Page 66 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 66

64  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Październik



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Nasze imiona”  y  uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                                                        r
                  i popołudniowa    y  zabawa bieżna „Kto pierwszy” – rozwijane  y  eguluje oddech (IV 2)
                  I 5; III 2, 5; IV 2  szybkości i wzmacnianie układu oddecho-  y  zna imiona rówieśników grupy (III 2)
                                      wego                            y  wie, jak należy się zachowywać na ulicy (III 5)
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw VI  y  wysłuchuje wiersza z uwagą (III 8; IV 3)
                                    y  zabawa ortofoniczna „Spadające krople”  f   odpowiada na pytania (IV 2)
                                    y  zabawa ruchowa „Skaczący pajacyk”  f   rozpoznaje światła sygnalizatora (IV 12)
               KOLORY SYGNALIZATORA  Zajęcia główne  y  wysłuchanie wiersza Danuty Gellnerowej   f   reaguje odpowiednio na kolory sygnalizatora
                                                                          wypowiada się na temat zasad bezpieczeństwa
                                      zabawy dowolne w kąciku z samochodami
                                    y
                                                                      f
                                                                        na drodze (III 5; IV 2)
                                      Światła sygnalizatora
                  I 7, 9; III 5, 8; IV 1, 2,
                                                                        (III 5; IV 12)
                  3, 7, 8, 11, 12
                                      omówienie treści wiersza i nazwanie kolorów
                                    y
                                                                          reaguje na sygnał dźwiękowy (IV 1, 7)
                                                                      f
                                      znajdujących się na sygnalizatorze
                                                                          dysponuje sprawnością rąk potrzebną do pisania
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa „Stop! Czerwone!” – ćwi-
                                    y
                                                                        i rysowania (I 9)
                                      czenie spostrzegawczości
                                      zabawa ruchowa ćwicząca reakcję na sygnał
                                    y
                                                                        IV 8, 11)
                                      „Ruchomy sygnalizator”          f   wykonuje pracę plastyczno-techniczną (I 7,
                                                                          ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                      f
               Czwartek             y  wykonanie sygnalizatora: rozdzielenie     f   rysuje patykiem po piasku (I 6, 7)
                                      wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 38–39) 
                                      – utrwalenie zasad ruchu drogowego
                                                                          skacze na skakance (I 5)
                                                                      f
                                    y
                                      materiałów plastycznych, malowanie rolek
                                      papieru, formowanie kulek z bibuły i przy-
                                      klejanie ich, połączenie części w całość
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy w piaskownicy: wyszukiwanie kamy-
                  I 2, 5, 6, 7; III 5; IV 18  ków, kreślenie palcem różnych wzorów
                                      s
                                    y  kakanie na skakance obunóż
                  Aktywność poranna   y  ćwiczenie plastyczne „Nasza grupa” – ryso-  f   rysuje portret grupy (I 7; III 2; IV 8)
                  i popołudniowa      wanie portretu grupy            f   rozpoznaje figury geometryczne i nazywa je
                  I 5, 7; III 2; IV 5, 8, 15  y  nauka na pamięć fragmentów wiersza Da-  (IV 2, 12)
                                      nuty Gellnerowej Światła sygnalizatora   f   recytuje wierszyk (IV 5)
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw VI  f   porównuje liczebność zbiorów (IV 15)
                                    y  zabawa integrująca „Motyle w ogrodzie”  f   dostrzega figury znajdujące się w sali (IV 12)
                                    y  zabawa matematyczna „Mniej czy więcej?”   f   układa sekwencje (IV 12)
                                      – określanie liczebności zbiorów  f   porównuje szacunkowo liczebność zbiorów
                                    y  zabawa na czworakach „Pieski śpią, pieski   (IV 15)
                                      spacerują”                      f   przelicza w zakresie 1–10 (IV 15)
               ZNAKI NA DRODZE  Zajęcia główne  y  nazywanie figur geometrycznych i określe-  f   rozpoznaje znaki zakazu, nakazu i ostrzegawcze
                                                                          rozróżnia strony: prawą i lewą; określa kierunek
                                                                      f
                                                                        (IV 14)
                                      nie ich kolorów
                  I 5, 7, 8; III 5;
                                      układanie sekwencji
                  IV 8, 12, 15
                                    y
                                                                        (po jednym w danej kategorii) (III 5; IV 12)
                                      przeliczanie elementów w zbiorach
                                    y
                                                                          zna zasady bezpieczeństwa na drodze (III 5)
                                                                      f
                                      naklejanie figur na kartce zgodnie z pole-
                                    y
                                                                          wykonuje czynności plastyczne (I 7; IV 8)
                                      ceniem; nazywanie znaków drogowych
                                                                      f
                                      i określanie ich znaczenia
               Piątek               y  ćwiczenie spostrzegawczości „Jakie figury   f   bierze udział w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                        nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                                                          ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                      ukryły się w sali?”             f   obserwuje jesienną przyrodę (II 11; IV 18)
                                                                      f
                                    y  wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 1, s. 40   f   wykazuje potrzebę ruchu (I 4)
                                      i ćw. 2, s. 41) – utrwalenie zasad bezpiecz-
                                      nego przechodzenia przez jezdnię
                                    y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw II
                  Zajęcia w ogrodzie  y  obserwacja jesiennej pogody
                  I 2, 4, 5; II 11; III 5;   y  zabawa ruchowa „Z listka na listek” – prze-
                  IV 18               skakiwanie z nogi na nogę i obunóż
                                    y  zabawy dowolne z piłką
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71