Page 65 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 65

TYDZIEŃ 7  •  Jesień w parku i w ogrodzie  •  63


            tydzień 7: JESIEŃ W PARKU I W OGRODZIE



            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej

                    Aktywność poranna   y  praca z obrazkiem „Poznajemy budowę   f   wie, jak zbudowane jest drzewo (IV 18)
                    i popołudniowa      drzewa”                         f   zna nazwy części drzewa (IV 2, 18)
                    I 5, 6; III 5, 7; IV 1,   y  zabawa plastyczna „Rysuję drzewo”  f   wykonuje rysunek, odwołując się do swojej
                    2, 18             y  ćwiczenia poranne – Zestaw VII   wiedzy o budowie drzewa (IV 1, 18)
                                      y  zabawa „O którym obrazku mówię?”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      y  zabawy dowolne w kącikach tematycznych  f   jest spostrzegawcze (IV 5, 12)
                                      y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Wiatr   f   inicjuje zabawę (I 6; III 7)
                                        i liście”                       f   przestrzega ustalonych reguł (III 5, 7)
                                                                           słucha uważnie opowiadania (III 8; IV 3)
                JESIENNY SPACER  II 3; III 1, 8; IV 1, 2,   utworu literackiego – Jesienny spacer,   f   wypowiada się na temat utworu (IV 2, 3, 5)
                                                                        f
                                      Zajęcia przyrodnicze z wykorzystaniem
                    Zajęcia główne
                                                                           potrafi wyjaśnić, dlaczego liście zmieniają
                                                                        f
                                      opowiadanie Urszuli Piotrowskiej
                    3, 5, 9, 11, 15, 18, 19
                                                                          kolory jesienią (IV 5, 18)
                                        słuchanie i omówienie treści utworu
                                                                           opisuje obrazek (IV 2, 9)
                                      y
                                                                        f
                                        „Skąd się biorą kolory na jesiennych
                                                                          ilustracji (IV 2, 18)
                                      y y  zabawa ruchowa „Jesienny spacer”  f   wymienia nazwy zwierząt przedstawionych na
                                        liściach?” – rozmowa kierowana pytaniami
                Poniedziałek          y Zajęcia plastyczne – „Jesienne cudaki”  f   wykonuje prace z zebranego materiału przy-
                                                                           liczy wskazane elementy (IV 15)
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 62–63
                                                                          rodniczego (IV 1, 11, 18)
                                        omówienie sposobów i etapów wykonania
                                                                           odczuwa satysfakcję z wykonanej pracy (II 3;
                                      y
                                                                        f
                                        pracy
                                                                          III 1)
                                        r
                                      y  obienie przy stolikach ludzików, zwierzątek,   f   dokonuje obserwacji przyrodniczych (IV 18, 19)
                                        stworków z dostępnych materiałów według   f   zna i nazywa drzewa w najbliższej okolicy
                                        własnych pomysłów                 (IV 2, 18)
                                      y  wystawa cudaków                f   czeka cierpliwie na swoją kolej podczas zabawy
                                                                          (II 8; III 5, 7)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  odnajdywanie w okolicy wybranych drzew
                    I 5; II 8; III 5, 7; IV   y  zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu
                    2, 18               terenowego
                    Aktywność poranna   y  zabawa grafomotoryczna „Jesienny wiatr”  f   wykonuje ćwiczenia rozmachowe ręki (I 9; IV 1)
                    i popołudniowa    y  zabawa matematyczna „Oczka na kostce”  f   zna układ oczek na kostce do gry (IV 14, 15)
                    I 5, 7, 9; IV 1, 2, 4, 8,   y  ćwiczenia poranne – Zestaw VII  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    12, 14, 15        y  zabawa rozwijająca zmysł dotyku „Jaki to   f   odgaduje po kształcie, jaki to przedmiot (IV 1, 12)
                                        kształt?”                       f   dokonuje analizy słuchowej nazw obrazków
                                      y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 66   (I 9; IV 2)
                                      y  zabawa skoczna „Przeprawa przez rzekę po   f   koloruje (I 7; IV 8)
                                        kamieniach”                     f   czyta tekst wyrazowo-obrazkowy (IV 4)
                                                                        f   wyróżnia głoskę m w nazwach (IV 2)
                MAJA I MOTYL  I 5, 7, 8, 9; III 8; IV 2,  – „Maja lubi motyle”  f   wypowiada się na temat obrazka (IV 2, 5)
                    Zajęcia główne
                                      Przygotowanie do nauki czytania i pisania
                                                                           zna literę m, M (IV 4)
                                                                        f
                                        zapoznanie z literą m, M: wysłuchanie wier-
                    3, 4, 5, 8, 9, 15
                                                                           słucha wierszyka (III 8; IV 3)
                                      y
                                                                        f
                                        szyka – KP1, s. 64, budowanie modeli wy-
                                                                           buduje model wyrazu (IV 4, 9)
                                                                        f
                                        razów motyl i Maja, układanie wyrazów
                                        z poznanych liter – KA, k. 36–37, wyszu-  f   czyta globalnie (IV 4)
                                                                           kreśli wzory i pisze litery po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                                                        f
                Wtorek                  kiwanie rysunków, w których nazwach sły-  f   układa wyrazy z poznanych liter (IV 4)
                                        chać głoskę m – KP1, s. 64
                                                                           zna pojęcie tyle samo (IV 2, 15)
                                                                        f
                                      y  zabawa ruchowa „Motyle na kwiatach”  f   odnajduje i zaznacza literę w tekście (I 7, 9;
                                      y  zabawa dydaktyczna „Odszukaj literę m, M”  IV 4, 8)
                                      y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 65  f   bierze udział w organizowanych zajęciach ru-
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   chowych; wykonuje ćwiczenia według instruk-
                                      Zestaw VII                          cji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                                                        f   tworzy kompozycje z materiału przyrodniczego
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Obrazki z patyków”     (IV 1, 11, 18)
                    I 5; II 3; III 2; IV 1,   y  zabawy z wykorzystaniem sprzętu tereno-  f   czerpie radość ze wspólnej zabawy na powietrzu
                    11, 18              wego (hulajnóg, rowerków)         (II 3; III 2; IV 18)
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70