Page 71 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 71

TYDZIEŃ 8  •  Pobaw się ze mną  •  69



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                                      y  porównywanie robotów pod względem   f   poznaje pojęcia związane z kosmosem (IV 2, 19)
                                                                           reaguje na zmiany w dźwiękach IV 1, 7)
                                        wielkości, szerokości i kolorów
                 ROBOTY WŚRÓD NAS  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu   f   wskazuje oznaki pory roku (IV 2, 18)
                                                                        f
                                                                          w ogrodzie (I 2; III 5; IV 18)
                                        zabawa dykcyjna „Lot rakietą”
                                      y y  omówienie pojęć związanych kosmosem  f   przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw
               Środa                  y  zabawy muzyczno-ruchowe z nagraniem   f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                        Roboty i ufoludki (CD)
                    I 2, 5; III 5; IV 2, 18
                                        terenowego
                                        obserwacja przyrody – zwrócenie uwagi na
                                      y
                                        charakterystyczne cechy pory roku
                    Aktywność poranna   y  zabawa paluszkowa „Pada deszczyk”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    i popołudniowa    y  wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 2, s. 55   f   doskonali sprawność manualną (I 7, 9; IV 8)
                    I 5, 7, 9; II 1; III 1;    i ćw. 1, s. 56) – wskazywanie zabawek, które   f   wskazuje niepasujące obiekty (IV 12)
                    IV 2, 5, 8, 12, 14  nie pasują do pozostałych; określanie zmian   f   zauważa zmianę w układzie obiektów (IV 12)
                                        w układzie                      f   pokonuje swoją nieśmiałość (II 1; III 1)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw VIII  f   formułuje uogólnienia (IV 2, 5)
                                      y  zabawa naśladowcza, rozwijająca orientację   f   odczuwa przynależność do grupy rówieśników
                                        przestrzenną „Przejażdżka”        (III 2)
                                      y y  zabawa słuchowa „Rodzynkowe rytmy”  f   orientuje się w przestrzeni (IV 14)
                CO BĘDZIE DALEJ?  Zajęcia główne  y y  zabawa integrująco-słuchowa „Dzieci się   f   rozróżnia podstawowe figury geometryczne
                                                                           układa i kontynuuje rytm (IV 12)
                                        zabawa ruchowa „Równoważnia”
                                                                        f
                                                                          (IV 12)
                                        witają”
                    III 2; IV 5, 8, 12, 19
                                                                           myśli logicznie podczas wspólnego układania
                                                                        f
                                        ozmowa kierowana dotycząca układania
                                        r
                                                                          historyjki (IV 5)
                                        rytmów
                                                                           wykazuje zainteresowanie sztuką (IV 8, 19)
                                                                        f
                                        elementów
                Czwartek              y y  układanie własnych rytmów z wyciętych   f   zapoznaje nową technikę plastyczną i ją stosuje
                                                                          (IV 8)
                                        zabawa ruchowa „Rytm” – ustawianie się
                                                                           ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                        f
                                        zgodnie z układem figur geometrycznych
                                                                           rozwija sprawność fizyczną podczas zabaw
                                                                        f
                                        zabawa słowna „Opowiadamy bajkę”
                                      y y  zapoznanie dzieci z twórczością Henriego   na powietrzu (I 5, 8; IV 18)
                                        Matisse’a
                                      y  opowiedzenie o charakterystycznych cechach
                                        kolażu
                                      y  praca plastyczna techniką kolażu „Jesienne
                                        widoki”
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa „Gdzie jest robot?”
                    I 2, 5, 8; III 5; IV 18  y  zabawa ruchowa z użyciem liny „Siłacze”
                                                                          r
                    Aktywność poranna   y  zagadki słowne „Jaka to zabawka?”  y  ozwiązuje zagadki słowne (IV 5)
                    i popołudniowa    y  zabawa dramowa „Sklep z zabawkami”  y  odgrywa role w zabawie (IV 1)
                    I 5; III 9; IV 1, 2, 5, 11  y  ćwiczenia poranne – Zestaw VIII  y  eguluje swój oddech (IV 2)
                                                                          r
                                      y  ćwiczenie oddechowe „Bibułka”  y  dysponuje sprawnością wzrokowo-ruchową
                                      y  zabawa konstrukcyjna „Zwierzaki z klocków”  (III 9)
                                      y  zabawa ruchowa rzutna „Rzut kamieniem   f   wznosi konstrukcje z klocków (IV 11)
                                                                           odczuwa radość ze wspólnej zabawy (II 3;
                                        do kałuży”
                MOJE ZABAWKI  Zajęcia główne  y y  powitanie zabawą „Iskierka przyjaźni”  f   uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                        f
                                                                          III 2, 5)
                    I 5, 8; II 3, 7; III 2, 5;
                                        pogadanka o zabawkach dla osób w różnym
                                                                          nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                        wieku
                    IV 1, 20
                                                                           zna sposoby radzenia sobie ze smutkiem (II 7)
                                        zabawa „Co dla kogo?” – przyporządkowy-
                                      y
                                                                        f
                                        wanie osób do zabawek           f   orientuje się w pracy krawca (IV 20)
                                                                           zna rolę zabawek (IV 19)
                                                                        f
                Piątek                y y  zabawa naśladowcza „Szyjemy”  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                        r
                                        ozmowa na temat „Kiedy mi smutno, to...”
                                                                           rysuje patykiem (I 7, 9; IV 8)
                                      y  wykonanie projektu „Moja przytulanka”  f   współdziała w zabawie (III 5, 7)
                                                                        f
                                      y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Misie”
                                      y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VI
                    Zajęcia w ogrodzie  y  „Moja ulubiona zabawka” – rysowanie paty-
                    I 2, 5, 7, 9; III 5;    kiem na ziemi
                    IV 8, 18          y  zabawa z chustą animacyjną „Kolorowa piłka”
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76