Page 69 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 69
TYDZIEŃ 8 • Pobaw się ze mną • 67
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
y y wysłuchanie wierszyka Iwony Rup Jeżyk f wykonuje pracę techniczną według instrukcji
JEŻYK IDZIE DO DOMKU y zabawa ruchowa ,,Płomyk” f współpracuje w parze (III 5, 8)
pogadanka o cechach jesieni
(IV 11)
y wykonywanie z plasteliny pionków i kostek f słucha wierszyka (III 8; IV 3)
do gry
dba o porządek w swoim otoczeniu (I 7)
f
Czwartek y wykonywanie lampionów z wykorzystaniem f rozróżnia kierunki (IV 14)
balonów
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f
obserwuje i opisuje pogodę (II 11; IV 2, 18)
f
Zajęcia w ogrodzie
I 2, 5; II 11; III 5;
na lewo”
IV 2, 18 y y zabawa z chustą animacyjną „Na prawo,
obserwacja jesiennej pogody
Aktywność poranna y zabawa kształtująca orientację przestrzenną f orientuje się w przestrzeni (IV 14)
i popołudniowa „Na półce pod oknem” f ustala kolejność w historyjce obrazkowej (IV 5)
I 5; III 5, 7; IV 5, 11, y wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 48–49) f potrafi przeliczać (IV 15)
14, 15 – historyjka obrazkowa f współpracuje w grupie (III 5, 7)
y zabawa matematyczna „Raz, dwa, trzy, pod- f myśli logicznie podczas wspólnego układania
skocz ty” – przeliczanie w zakresie 1–6 historyjki (IV 5)
y ćwiczenia poranne – Zestaw VII f tworzy kompozycje z różnych materiałów (IV 11)
y zabawa integrująca „Dzisiaj w przedszkolu” f słucha recytacji wiersza (III 8; IV 3)
y y zabawa konstrukcyjna „Przedszkolne arcy- f rozpoznaje jesienne kolory (IV 12, 18)
JAKA JEST POGODA JESIENIĄ? Zajęcia główne y y y wysłuchanie recytacji wiersza Poranna nie- f odpowiada na pytania związane z porą roku
dzieło”
wystukuje rytm (IV 7)
f
ćwiczenie relaksacyjne „Niebo pełne ob-
wie, jak dbać o rośliny (IV 18)
f
łoczków” – kreślenie palcem w powietrzu
(IV 2, 18)
wie, na czym polega praca prezentera pogodo-
f
spodzianka
I 5, 8; III 8; IV 1, 2, 3,
wego (IV 20)
omówienie treści
7, 12, 18, 20
ilustruje ruchem poszczególne etapy wkładania
f
zabawa dźwiękonaśladowcza z wystukiwa-
ubrań (IV 1)
niem rytmu „Pada deszczyk”
uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
f
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
quiz „Tak czy nie?”
„Pogodynka” – opisywanie pogody
Piątek y y y y opowieść ruchowa „Jesienne prace ogrodowe” f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
znajduje drogę od jednego punktu do drugiego
f
zabawa ruchowa „Jesienna garderoba”
(IV 8, 14)
wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 2, s. 48
y
i ćw. 3, s. 49) – szacowanie, porównywanie f kreśli patykiem (I 7, 9; IV 8)
prowadzi obserwacje przyrodnicze z użyciem
liczebności i przeliczanie f lupy (IV 18, 19)
y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw IV
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Fruwające liście” – podrzucanie liści
I 2, 7, 9; III 5; y zabawa „Droga jeżyka do domu” – wytycza-
IV 8, 14, 18, 19 nie trasy z użyciem patyka
y obserwacja jesiennej przyrody – oglądanie
pod lupą
tydzień 8: POBAW SIĘ ZE MNĄ
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa naśladowcza „Zrób to, co ja” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y y zabawa ruchowa „Znikające szarfy” f potrafi odwzorować ruchy drugiej osoby (IV 1)
Poniedziałek I JAK INDYK 4, 8 y y zabawa ruchowa „Zwierzę na i” f dysponuje sprawnością rąk (I 7, 9)
wyodrębnia głoskę na początku słowa (IV 2)
ćwiczenia poranne – Zestaw VIII
I 5, 6, 7, 9; IV 1, 2,
f
wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 2 i ćw. 3,
interesuje się pisaniem (I 9; IV 4, 8)
f
zna wielką literę drukowaną I (IV 4)
s. 51) – rysowanie szlaczków, wyszukiwanie
f
liter, dzielenie na sylaby
y zabawa ruchowa rzutna „Rzucam – złap” f dzieli wyraz na sylaby (IV 2)