Page 62 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 62
PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ
PAŹDZIERNIK
tydzień 5: JA I MOJA RODZINA
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa „Domek z kart” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8)
i popołudniowa y zabawa słowna „Opowieść o moim domu” f wznosi konstrukcje z kart (I 7; IV 11)
I 5, 6, 7, 8; III 8, 9; y ćwiczenia poranne – Zestaw V f słucha uważnie i wypowiada się swobodnie
IV 2, 5, 8, 11, 14 y zabawa konstrukcyjna z klockami „Domek (III 8, 9; IV 2, 5)
moich marzeń” f wznosi konstrukcje z klocków (I 6; IV 11)
y zabawa integrująca „W pracowni malarskiej” f rozróżnia strony: prawą i lewą (IV 14)
– masażyki na plecach f rysuje kredkami (I 7; IV 8)
JA W MOIM DOMU Zajęcia główne y zabawa „Budujemy domek” f dba o porządek (I 7)
zabawa ruchowa w parach „Budujemy nasz
wykonuje rysunek swojej rodziny (III 2; IV 8)
y
f
wypowiada się w różnych technikach plastycz-
dom”
nych (IV 8, 11)
f
wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 31)
I 5, 7, 8, 9; III 2, 5, 7,
y
wypowiada się na podany temat w zrozumiały
f
8, 9; IV 2, 5, 8, 11, 12
– praca plastyczna (rysowanie i ozdabianie
sposób (IV 2)
materiałami)
y prezentacja i omówienie prac f jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
rozróżnia podstawowe figury geometryczne
f
Poniedziałek y zabawa ruchowa „Figury do swoich domków” f dysponuje sprawnością rąk (I 7, 9; IV 8)
zabawa „Malujemy ściany”
y
(IV 12)
przypomnienie kształtów figur geometrycz-
y
współpracuje chętnie w grupie (III 5, 7)
f
nych, układanie figur za pomocą wstążki
zna pomieszczenia w mieszkaniu (III 2; IV 5)
oglądanie plansz z różnymi rodzajami bu-
y
f
dynków mieszkalnych f odczuwa przynależność do rodziny (III 2)
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
y „Konstruuję dom” – układanie domu z figur f rysuje kredą na chodniku (I 7; IV 8)
geometrycznych f
y pogadanka „Opowiadamy o swoim domu”
Zajęcia w ogrodzie y „Mój dom” – rysowanie kredą na chodniku
I 2, 5; III 5; IV 8, 18 y zabawa ruchowa skoczna „Żabki”
Aktywność poranna y zabawa ze śpiewem „Ojciec Wirgiliusz” f umie się przedstawić (III 3)
i popołudniowa y zabawa parateatralna „Rodzinne rozmowy f stara się regulować oddech (IV 2)
I 5, 6; III 2, 3, 5, 7; telefoniczne” f potrafi wymienić członków rodziny (III 2; IV 2)
IV 1, 2, 5 y ćwiczenia poranne – Zestaw V f zna imiona swoich bliskich (III 2)
y zabawa z wyklaskiwaniem „Imiona moich f dzieli słowa na sylaby (IV 2)
bliskich” f bierze udział w zabawach parateatralnych (IV 1)
y ćwiczenia oddechowe „Dmuchamy baloniki” f formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2, 5)
y zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiga- f uczestniczy w zabawach grupowych (I 6; III 5, 7)
MOI NAJBLIŻSI Zajęcia główne y powitanie zabawą „Iskierka przyjaźni” f słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
wykazuje zainteresowanie fotografią (IV 19)
niem „Siłacze”
f
zna stopnie pokrewieństwa w rodzinie (III 2)
f
wysłuchanie wiersza Iwony Rup Rodzina
I 5, 8, 9; III 2, 6, 8;
y
obdarza szacunkiem osoby starsze (III 6)
f
IV 1, 3, 5, 7, 11, 14,
15, 19 y omówienie treści wiersza f słucha N. i wykonuje polecenia (III 5, 8)
zabawy: „Pokolenia”, „Pokrewieństwo” –
y
obserwuje i wyciąga wnioski (III 8; IV 5)
f
poznawanie relacji i stopni pokrewieństwa
Wtorek y zabawa ruchowa „Rodzinny fitness” f rozróżnia strony: prawą i lewą (IV 14)
w rodzinie
przelicza i porównuje liczebności zbiorów (IV 15)
f
y wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 32) – f uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
rysowanie serduszek zgodnie z poleceniem, porusza się swobodnie przy muzyce (IV 1, 7)
porównywanie liczebności zbiorów f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f
y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw IX
f potrafi współdziałać w grupie (III 5, 7)
Zajęcia w ogrodzie y zabawy w piaskownicy „Rodzinny obiad” f lepi z piasku (I 6; IV 11)
I 2, 5, 6; III 5; IV 11, 18 y zabawa ruchowa rzutna „Kto rzuci do celu?” f jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)