Page 81 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 81

TYDZIEŃ 6  •  Bezpieczna droga do przedszkola  •  79




            TYDZIEŃ 6    Bezpieczna droga do przedszkola




                                    t
            PONIEDZIAŁEK   emat: My, piesi.


            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Rozmowy z dziećmi o konieczności znajomości adresu ich zamieszkania. Zabawy
            konstrukcyjne „Budujemy garaże, parkingi”. Ćwiczenia poranne – Zestaw VI. Rozmowa w małych grupach „Jestem uważ-
            ny na drodze”. Zabawa dydaktyczna „Ile wyrazów?”. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Samochody”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 6; II 7; III 3, 4, 5; IV 1, 2, 14, 20

            Zajęcia główne:   ▶  1. Wycieczka – „Na skrzyżowaniu”. Przypomnienie i utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas
            wyjścia poza teren przedszkola. Omówienie celu wycieczki. Wyjście z przedszkola – obserwacja przejścia dla pieszych, oma-
            wianie znaczenia napotkanych znaków drogowych. Przejście na drugą stronę ulicy z zastosowaniem zasad ruchu pieszych.
            Powrót do przedszkola – rozmowy z dziećmi na temat wrażeń z wycieczki. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 52–53.
              obszary z podstawy programowej: I 7, 9; III 2, 5, 6, 7, 8; IV 1, 2, 5, 8, 9, 12, 14, 20

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa orientacyjno-porządkowa „Kolory sygnalizatora”. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu tere-
            nowego (hulajnóg i rowerków).
              obszary z podstawy programowej: I 5; II 3; III 2; IV 18



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Rozmowy z dziećmi o konieczności znajomości adresu ich zamieszkania. N. rozpoczyna dyskusję, zadając pytania, np.:
              Dlaczego musimy znać nasz adres zamieszkania? Komu i kiedy możemy go podać? Co powinniśmy zrobić, jeśli się zgu-
              bimy? Czy z nieznajomymi możemy rozmawiać? Dzieci odpowiadają, a N. podsumowuje i weryfikuje ich odpowiedzi.
              x Zabawy konstrukcyjne „Budujemy garaże, parkingi”. Dzieci wykorzystują różne rodzaje klocków – rozwijanie wyobraź-
              ni przestrzennej.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Rozmowa w małych grupach „Jestem uważny na drodze”. Omówienie obrazków przedstawiających prawidłowe i nie-
              prawidłowe zachowania uczestników ruchu drogowego – poszerzenie wiadomości na temat podstawowych przepisów
              ruchu drogowego, uwrażliwianie na konieczność zachowania zasad bezpieczeństwa.
              x Zabawa dydaktyczna „Ile wyrazów?”. Dzieci układają modele prostych zdań z klocków (1 klocek – 1 wyraz), np.: Adam
              ma psa. Ula kupiła czerwone róże. Igor buduje wysoką wieżę. Czerwone światło oznacza STOP. – ćwiczenie słuchu fone-
              matycznego oraz analizy i syntezy słuchowej.
              x Zabawa orientacyjno-porządkowa „Samochody” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: wycieczka.
            Temat: Na skrzyżowaniu.
            Cele:
              p
              oznanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w czasie wyjść poza teren przedszkola
              zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego
              p
              rowadzenie obserwacji ukierunkowanej
              raktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy
              p
              doskonalenie umiejętności wypowiedzi na temat zaobserwowanych zjawisk.
                Pomoce: KP1.
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86