Page 65 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 65
TYDZIEŃ 7 • Jesień w parku i w ogrodzie • 63
tydzień 7: JESIEŃ W PARKU I W OGRODZIE
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Aktywność poranna y praca z obrazkiem „Poznajemy budowę f wie, jak zbudowane jest drzewo (IV 18)
i popołudniowa drzewa” f zna nazwy części drzewa (IV 2, 18)
I 5, 6; III 5, 7; IV 1, y zabawa plastyczna „Rysuję drzewo” f wykonuje rysunek, odwołując się do swojej
2, 18 y ćwiczenia poranne – Zestaw VII wiedzy o budowie drzewa (IV 1, 18)
y zabawa „O którym obrazku mówię?” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
y zabawy dowolne w kącikach tematycznych f jest spostrzegawcze (IV 5, 12)
y zabawa orientacyjno-porządkowa „Wiatr f inicjuje zabawę (I 6; III 7)
i liście” f przestrzega ustalonych reguł (III 5, 7)
słucha uważnie opowiadania (III 8; IV 3)
JESIENNY SPACER II 3; III 1, 8; IV 1, 2, utworu literackiego – Jesienny spacer, f wypowiada się na temat utworu (IV 2, 3, 5)
f
Zajęcia przyrodnicze z wykorzystaniem
Zajęcia główne
potrafi wyjaśnić, dlaczego liście zmieniają
f
opowiadanie Urszuli Piotrowskiej
3, 5, 9, 11, 15, 18, 19
kolory jesienią (IV 5, 18)
słuchanie i omówienie treści utworu
opisuje obrazek (IV 2, 9)
y
f
„Skąd się biorą kolory na jesiennych
ilustracji (IV 2, 18)
y y zabawa ruchowa „Jesienny spacer” f wymienia nazwy zwierząt przedstawionych na
liściach?” – rozmowa kierowana pytaniami
Poniedziałek y Zajęcia plastyczne – „Jesienne cudaki” f wykonuje prace z zebranego materiału przy-
liczy wskazane elementy (IV 15)
f
wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 62–63
rodniczego (IV 1, 11, 18)
omówienie sposobów i etapów wykonania
odczuwa satysfakcję z wykonanej pracy (II 3;
y
f
pracy
III 1)
r
y obienie przy stolikach ludzików, zwierzątek, f dokonuje obserwacji przyrodniczych (IV 18, 19)
stworków z dostępnych materiałów według f zna i nazywa drzewa w najbliższej okolicy
własnych pomysłów (IV 2, 18)
y wystawa cudaków f czeka cierpliwie na swoją kolej podczas zabawy
(II 8; III 5, 7)
Zajęcia w ogrodzie y odnajdywanie w okolicy wybranych drzew
I 5; II 8; III 5, 7; IV y zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu
2, 18 terenowego
Aktywność poranna y zabawa grafomotoryczna „Jesienny wiatr” f wykonuje ćwiczenia rozmachowe ręki (I 9; IV 1)
i popołudniowa y zabawa matematyczna „Oczka na kostce” f zna układ oczek na kostce do gry (IV 14, 15)
I 5, 7, 9; IV 1, 2, 4, 8, y ćwiczenia poranne – Zestaw VII f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
12, 14, 15 y zabawa rozwijająca zmysł dotyku „Jaki to f odgaduje po kształcie, jaki to przedmiot (IV 1, 12)
kształt?” f dokonuje analizy słuchowej nazw obrazków
y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 66 (I 9; IV 2)
y zabawa skoczna „Przeprawa przez rzekę po f koloruje (I 7; IV 8)
kamieniach” f czyta tekst wyrazowo-obrazkowy (IV 4)
f wyróżnia głoskę m w nazwach (IV 2)
MAJA I MOTYL I 5, 7, 8, 9; III 8; IV 2, – „Maja lubi motyle” f wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
Zajęcia główne
Przygotowanie do nauki czytania i pisania
zna literę m, M (IV 4)
f
zapoznanie z literą m, M: wysłuchanie wier-
3, 4, 5, 8, 9, 15
słucha wierszyka (III 8; IV 3)
y
f
szyka – KP1, s. 64, budowanie modeli wy-
buduje model wyrazu (IV 4, 9)
f
razów motyl i Maja, układanie wyrazów
z poznanych liter – KA, k. 36–37, wyszu- f czyta globalnie (IV 4)
kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
f
Wtorek kiwanie rysunków, w których nazwach sły- f układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
chać głoskę m – KP1, s. 64
zna pojęcie tyle samo (IV 2, 15)
f
y zabawa ruchowa „Motyle na kwiatach” f odnajduje i zaznacza literę w tekście (I 7, 9;
y zabawa dydaktyczna „Odszukaj literę m, M” IV 4, 8)
y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 65 f bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
Zestaw VII cji słownej i pokazu (I 5, 8)
f tworzy kompozycje z materiału przyrodniczego
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Obrazki z patyków” (IV 1, 11, 18)
I 5; II 3; III 2; IV 1, y zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno- f czerpie radość ze wspólnej zabawy na powietrzu
11, 18 wego (hulajnóg, rowerków) (II 3; III 2; IV 18)