Page 76 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 76
74 • SCENARIUSZE ZAJĘĆ • Październik
4. N. rozdaje kartki z modelami wyrazów. Zadaniem dzieci jest wybranie modelu pasującego do wyrazu układanka
i pokolorowanie na czerwono cegiełki, która oznacza samogłoskę u.
5. Wykonanie ćwiczeń w KP1, s. 48. Kolorowanie obrazków, w których nazwach słychać głoskę u; kolorowanie w mode-
lach wyrazów kwadratów odpowiadających głosce u na czerwono. Odczytywanie tekstów, kolorowanie rysunku.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia umuzykalniające.
Temat: Piosenka Dzień dobry.
Cele:
n
auka piosenki Dzień dobry
u
trwalenie znajomości zwrotów grzecznościowych
doskonalenie świadomości własnego ciała
kształtowanie umiejętności poprawnego śpiewu
r
ozwijanie koordynacji ruchowej
integracja grupy.
Pomoce: bębenek, CD.
Przebieg zajęć:
1. Powitanie. Dzieci wspólnie z N. stoją w kole. N. prezentuje gesty w rytmie wypowiadanych słów: Dzień do-bry, dzie-ci
(np.: trzy klaśnięcia i dwa podskoki obunóż w miejscu). Dzieci, powtarzając czynności N., odpowiadają w tym samym
rytmie słowami: Dzień do-bry, pa-ni (pa-nu).
2. Zabawa „Rób to, co ja”. Dzieci dobierają się w pary. Jedna osoba jest rodzicem, a druga jego dzieckiem. Pary porusza-
ją się po całej sali, trzymając się za ręce, zgodnie z rytmem wystukiwanym przez N. na bębenku. Gdy dźwięk bębenka
ucichnie, dzieci zatrzymują się i stają przodem do siebie. Rodzic wymyśla ruch nawiązujący do codziennych czynności
(np.: mycie zębów, czesanie się, ubierane), a dziecko go naśladuje. Później następuje zamiana rolami.
3. Wprowadzenie piosenki Dzień dobry (CD, 5 i 6). Dzieci słuchają nagrania piosenki Dzień dobry – CD, 5. Następnie wy-
mieniają wszystkie zwroty grzecznościowe, które pojawiły się w tekście. Wspólnie z N. omawiają codzienne sytuacje,
podczas których używa się określonych zwrotów. W dalszej kolejności dzieci uczą się słów 1. zwrotki oraz refrenu, a na
końcu opanowują melodię utworu.
Dzień dobry
muzyka: Agnieszka Ewa Widlarz • słowa: Marcin Brykczyński
Wesoło
4
j j
b
& 4 œ œ œ œ œ œ œ œ Œ œ œ œ œ œ œ œ œ
-
Gdy dzień do - bry mó - wię szcze rze, w do bry dzień na - praw dę wie rzę,
-
-
-
5 j j j j j
j j j j
& b Œ œ œ œ œ œ j œ j œ œ Ó Œ œ œ œ œ œ j œ œ œ Œ ‰ œ j
-
-
-
-
bo przez ta kie po wi - - ta - nie mo że lep szym dniem się sta nie. Dzień
9 j j j j j j j
& b œ œ j Œ Ó œ œ j œ j œ œ ‰ œ j œ œ j ŒÓ œ œ œ œ œ ‰ œ j
J
-
do- bry mó wić wy pa da. Gdy pro szę, wszy - stko się zmie - nia. Prze-
-
-
-
13 j j j
& b œ œ j Œ ‰ œ j œ j œ j œ œ j Œ Œ œ œ œ œ œ j œ œ œ Ó
-
pra-szam – to do bra ra da; dzię - ku - ję i do wi - dze nia.
-
-