Page 59 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 59

PLAN PRACY

                                                 WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

                                                                                       PAŹDZIERNIK









            tydzień 5: JA I MOJA RODZINA


            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  „Moja rodzina” – doskonalenie umiejętności   f   odczuwa przynależność do rodziny (III 2)
                    i popołudniowa      wypowiadania się                f   zna imiona i stopień pokrewieństwa członków
                    I 5, 7, 9; III 2, 6; IV 1,   y  „Rodzinne portrety” – rysowanie    swojej rodziny (IV 2; III 2)
                    2, 8, 14, 12        portretu wybranej przez dziecko osoby   f   wie, jakie są wartości związane z rodziną (III 6)
                                        z rodziny                       f   potrafi narysować portret (IV 1, 14)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw V   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      y y  zabawa „Czego brakuje?” – rozwijanie   f   zauważa, czego brakuje na rysunku (IV 12)
                                                                           orientuje się na kartce papieru (I 9; IV 8)
                                        spostrzegania i logicznego myślenia
                MÓJ DOM, A W NIM RODZINA  Zajęcia główne  y Zajęcia z wykorzystaniem ilustracji oraz   f   rozpoznaje zapis swojego imienia (IV 4)
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 44
                                                                           potrafi określić wielkość przedmiotów (IV 12)
                                                                        f
                                        zabawa bieżna „Ogonki”
                                                                           koloruje (I 7; IV 8)
                                                                        f
                                                                           wyróżnia głoski w nagłosie (IV 2)
                                                                        f
                    I 5; III 2, 8; IV 1, 2, 3,  utworu literackiego – Urodziny, wiersz
                                                                           słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                                                                        f
                                      Maciejki Mazan
                    4, 5, 12, 14, 15
                                                                           wypowiada się na temat utworu (IV 2, 3, 5)
                                                                        f
                                        zabawa „Deszcz wizytówek”
                                      y
                                                                           przedstawia swoje skojarzenia i wyobrażenia za
                                                                        f
                                        słuchanie i omówienie wiersza
                                      y
                                                                          pomocą rysunku (IV 1)
                                        zabawa typu skojarzenia „Rodzina”
                                      y
                                        zabawa dydaktyczna „Znajdź literę” –
                                      y
                                                                           przelicza elementy na ilustracji (IV 15)
                                                                        f
                                        utrwalenie wyglądu poznanych liter  f   wskazuje poznane litery (IV 4)
                                                                           zna pomieszczenia w domu (III 2; IV 14)
                                                                        f
                Poniedziałek          Zajęcia plastyczne – „Mój wymarzony dom”  f   używa wyrazów określających stosunki
                                        wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 42–43,
                                      y
                                                                           jest spostrzegawcze (IV 12)
                                        ćw. 1–5
                                                                        f
                                                                          przestrzenne (IV 2, 14)
                                        wykonanie ćwiczenia z KP1, s. 43, ćw. 6
                                      y
                                                                           wypowiada się na temat swojej rodziny (III 2;
                                        – malowanie (lub rysowanie) wyobrażeń
                                                                          IV 2, 5)
                                        dzieci                          f   czerpie radość ze wspólnej zabawy na powietrzu
                                                                        f
                                      y  zorganizowanie wystawy           (II 3; III 2; IV 18)
                                      y  omówienie prac                 f   przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy z piłką: turlanie       zabaw z wykorzystaniem sprzętu terenowego
                                        t
                    I 5; II 3, 5; III 2; IV   y  or przeszkód z wykorzystaniem sprzętu   (I 5; III 5)
                    18                  terenowego
                    Aktywność poranna   y  zabawa integracyjna „Domino”  f   odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                    i popołudniowa    y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 45   (III 2)
                    I 5, 7, 9; III 1, 2, 5; IV   y  ćwiczenia poranne – Zestaw V  f   mówi o swoich upodobaniach (III 1; IV 2)
                    2, 8, 12          y  zabawa „Czym się różnią?”      f   rysuje po śladzie (I 7, 9: IV 8)
                                      y y  zabawa „Dokończ zdanie”      f   rozpoznaje figury geometryczne (IV 12)
                                                                           jest spostrzegawcze (IV 12)
                                        zabawa orientacyjno-porządkowa
                ULA I UL  Zajęcia główne  Przygotowanie do nauki czytania i pisania   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                        f
                                        „Samochody”
                                                                           współdziała podczas zabawy (III 5)
                                                                        f
                                                                           porównuje obrazki (IV 12)
                Wtorek   I 5, 7, 8, 9; III 8; IV 2,  – „Ula ma ul”      f   mówi o swojej rodzinie (III 2; IV 2)
                                                                        f
                                        zapoznanie z  literą  u,  U:  wysłuchanie
                    3, 4, 5, 8, 9
                                      y
                                                                           wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
                                                                        f
                                        wierszyka – KP1, s. 46, budowanie modeli
                                        wyrazów ul i Ula                f   słucha wierszyka (III 8; IV 3)
                                                                           wyróżnia głoskę u w nazwach (IV 2)
                                                                        f
                                      y  zabawa ruchowa „Tropiciele głoski u”  f   zna literę u, U (IV 4)
                                      y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 46–47  f   buduje model wyrazu (IV 4, 9)
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   czyta globalnie (IV 4)
                                      Zestaw V
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64