Page 71 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 71
TYDZIEŃ 8 • Pobaw się ze mną • 69
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
y porównywanie robotów pod względem f poznaje pojęcia związane z kosmosem (IV 2, 19)
reaguje na zmiany w dźwiękach IV 1, 7)
wielkości, szerokości i kolorów
ROBOTY WŚRÓD NAS Zajęcia w ogrodzie y zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu f wskazuje oznaki pory roku (IV 2, 18)
f
w ogrodzie (I 2; III 5; IV 18)
zabawa dykcyjna „Lot rakietą”
y y omówienie pojęć związanych kosmosem f przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw
Środa y zabawy muzyczno-ruchowe z nagraniem f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
Roboty i ufoludki (CD)
I 2, 5; III 5; IV 2, 18
terenowego
obserwacja przyrody – zwrócenie uwagi na
y
charakterystyczne cechy pory roku
Aktywność poranna y zabawa paluszkowa „Pada deszczyk” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa y wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 2, s. 55 f doskonali sprawność manualną (I 7, 9; IV 8)
I 5, 7, 9; II 1; III 1; i ćw. 1, s. 56) – wskazywanie zabawek, które f wskazuje niepasujące obiekty (IV 12)
IV 2, 5, 8, 12, 14 nie pasują do pozostałych; określanie zmian f zauważa zmianę w układzie obiektów (IV 12)
w układzie f pokonuje swoją nieśmiałość (II 1; III 1)
y ćwiczenia poranne – Zestaw VIII f formułuje uogólnienia (IV 2, 5)
y zabawa naśladowcza, rozwijająca orientację f odczuwa przynależność do grupy rówieśników
przestrzenną „Przejażdżka” (III 2)
y y zabawa słuchowa „Rodzynkowe rytmy” f orientuje się w przestrzeni (IV 14)
CO BĘDZIE DALEJ? Zajęcia główne y y zabawa integrująco-słuchowa „Dzieci się f rozróżnia podstawowe figury geometryczne
układa i kontynuuje rytm (IV 12)
zabawa ruchowa „Równoważnia”
f
(IV 12)
witają”
III 2; IV 5, 8, 12, 19
myśli logicznie podczas wspólnego układania
f
ozmowa kierowana dotycząca układania
r
historyjki (IV 5)
rytmów
wykazuje zainteresowanie sztuką (IV 8, 19)
f
elementów
Czwartek y y układanie własnych rytmów z wyciętych f zapoznaje nową technikę plastyczną i ją stosuje
(IV 8)
zabawa ruchowa „Rytm” – ustawianie się
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f
zgodnie z układem figur geometrycznych
rozwija sprawność fizyczną podczas zabaw
f
zabawa słowna „Opowiadamy bajkę”
y y zapoznanie dzieci z twórczością Henriego na powietrzu (I 5, 8; IV 18)
Matisse’a
y opowiedzenie o charakterystycznych cechach
kolażu
y praca plastyczna techniką kolażu „Jesienne
widoki”
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa „Gdzie jest robot?”
I 2, 5, 8; III 5; IV 18 y zabawa ruchowa z użyciem liny „Siłacze”
r
Aktywność poranna y zagadki słowne „Jaka to zabawka?” y ozwiązuje zagadki słowne (IV 5)
i popołudniowa y zabawa dramowa „Sklep z zabawkami” y odgrywa role w zabawie (IV 1)
I 5; III 9; IV 1, 2, 5, 11 y ćwiczenia poranne – Zestaw VIII y eguluje swój oddech (IV 2)
r
y ćwiczenie oddechowe „Bibułka” y dysponuje sprawnością wzrokowo-ruchową
y zabawa konstrukcyjna „Zwierzaki z klocków” (III 9)
y zabawa ruchowa rzutna „Rzut kamieniem f wznosi konstrukcje z klocków (IV 11)
odczuwa radość ze wspólnej zabawy (II 3;
do kałuży”
MOJE ZABAWKI Zajęcia główne y y powitanie zabawą „Iskierka przyjaźni” f uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
f
III 2, 5)
I 5, 8; II 3, 7; III 2, 5;
pogadanka o zabawkach dla osób w różnym
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
wieku
IV 1, 20
zna sposoby radzenia sobie ze smutkiem (II 7)
zabawa „Co dla kogo?” – przyporządkowy-
y
f
wanie osób do zabawek f orientuje się w pracy krawca (IV 20)
zna rolę zabawek (IV 19)
f
Piątek y y zabawa naśladowcza „Szyjemy” f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
r
ozmowa na temat „Kiedy mi smutno, to...”
rysuje patykiem (I 7, 9; IV 8)
y wykonanie projektu „Moja przytulanka” f współdziała w zabawie (III 5, 7)
f
y zabawa orientacyjno-porządkowa „Misie”
y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw VI
Zajęcia w ogrodzie y „Moja ulubiona zabawka” – rysowanie paty-
I 2, 5, 7, 9; III 5; kiem na ziemi
IV 8, 18 y zabawa z chustą animacyjną „Kolorowa piłka”