Page 68 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 68

66  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Październik



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
             DRZEWA   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy z użyciem lupy – oglądanie jesiennej   f   nazywa popularne drzewa (IV 18)
                  I 2, 5; III 5; IV 18, 19
                                      przyrody
                                                                          dysponuje sprawnością rąk (I 7, 9)
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa skoczna „Kałuże”
                                                                          uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                      f
                                    y
                                                                        nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
             Wtorek   JESIENNĄ PORĄ                                   f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                          prowadzi obserwacje przyrodnicze z użyciem
                                                                      f
                                                                        lupy (IV 18, 19)
                  Aktywność poranna   y  zabawa umuzykalniająca „Co tak gra?”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  i popołudniowa    y  zabawa dydaktyczna  „Które zwierzę?”  –   f   rozpoznaje instrumenty po dźwiękach (IV 2, 7)
                  I 5, 7, 9; IV 2, 7, 8, 11,   pozna nie cech zwierząt  f   wykonuje czynności plastyczne (I 7, 9; IV 8, 11)
                  12, 14, 18        y  ćwiczenia poranne – Zestaw VII  f   zna cechy zwierząt (IV 18)
                                    y  gra „Jesienne memory” (KA, k. 4)  f   rysuje (I 7; IV 8)
                                    y  zabawa plastyczna „Pani Jesień” – rozwijanie   f   jest spostrzegawcze (IV 12)
                                      zdolności manualnych            f   wskazuje strony lewą i prawą (IV 14)
                                    y  zabawa ruchowa „Na prawo i na lewo”  f   słucha recytacji wiersza (III 8; IV 3)
                                                                          zna niektóre jesienne dary natury (IV 18)
                                                                      f
                                      wysłuchanie wiersza Iwony Rup Dary jesieni
                  Zajęcia główne
               JESIENNE ZBIORY Z SADU, OGRODU I POLA  y  „Kolory i kształty” – opisywanie owoców   f   rozpoznaje warzywa i owoce za pomocą zmysłu
                                    y
                                                                          rozpoznaje kształty i kolory oraz je nazywa
                                                                      f
                                      „Dary natury” – wspólne przeglądanie za-
                  I 3, 7; III 8; IV 2, 3, 7,
                                    y
                                                                        (IV 2, 12)
                  12, 18, 20
                                      wartości kosza wiklinowego oraz nazywanie
                                                                          poznaje wygląd owoców i warzyw w przekroju
                                                                      f
                                      owoców i warzyw
                                                                        (IV 18)
                                      i warzyw
                                                                        smaku (IV 18)
                                      zabawa badawcza „Co w środku?” – prze-
                                    y
                                                                          orientuje się w specyfice pracy rolnika (IV 20)
                                                                      f
                                      krawanie warzyw i owoców
                                                                          wie, jakie warunki są potrzebne do rozwoju
                                                                      f
                                      „Co nam smakuje?” – degustacja
                                    y
                                                                        roślin (IV 18)
                                      omówienie pracy rolnika
                                    y
                                                                          odszukuje pary (IV 12)
                                                                      f
                                      wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 2, s. 45)
                                    y
                                                                          przygotowuje posiłek w grupie (I 3)
                                                                      f
                                      – łączenie obrazków w pary
                                    y
                                                                          nazywa i naśladuje odgłosy przyrody (IV 2, 18)
                                                                      f
                                      określanie odgłosów z parku
                                    y
                                                                          gra na instrumentach i innych przedmiotach
                                                                      f
                                      ćwiczenie dykcyjne „Szumy i szelesty”
                                    y
                                                                        (IV 7)
                                      zabawa umuzykalniająco-ruchowa „Dzieci
                                    y  przygotowanie deseru z jabłek i marchwi  f   dba o porządek wokół siebie (I 7)
                                                                          usprawnia aparat mowy (IV 2)
               Środa                y  zabawa z instrumentami „Perkusista drzew”   f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                      f
                                      i drzewa”
                                      – powtarzanie rytmów
                                    y  zabawa „Chór drzew” – rytmiczne wypo-
                                      wiadanie nazw na znak N.
                                    y  relaksacja przy nagraniu fragmentu Poranka
                                      Edwarda Griega (zabawa muzyczna Kon-
                                      trasty – CD)
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy ze skakanką
                  I 2; III 5; IV 18  y  zabawa rzutna „Kasztany i żołędzie”
                  Aktywność poranna   y  zabawa „Głośno – cicho” – ćwiczenie intonacji   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                  i popołudniowa      i zmiany natężenia głosu        f   rozpoznaje zmiany natężenia głosu (IV 7)
                  I 5, 6, 7; IV 1, 7, 8, 11,  y  wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 46–47)   f   rysuje (I 7; IV 8)
                JEŻYK IDZIE DO DOMKU  y  układanie kompozycji z darów jesieni  f   zna niektóre zawody (IV 20)
                                      – rozwijanie sprawności grafomotorycznej,
                                      doskonalenie orientacji przestrzennej
                                                                          układa kompozycje z materiału przyrodniczego
                  14, 18, 20          ćwiczenia poranne – Zestaw VII  f   orientuje się na kartce papieru (IV 14)
                                                                      f
             Czwartek               y  zabawa ruchowa „Rowerem do lasu”  f   odgrywa role w zabawie (IV 1)
                                                                        (I 6; IV 11; 18)
                                    y
                                                                          lepi z masy solnej (IV 11)
                                      zabawa pantomimiczna „Zawody”
                                    y
                                                                      f
                  Zajęcia główne
                                                                          poznaje zasady gry planszowej (III 5)
                                                                      f
                  I 6, 7; III 5, 8;
                                      zabawa pantomimiczna ,,Jeżyk pokazuje,
                                    y
                                                                          wykonuje kompozycje plasteliny (I 6; IV 11)
                                                                      f
                                      a ja odgaduję”
                  IV 3, 11, 14      y  praca plastyczna z masy solnej ,,Jeżyk”  f   planuje i organizuje swoją pracę (I 7)
                                    y  omówienie i konstruowanie gry planszowej
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73