Page 74 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 74

72  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Październik


          Wtorek    temat:  Moi najbliżsi.



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa ze śpiewem „Ojciec Wirgiliusz”. Zabawa parateatralna „Rodzinne
          rozmowy telefoniczne”. Ćwiczenia poranne – Zestaw V. Zabawa z wyklaskiwaniem „Imiona moich bliskich”. Ćwiczenia
          oddechowe „Dmuchamy baloniki”. Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Siłacze”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 6; III 2, 3, 5, 7; IV 1, 2, 5

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego – moja rodzina. Powitanie zabawą
          „Iskierka przyjaźni”. Wysłuchanie wiersza Iwony Rup Rodzina. Omówienie treści wiersza. Zabawy: „Pokolenia”, „Pokre-
          wieństwo”. Zabawa ruchowa „Rodzinny fitness”. Wykonanie ćwiczenia w KP1 – rysowanie serduszek zgodnie z poleceniem,
          porównywanie liczebności zbiorów.  ▶  2. Zajęcia ruchowe. Ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw IX.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 2, 6, 8; IV 1, 3, 5, 7, 11, 14, 15, 19

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawy w piaskownicy „Rodzinny obiad”. Zabawa ruchowa rzutna „Kto rzuci do celu?”.
            obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 6; III 5; IV 11, 18



          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa ze śpiewem „Ojciec Wirgiliusz”.
             x Zabawa parateatralna „Rodzinne rozmowy telefoniczne”. Dzieci dobierają się w pary. Mają za zadanie przedstawić
            rozmowę telefoniczną z wybranym członkiem rodziny. Przed wykonaniem telefonu ustalają, kto jest kim.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa z wyklaskiwaniem „Imiona moich bliskich”. Dzieci stoją w kole. Każde z nich wypowiada imię kogoś z rodziny.
            Następnie wszyscy razem dzielą to imię na sylaby, wyklaskując, np.: Go-sia. Na koniec dziecko wyjaśnia, kim jest dla niego
            ta osoba, np.: Gosia to moja babcia.
             x Ćwiczenia oddechowe „Dmuchamy baloniki”. Każda osoba otrzymuje balon, który musi nadmuchać. Gdy balon jest
            nadmuchany, N. zawiązuje go. Dzieci podrzucają i odbijają balony nad głową.
             x Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Siłacze” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego.
          Temat: Moja rodzina.
          Cele:
            wzmacnianie poczucia przynależności do rodziny
            wzbudzanie szacunku dla członków rodziny
            r
            ozwijanie uważnego słuchania tekstu literackiego
            kształtowanie świadomości stopnia pokrewieństwa z członkami rodziny
             t
            warzanie okazji do swobodnego opowiadania o sobie i swojej rodzinie
            s
            doskonalenie orientacji przestrzennej
            kształtowanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów.
               Pomoce: zdjęcia rodzinne przyniesione przez dzieci, duży arkusz papieru, flamastry, CD.
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79