Page 64 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 64

62  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO­DYDAKTYCZNEJ  •  Październik



           Dzień /     Obszary                                                Przewidywane osiągnięcia
           Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia główne     Zajęcia plastyczne – „Samochód”   f   wie, że jedno słowo może mieć wiele znaczeń
                                                                        (IV 2, 6)
                  I 5, 7, 9; II 3; III 2,   y y  pokaz wykonania pracy  f   zna zasady przechodzenia przez ulicę na pasach
                  8; IV 1, 2, 3, 5, 6, 8,
                                      ealizacja k. 5 z KA
                                      r
               ZEBRA NA ULICY  9, 14  y y  prezentacja samochodów i zorganizowanie   f   kreśli strzałki zgodnie ze wskazanym kierunkiem
                                                                        (III 5; IV 9)
                                      wspólnej zabawy
                                                                        (I 7, 9; IV 8, 14)
                  Zajęcia w ogrodzie
                                      zabawa z wykorzystaniem skakanki „Uwaga,
                                                                          wykonuje chętnie dowolne i tematyczne prace
                                                                       f
                                      skacz!”
                  I 2, 4, 5, 7, 9; II 3; III
                                                                        plastyczne (IV 1)
                                      r
                  2; IV 1, 8         y  ysowanie kredą po chodniku lub patykiem   f   myśli logicznie (IV 5)
               Czwartek                                                f   odczuwa radość i satysfakcję ze wspólnej zabawy
                                      na piasku
                                                                        z rówieśnikami (II 3; III 2)
                                                                          komunikuje potrzebę ruchu i odpoczynku (I 4)
                                                                       f
                                                                       f   jest samodzielne podczas ubierania się
                                                                        i rozbierania (I 2)
                  Aktywność poranna   y  wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 60 –   f   opowiada historyjkę przedstawioną na
                  i popołudniowa      historyjka obrazkowa              obrazkach (IV 2, 5, 9)
                  I 5; II 7; III 5, 7; IV 2,   y  zabawa „Dokończ wyraz”  f   dokonuje analizy i syntezy sylabowej
                  4, 5, 9, 15, 20    y  ćwiczenia poranne – Zestaw VI   wyrazów (IV 2)
                                     y  zabawa dydaktyczna „Kogo wezwać na   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      pomoc?”                          f   wie, jak się zachować w sytuacji zagrożenia (II 7;
                                     y  zabawa utrwalająca znajomość liter   III 5, 7)
                                      „Tropiciele liter”               f   zna numery alarmowe (III 5; IV 9, 15)
               SPOTKANIE Z POLICJANTEM  Zajęcia główne  y y y  Zajęcia społeczne – „Praca policjanta   f   wskazuje w tekście poznane litery (IV 4)
                                      zabawa orientacyjno-porządkowa
                                                                          wie czym się zajmują służby ratownicze (III 5;
                                     y
                                                                       f
                                                                        IV 20)
                                      „Samochody”
                                                                          zachowuje się odpowiednio podczas wizyty
                                                                       f
                  I 5, 8; II 7; III 2, 4, 5,
                                      kierującego ruchem drogowym”
                                                                        gościa: okazuje mu szacunek, słucha uważnie
                                      powitanie i przedstawienie policjanta
                  6, 7, 8, 9; IV 9, 15, 20
                                                                        (III 6)
                                      omawianie przez policjanta roli i zadań
                                                                          używa zwrotów grzecznościowych (III 4)
                                                                       f
                                      policji w ruchu drogowym
                                                                          obdarza uwagą dzieci i dorosłych (III 8)
                                                                       f
                                      i dzieci
                                                                        specjalisty (III 9)
                                      zabawa orientacyjno-porządkowa „Światła
                                     y y  zadawanie pytań policjantowi przez N.   f   zadaje pytania, aby uzyskać wiedzę o pracy
                                                                          zna podstawowe zasady ruchu drogowego (III 5;
               Piątek                y  podziękowanie i pożegnanie gościa  IV 9)
                                                                       f
                                      na skrzyżowaniu”
                                     y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 61  f   odczuwa przynależność do grupy przedszkolnej
                                                                        (III 2)
                                     Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,     bierze udział w  organizowanych zajęciach
                                     Zestaw VI                         f
                                                                        ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Wąż”                   instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                  I 4, 5; II 8; III 2, 5; IV   y  azda na hulajnogach  f   czeka cierpliwie na swoją kolej (II 8)
                                      j
                  18; IV 9           y  zabawa „Policjant” – utrwalenie zasad ruchu   f   wie o konieczności przebywania na świeżym
                                      drogowego                         powietrzu (I 4; IV 18)
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69