ul” f mówi o swojej rodzinie (III 2; IV 2)
f
zapoznanie z literą u, U: wysłuchanie
3, 4, 5, 8, 9
y
wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
f
wierszyka – KP1, s. 46, budowanie modeli
wyrazów ul i Ula f słucha wierszyka (III 8; IV 3)
wyróżnia głoskę u w nazwach (IV 2)
f
y zabawa ruchowa „Tropiciele głoski u” f zna literę u, U (IV 4)
y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 46–47 f buduje model wyrazu (IV 4, 9)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f czyta globalnie (IV 4)
Zestaw V