Page 69 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 69

TYDZIEŃ 8  •  Pobaw się ze mną  •  67



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                                      y y  wysłuchanie wierszyka Iwony Rup Jeżyk  f   wykonuje pracę techniczną według instrukcji
                 JEŻYK IDZIE DO DOMKU  y  zabawa ruchowa ,,Płomyk”      f   współpracuje w parze (III 5, 8)
                                        pogadanka o cechach jesieni
                                                                          (IV 11)
                                      y  wykonywanie z plasteliny pionków i kostek   f   słucha wierszyka (III 8; IV 3)
                                        do gry
                                                                           dba o porządek w swoim otoczeniu (I 7)
                                                                        f
               Czwartek               y  wykonywanie lampionów z wykorzystaniem   f   rozróżnia kierunki (IV 14)
                                        balonów
                                                                           ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                        f
                                                                           obserwuje i opisuje pogodę (II 11; IV 2, 18)
                                                                        f
                    Zajęcia w ogrodzie
                    I 2, 5; II 11; III 5;
                                        na lewo”
                    IV 2, 18          y y  zabawa z chustą animacyjną „Na prawo,
                                        obserwacja jesiennej pogody
                    Aktywność poranna   y  zabawa kształtująca orientację przestrzenną   f   orientuje się w przestrzeni (IV 14)
                    i popołudniowa      „Na półce pod oknem”            f   ustala kolejność w historyjce obrazkowej (IV 5)
                    I 5; III 5, 7; IV 5, 11,   y  wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 48–49)   f   potrafi przeliczać (IV 15)
                    14, 15              – historyjka obrazkowa          f   współpracuje w grupie (III 5, 7)
                                      y  zabawa matematyczna „Raz, dwa, trzy, pod-  f   myśli logicznie podczas wspólnego układania
                                        skocz ty” – przeliczanie w zakresie 1–6  historyjki (IV 5)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw VII  f   tworzy kompozycje z różnych materiałów (IV 11)
                                      y  zabawa integrująca „Dzisiaj w przedszkolu”  f   słucha recytacji wiersza (III 8; IV 3)
                                      y y  zabawa konstrukcyjna „Przedszkolne arcy-  f   rozpoznaje jesienne kolory (IV 12, 18)
                JAKA JEST POGODA JESIENIĄ?  Zajęcia główne  y y y  wysłuchanie recytacji wiersza Poranna nie-  f   odpowiada na pytania związane z porą roku
                                        dzieło”
                                                                           wystukuje rytm (IV 7)
                                                                        f
                                        ćwiczenie relaksacyjne „Niebo pełne ob-
                                                                           wie, jak dbać o rośliny (IV 18)
                                                                        f
                                        łoczków” – kreślenie palcem w powietrzu
                                                                          (IV 2, 18)
                                                                           wie, na czym polega praca prezentera pogodo-
                                                                        f
                                        spodzianka
                    I 5, 8; III 8; IV 1, 2, 3,
                                                                          wego (IV 20)
                                        omówienie treści
                    7, 12, 18, 20
                                                                           ilustruje ruchem poszczególne etapy wkładania
                                                                        f
                                        zabawa dźwiękonaśladowcza z wystukiwa-
                                                                          ubrań (IV 1)
                                        niem rytmu „Pada deszczyk”
                                                                           uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                        f
                                                                          nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                        quiz „Tak czy nie?”
                                        „Pogodynka” – opisywanie pogody
                Piątek                y y y y  opowieść ruchowa „Jesienne prace ogrodowe”  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                           znajduje drogę od jednego punktu do drugiego
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Jesienna garderoba”
                                                                          (IV 8, 14)
                                        wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 2, s. 48
                                      y
                                        i ćw. 3, s. 49) – szacowanie, porównywanie   f   kreśli patykiem (I 7, 9; IV 8)
                                                                           prowadzi obserwacje przyrodnicze z użyciem
                                        liczebności i przeliczanie      f  lupy (IV 18, 19)
                                      y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw IV
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Fruwające liście” – podrzucanie liści
                    I 2, 7, 9; III 5;    y  zabawa „Droga jeżyka do domu” – wytycza-
                    IV 8, 14, 18, 19    nie trasy z użyciem patyka
                                      y  obserwacja jesiennej przyrody – oglądanie
                                        pod lupą
            tydzień 8: POBAW SIĘ ZE MNĄ
            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa naśladowcza „Zrób to, co ja”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)

                    i popołudniowa    y y  zabawa ruchowa „Znikające szarfy”  f   potrafi odwzorować ruchy drugiej osoby (IV 1)
               Poniedziałek   I JAK INDYK  4, 8  y y  zabawa ruchowa „Zwierzę na i”  f   dysponuje sprawnością rąk (I 7, 9)
                                                                           wyodrębnia głoskę na początku słowa (IV 2)
                                        ćwiczenia poranne – Zestaw VIII
                    I 5, 6, 7, 9; IV 1, 2,
                                                                        f
                                        wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 2 i ćw. 3,
                                                                           interesuje się pisaniem (I 9; IV 4, 8)
                                                                        f
                                                                           zna wielką literę drukowaną I (IV 4)
                                        s. 51) – rysowanie szlaczków, wyszukiwanie
                                                                        f
                                        liter, dzielenie na sylaby
                                      y  zabawa ruchowa rzutna „Rzucam – złap”  f   dzieli wyraz na sylaby (IV 2)
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74