Page 62 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 62

PLAN PRACY

          WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ

          PAŹDZIERNIK








          tydzień 5: JA I MOJA RODZINA


           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa „Domek z kart”        f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8)
                  i popołudniowa    y  zabawa słowna „Opowieść o moim domu”  f   wznosi konstrukcje z kart (I 7; IV 11)
                  I 5, 6, 7, 8; III 8, 9;    y  ćwiczenia poranne – Zestaw V  f   słucha uważnie i wypowiada się swobodnie
                  IV 2, 5, 8, 11, 14   y  zabawa konstrukcyjna z klockami „Domek   (III 8, 9; IV 2, 5)
                                      moich marzeń”                   f   wznosi konstrukcje z klocków (I 6; IV 11)
                                    y  zabawa integrująca „W pracowni malarskiej”   f   rozróżnia strony: prawą i lewą (IV 14)
                                      – masażyki na plecach           f   rysuje kredkami (I 7; IV 8)
               JA W MOIM DOMU  Zajęcia główne  y  zabawa „Budujemy domek”  f   dba o porządek (I 7)
                                      zabawa ruchowa w parach „Budujemy nasz
                                                                          wykonuje rysunek swojej rodziny (III 2; IV 8)
                                    y
                                                                      f
                                                                          wypowiada się w różnych technikach plastycz-
                                      dom”
                                                                        nych (IV 8, 11)
                                                                      f
                                      wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 31)
                  I 5, 7, 8, 9; III 2, 5, 7,
                                    y
                                                                          wypowiada się na podany temat w zrozumiały
                                                                      f
                  8, 9; IV 2, 5, 8, 11, 12
                                      – praca plastyczna (rysowanie i ozdabianie
                                                                        sposób (IV 2)
                                      materiałami)
                                    y  prezentacja i omówienie prac   f   jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
                                                                          rozróżnia podstawowe figury geometryczne
                                                                      f
               Poniedziałek         y  zabawa ruchowa „Figury do swoich domków”  f   dysponuje sprawnością rąk (I 7, 9; IV 8)
                                      zabawa „Malujemy ściany”
                                    y
                                                                        (IV 12)
                                      przypomnienie kształtów figur geometrycz-
                                    y
                                                                          współpracuje chętnie w grupie (III 5, 7)
                                                                      f
                                      nych, układanie figur za pomocą wstążki
                                                                          zna pomieszczenia w mieszkaniu (III 2; IV 5)
                                      oglądanie plansz z różnymi rodzajami bu-
                                    y
                                                                      f
                                      dynków mieszkalnych             f   odczuwa przynależność do rodziny (III 2)
                                                                          ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                    y  „Konstruuję dom” – układanie domu z figur   f   rysuje kredą na chodniku (I 7; IV 8)
                                      geometrycznych                  f
                                    y  pogadanka „Opowiadamy o swoim domu”
                  Zajęcia w ogrodzie  y  „Mój dom” – rysowanie kredą na chodniku
                  I 2, 5; III 5; IV 8, 18  y  zabawa ruchowa skoczna „Żabki”
                  Aktywność poranna   y  zabawa ze śpiewem „Ojciec Wirgiliusz”  f   umie się przedstawić (III 3)
                  i popołudniowa    y  zabawa parateatralna „Rodzinne rozmowy   f   stara się regulować oddech (IV 2)
                  I 5, 6; III 2, 3, 5, 7;    telefoniczne”            f   potrafi wymienić członków rodziny (III 2; IV 2)
                  IV 1, 2, 5        y  ćwiczenia poranne – Zestaw V   f   zna imiona swoich bliskich (III 2)
                                    y  zabawa z wyklaskiwaniem „Imiona moich   f   dzieli słowa na sylaby (IV 2)
                                      bliskich”                       f   bierze udział w zabawach parateatralnych (IV 1)
                                    y  ćwiczenia oddechowe „Dmuchamy baloniki”  f   formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2, 5)
                                    y  zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga-  f   uczestniczy w zabawach grupowych (I 6; III 5, 7)
               MOI NAJBLIŻSI  Zajęcia główne  y  powitanie zabawą „Iskierka przyjaźni”  f   słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                                                                          wykazuje zainteresowanie fotografią (IV 19)
                                      niem „Siłacze”
                                                                      f
                                                                          zna stopnie pokrewieństwa w rodzinie (III 2)
                                                                      f
                                      wysłuchanie wiersza Iwony Rup Rodzina
                  I 5, 8, 9; III 2, 6, 8;
                                    y
                                                                          obdarza szacunkiem osoby starsze (III 6)
                                                                      f
                  IV 1, 3, 5, 7, 11, 14,
                  15, 19            y  omówienie treści wiersza       f   słucha N. i wykonuje polecenia (III 5, 8)
                                      zabawy: „Pokolenia”, „Pokrewieństwo” –
                                    y
                                                                          obserwuje i wyciąga wnioski (III 8; IV 5)
                                                                      f
                                      poznawanie relacji i stopni pokrewieństwa
               Wtorek               y  zabawa ruchowa „Rodzinny fitness”  f   rozróżnia strony: prawą i lewą (IV 14)
                                      w rodzinie
                                                                          przelicza i porównuje liczebności zbiorów (IV 15)
                                                                      f
                                    y  wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 32) –   f   uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                        nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                      rysowanie serduszek zgodnie z poleceniem,     porusza się swobodnie przy muzyce (IV 1, 7)
                                      porównywanie liczebności zbiorów  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                      f
                                    y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw IX
                                                                      f   potrafi współdziałać w grupie (III 5, 7)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy w piaskownicy „Rodzinny obiad”  f   lepi z piasku (I 6; IV 11)
                  I 2, 5, 6; III 5; IV 11, 18  y  zabawa ruchowa rzutna „Kto rzuci do celu?”  f   jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
                                                                      f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67