Page 61 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 61
TYDZIEŃ 5 • Ja i moja rodzina • 59
Dzień / Obszary Przewidywane osiągnięcia
Temat z podstawy Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia programowej do podstawy programowej
Zajęcia główne y y zabawa „Mówię jak robot” – analiza f dokonuje analizy i syntezy sylabowej wyrazów
URZĄDZENIA W NASZYCH DOMACH Zajęcia plastyczne – „Urządzenia f wymyśla projekt urządzenia (IV 1, 11)
i synteza sylabowa wyrazów
(IV 2)
I 5; III 2, 5, 7; IV 1, 2,
naśladuje czynności ruchem (IV 1)
zabawa ruchowa „Robot kuchenny”
5, 6, 7, 11, 19
f
współpracuje podczas przygotowywania
elektryczne ”
f
konstrukcji (III 5, 7; IV 1, 11)
przygotowanie projektu wybranego
y
urządzenia
wymyśla i przedstawia reklamę urządzenia
f
(IV 1, 6, 7)
wykonanie pracy plastyczno-konstrukcyjnej
y
w zespołach
przedstawienie reklamy skonstruowanych
jest samodzielne podczas ubierania się
y
f
i rozbierania (I 2)
urządzeń f nazywa zmiany w przyrodzie (IV 2, 18)
Czwartek Zajęcia w ogrodzie y ysowanie kredą lub patykiem
r
I 2, 5, 7, 9; IV 2, 8, 18
obserwacja „Co się zmieniło w przyrodzie?”
y y zabawa bieżna „Berek czerwony”
Aktywność poranna y zabawa „Dzwoneczek” – ćwiczenie f czerpie radość ze wspólnej zabawy (II 3; III 2)
i popołudniowa doskonalące koncentrację uwagi f akceptuje ustalone zasady i stosuje się do nich
I 5, 7; II 3; III 2, 5, 7; y wykonanie składanki domu – KA, k. 4 (III 5, 7)
IV 1, 6, 8, 11, 14 y ćwiczenia poranne – Zestaw V f wykonuje składankę z papieru według instrukcji
y wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 51 (IV 11)
y lepienie z plasteliny f ozdabia swoją pracę (IV 1)
y zabawa skoczna „Przeskocz przez kałużę” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
f orientuje się w przestrzeni i na kartce papieru
Zajęcia główne Zajęcia matematyczne – „Co należy do f łączy obrazki, których nazwy się rymują
(IV 8, 14)
JAK POMAGAM W DOMU? y y określanie symboli związanych z poszcze- f zna i wykonuje swoje obowiązki domowe
I 5, 7, 8; III 2, 6; IV 1, moich obowiązków domowych?”
r
ozmowa z dziećmi na temat ich obowiąz-
2, 5, 9, 12, 14, 15
(I 7; IV 6)
y
ków domowych
(III 2, 6)
gólnymi czynnościami
wypowiada się swobodnie na bliskie mu tematy
f
odczytywanie obrazków i wybieranie tych,
(IV 2, 5)
które mogą oznaczać obowiązki domowe
ustala znaczenie obrazków (IV 9)
f
dzieci
przelicza i klasyfikuje elementy (I 7; IV 12, 15)
f
– klasyfikowanie i przeliczanie
naśladuje czynności (I 5; IV 1)
Piątek y y zabawa matematyczna „Sprzątamy zabawki” f odczytuje symbole graficzne (IV 9)
f
zabawa dramowa „Zgadnij, co robię”
rozwiązuje zagadki ruchowe (IV 5)
f
wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 50
y
Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, f rozumie określenia związane z położeniem
przedmiotów w stosunku do innych przedmio-
Zestaw V tów (IV 14)
f zna cyfrę 1 i 2 (IV 15)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa bieżna „Slalom” f bierze udział w organizowanych zajęciach
I 2, 5, 8; III 5, 7 y zabawa z wykorzystaniem sprzętu ruchowych; wykonuje ćwiczenia według
terenowego instrukcji słownej i pokazu (I 5, 8)
y chodzenie po liniach jest samodzielne podczas ubierania się
f
i rozbierania (I 2)