Page 64 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 64
62 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZODYDAKTYCZNEJ • Październik
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Zajęcia główne Zajęcia plastyczne – „Samochód” f wie, że jedno słowo może mieć wiele znaczeń
(IV 2, 6)
I 5, 7, 9; II 3; III 2, y y pokaz wykonania pracy f zna zasady przechodzenia przez ulicę na pasach
8; IV 1, 2, 3, 5, 6, 8,
ealizacja k. 5 z KA
r
ZEBRA NA ULICY 9, 14 y y prezentacja samochodów i zorganizowanie f kreśli strzałki zgodnie ze wskazanym kierunkiem
(III 5; IV 9)
wspólnej zabawy
(I 7, 9; IV 8, 14)
Zajęcia w ogrodzie
zabawa z wykorzystaniem skakanki „Uwaga,
wykonuje chętnie dowolne i tematyczne prace
f
skacz!”
I 2, 4, 5, 7, 9; II 3; III
plastyczne (IV 1)
r
2; IV 1, 8 y ysowanie kredą po chodniku lub patykiem f myśli logicznie (IV 5)
Czwartek f odczuwa radość i satysfakcję ze wspólnej zabawy
na piasku
z rówieśnikami (II 3; III 2)
komunikuje potrzebę ruchu i odpoczynku (I 4)
f
f jest samodzielne podczas ubierania się
i rozbierania (I 2)
Aktywność poranna y wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 60 – f opowiada historyjkę przedstawioną na
i popołudniowa historyjka obrazkowa obrazkach (IV 2, 5, 9)
I 5; II 7; III 5, 7; IV 2, y zabawa „Dokończ wyraz” f dokonuje analizy i syntezy sylabowej
4, 5, 9, 15, 20 y ćwiczenia poranne – Zestaw VI wyrazów (IV 2)
y zabawa dydaktyczna „Kogo wezwać na f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
pomoc?” f wie, jak się zachować w sytuacji zagrożenia (II 7;
y zabawa utrwalająca znajomość liter III 5, 7)
„Tropiciele liter” f zna numery alarmowe (III 5; IV 9, 15)
SPOTKANIE Z POLICJANTEM Zajęcia główne y y y Zajęcia społeczne – „Praca policjanta f wskazuje w tekście poznane litery (IV 4)
zabawa orientacyjno-porządkowa
wie czym się zajmują służby ratownicze (III 5;
y
f
IV 20)
„Samochody”
zachowuje się odpowiednio podczas wizyty
f
I 5, 8; II 7; III 2, 4, 5,
kierującego ruchem drogowym”
gościa: okazuje mu szacunek, słucha uważnie
powitanie i przedstawienie policjanta
6, 7, 8, 9; IV 9, 15, 20
(III 6)
omawianie przez policjanta roli i zadań
używa zwrotów grzecznościowych (III 4)
f
policji w ruchu drogowym
obdarza uwagą dzieci i dorosłych (III 8)
f
i dzieci
specjalisty (III 9)
zabawa orientacyjno-porządkowa „Światła
y y zadawanie pytań policjantowi przez N. f zadaje pytania, aby uzyskać wiedzę o pracy
zna podstawowe zasady ruchu drogowego (III 5;
Piątek y podziękowanie i pożegnanie gościa IV 9)
f
na skrzyżowaniu”
y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 61 f odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
(III 2)
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, bierze udział w organizowanych zajęciach
Zestaw VI f
ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Wąż” instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
I 4, 5; II 8; III 2, 5; IV y azda na hulajnogach f czeka cierpliwie na swoją kolej (II 8)
j
18; IV 9 y zabawa „Policjant” – utrwalenie zasad ruchu f wie o konieczności przebywania na świeżym
drogowego powietrzu (I 4; IV 18)