Page 66 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 66
64 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Październik
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integrująca „Nasze imiona” y uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
r
i popołudniowa y zabawa bieżna „Kto pierwszy” – rozwijane y eguluje oddech (IV 2)
I 5; III 2, 5; IV 2 szybkości i wzmacnianie układu oddecho- y zna imiona rówieśników grupy (III 2)
wego y wie, jak należy się zachowywać na ulicy (III 5)
y ćwiczenia poranne – Zestaw VI y wysłuchuje wiersza z uwagą (III 8; IV 3)
y zabawa ortofoniczna „Spadające krople” f odpowiada na pytania (IV 2)
y zabawa ruchowa „Skaczący pajacyk” f rozpoznaje światła sygnalizatora (IV 12)
KOLORY SYGNALIZATORA Zajęcia główne y wysłuchanie wiersza Danuty Gellnerowej f reaguje odpowiednio na kolory sygnalizatora
wypowiada się na temat zasad bezpieczeństwa
zabawy dowolne w kąciku z samochodami
y
f
na drodze (III 5; IV 2)
Światła sygnalizatora
I 7, 9; III 5, 8; IV 1, 2,
(III 5; IV 12)
3, 7, 8, 11, 12
omówienie treści wiersza i nazwanie kolorów
y
reaguje na sygnał dźwiękowy (IV 1, 7)
f
znajdujących się na sygnalizatorze
dysponuje sprawnością rąk potrzebną do pisania
f
zabawa ruchowa „Stop! Czerwone!” – ćwi-
y
i rysowania (I 9)
czenie spostrzegawczości
zabawa ruchowa ćwicząca reakcję na sygnał
y
IV 8, 11)
„Ruchomy sygnalizator” f wykonuje pracę plastyczno-techniczną (I 7,
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f
Czwartek y wykonanie sygnalizatora: rozdzielenie f rysuje patykiem po piasku (I 6, 7)
wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 38–39)
– utrwalenie zasad ruchu drogowego
skacze na skakance (I 5)
f
y
materiałów plastycznych, malowanie rolek
papieru, formowanie kulek z bibuły i przy-
klejanie ich, połączenie części w całość
Zajęcia w ogrodzie y zabawy w piaskownicy: wyszukiwanie kamy-
I 2, 5, 6, 7; III 5; IV 18 ków, kreślenie palcem różnych wzorów
s
y kakanie na skakance obunóż
Aktywność poranna y ćwiczenie plastyczne „Nasza grupa” – ryso- f rysuje portret grupy (I 7; III 2; IV 8)
i popołudniowa wanie portretu grupy f rozpoznaje figury geometryczne i nazywa je
I 5, 7; III 2; IV 5, 8, 15 y nauka na pamięć fragmentów wiersza Da- (IV 2, 12)
nuty Gellnerowej Światła sygnalizatora f recytuje wierszyk (IV 5)
y ćwiczenia poranne – Zestaw VI f porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
y zabawa integrująca „Motyle w ogrodzie” f dostrzega figury znajdujące się w sali (IV 12)
y zabawa matematyczna „Mniej czy więcej?” f układa sekwencje (IV 12)
– określanie liczebności zbiorów f porównuje szacunkowo liczebność zbiorów
y zabawa na czworakach „Pieski śpią, pieski (IV 15)
spacerują” f przelicza w zakresie 1–10 (IV 15)
ZNAKI NA DRODZE Zajęcia główne y nazywanie figur geometrycznych i określe- f rozpoznaje znaki zakazu, nakazu i ostrzegawcze
rozróżnia strony: prawą i lewą; określa kierunek
f
(IV 14)
nie ich kolorów
I 5, 7, 8; III 5;
układanie sekwencji
IV 8, 12, 15
y
(po jednym w danej kategorii) (III 5; IV 12)
przeliczanie elementów w zbiorach
y
zna zasady bezpieczeństwa na drodze (III 5)
f
naklejanie figur na kartce zgodnie z pole-
y
wykonuje czynności plastyczne (I 7; IV 8)
ceniem; nazywanie znaków drogowych
f
i określanie ich znaczenia
Piątek y ćwiczenie spostrzegawczości „Jakie figury f bierze udział w zorganizowanych zajęciach gim-
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
ukryły się w sali?” f obserwuje jesienną przyrodę (II 11; IV 18)
f
y wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 1, s. 40 f wykazuje potrzebę ruchu (I 4)
i ćw. 2, s. 41) – utrwalenie zasad bezpiecz-
nego przechodzenia przez jezdnię
y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw II
Zajęcia w ogrodzie y obserwacja jesiennej pogody
I 2, 4, 5; II 11; III 5; y zabawa ruchowa „Z listka na listek” – prze-
IV 18 skakiwanie z nogi na nogę i obunóż
y zabawy dowolne z piłką