Page 61 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 61

TYDZIEŃ 5  •  Ja i moja rodzina  •  59



            Dzień /      Obszary                                               Przewidywane osiągnięcia
             Temat      z podstawy             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia     programowej                                             do podstawy programowej
                    Zajęcia główne    y y  zabawa „Mówię jak robot” – analiza   f   dokonuje analizy i syntezy sylabowej wyrazów
               URZĄDZENIA W NASZYCH   DOMACH  Zajęcia plastyczne – „Urządzenia   f   wymyśla projekt urządzenia (IV 1, 11)
                                        i synteza sylabowa wyrazów
                                                                          (IV 2)
                    I 5; III 2, 5, 7; IV 1, 2,
                                                                           naśladuje czynności ruchem (IV 1)
                                        zabawa ruchowa „Robot kuchenny”
                    5, 6, 7, 11, 19
                                                                        f
                                                                           współpracuje podczas przygotowywania
                                      elektryczne ”
                                                                        f
                                                                          konstrukcji (III 5, 7; IV 1, 11)
                                        przygotowanie projektu wybranego
                                      y
                                        urządzenia
                                                                           wymyśla i przedstawia reklamę urządzenia
                                                                        f
                                                                          (IV 1, 6, 7)
                                        wykonanie pracy plastyczno-konstrukcyjnej
                                      y
                                        w zespołach
                                        przedstawienie reklamy skonstruowanych
                                                                           jest samodzielne podczas ubierania się
                                      y
                                                                        f
                                                                          i rozbierania (I 2)
                                        urządzeń                        f   nazywa zmiany w przyrodzie (IV 2, 18)
               Czwartek   Zajęcia w ogrodzie  y  ysowanie kredą lub patykiem
                                        r
                    I 2, 5, 7, 9; IV 2, 8, 18
                                        obserwacja „Co się zmieniło w przyrodzie?”
                                      y y  zabawa bieżna „Berek czerwony”
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Dzwoneczek” – ćwiczenie   f   czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
                    i popołudniowa      doskonalące koncentrację uwagi  f   akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
                    I 5, 7; II 3; III 2, 5, 7;   y  wykonanie składanki domu – KA, k. 4  (III 5, 7)
                    IV 1, 6, 8, 11, 14  y  ćwiczenia poranne – Zestaw V  f   wykonuje składankę z papieru według instrukcji
                                      y  wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 51   (IV 11)
                                      y  lepienie z plasteliny          f   ozdabia swoją pracę (IV 1)
                                      y  zabawa skoczna „Przeskocz przez kałużę”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                        f   orientuje się w przestrzeni i na kartce papieru
                    Zajęcia główne    Zajęcia matematyczne – „Co należy do   f   łączy obrazki, których nazwy się rymują
                                                                          (IV 8, 14)
                JAK POMAGAM W DOMU?   y y  określanie symboli związanych z poszcze-  f   zna i wykonuje swoje obowiązki domowe
                    I 5, 7, 8; III 2, 6; IV 1,  moich obowiązków domowych?”
                                        r
                                        ozmowa z dziećmi na temat ich obowiąz-
                    2, 5, 9, 12, 14, 15
                                                                          (I 7; IV 6)
                                      y
                                        ków domowych
                                                                          (III 2, 6)
                                        gólnymi czynnościami
                                                                           wypowiada się swobodnie na bliskie mu tematy
                                                                        f
                                        odczytywanie obrazków i wybieranie tych,
                                                                          (IV 2, 5)
                                        które mogą oznaczać obowiązki domowe
                                                                           ustala znaczenie obrazków (IV 9)
                                                                        f
                                        dzieci
                                                                           przelicza i klasyfikuje elementy (I 7; IV 12, 15)
                                                                        f
                                        – klasyfikowanie i przeliczanie
                                                                           naśladuje czynności (I 5; IV 1)
                Piątek                y y  zabawa matematyczna „Sprzątamy zabawki”   f   odczytuje symbole graficzne (IV 9)
                                                                        f
                                        zabawa dramowa „Zgadnij, co robię”
                                                                           rozwiązuje zagadki ruchowe (IV 5)
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 50
                                      y
                                      Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne,   f   rozumie określenia związane z położeniem
                                                                          przedmiotów w stosunku do innych przedmio-
                                      Zestaw V                            tów (IV 14)
                                                                        f   zna cyfrę 1 i 2 (IV 15)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa bieżna „Slalom”       f   bierze udział w organizowanych zajęciach
                    I 2, 5, 8; III 5, 7  y  zabawa z wykorzystaniem sprzętu   ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
                                        terenowego                        instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
                                      y  chodzenie po liniach              jest samodzielne podczas ubierania się
                                                                        f
                                                                          i rozbierania (I 2)
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66