Page 89 - Nowa Trampolina pięciolatka i sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 89
TYDZIEŃ 6 • Bezpieczna droga do przedszkola • 87
– Gdzie, gdzie? – zapytał Zajączek z noskiem tuż przy podłodze.
W Kąciku Przyrodniczym stało piękne, pluszowe zwierzę. Było trochę podobne do konia.
Miało sierść w białe i czarne pasy.
– To właśnie jest zebra – powiedział z Tygrysek. I wyjątkowo nie zaryczał, łaaa, żeby zebry nie przestraszyć.
– Może zabierzemy ją ze sobą? Będzie nas przeprowadzać przez jezdnię – zaproponował Zajączek, ten wielki żartowniś.
Zebra uśmiechnęła się, bo już dawno nie słyszała czegoś tak zabawnego.
Urszula Piotrowska
4. Omówienie treści opowiadania. Dzieci odpowiadają na pytania N., np.: Co znajdowało się na podwórku przedszkolnym?
Do jakiej zabawy zaprosił przyjaciół Trampolinek? Dlaczego rozdał wszystkim odblaski?, Jaki znak drogowy stał na po-
dwórku? Co to jest „zebra”? – wyjaśnienie wieloznaczności słowa.
5. Zabawa ruchowa „Prawa / lewa strona”. Dzieci wykonują polecenia N.: Zakryj prawą ręką prawe oko. Złap się lewą ręką
za nos. Podnieś lewą nogę. Narysuj w powietrzu kreskę prawą ręką itp. Następnie polecenia wydają dzieci.
6. Przypomnienie zasad przejścia przez ulicę na pasach bez sygnalizacji świetlnej.
7. Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 58. Zaznaczanie strzałkami kierunków patrzenia.
Zajęcia 2
Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczne.
Temat: Samochód.
Cele:
u
trwalenie znajomości zasad bezpiecznego poruszania się po drogach
r
ozwijanie umiejętności wykonania zadania według wzoru
kształtowanie sprawności manualnej i wyobraźni przestrzennej
doskonalenie umiejętności współdziałania w zabawie.
Pomoce: klej, klocki, KA.
Przebieg zajęć:
1. Zapoznanie z tematem pracy.
2. Zademonstrowanie sposobu wykonania papierowego modelu samochodu (KA, k. 5):
– wypchnięcie elementów
– zaginanie we wskazanych miejscach
s
– klejanie.
3. Realizacja k. 5 z KA przy stolikach.
4. Prezentacja samochodów i zorganizowanie wspólnej zabawy na dywanie z wykorzystaniem klocków – budowanie dróg,
parkingów, garaży.
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa z wykorzystaniem skakanki „Uwaga, skacz!”. Dzieci stoją w kole. N., który znajduje się w środku, trzyma ska-
kankę za jeden z końców i kręci nią nisko po podłożu. Dzieci przeskakują, uważając, aby nie nadepnąć na skakankę.
x Rysowanie kredą po chodniku lub patykiem na piasku.
PIĄTEK emat: Spotkanie z policjantem.
t
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Wykonanie ćwiczenia w KP1, s. 60 – historyjka obrazkowa. Zabawa „Dokończ
wyraz”. Ćwiczenia poranne – Zestaw VI. Zabawa dydaktyczna „Kogo wezwać na pomoc?”. Zabawa utrwalająca znajomość
liter „Tropiciele liter”. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Samochody”.
obszary z podstawy programowej: I 5; II 7; III 5, 7; IV 2, 4, 5, 9, 15, 20
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia społeczne – „Praca policjanta kierującego ruchem drogowym”. Powitanie i przedsta-
wienie policjanta. Omawianie przez policjanta roli i zadań policji w ruchu drogowym. Zadawanie pytań policjantowi przez