Page 67 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 67
TYDZIEŃ 7 • Jesień w parku i w ogrodzie • 65
tydzień 7: JESIEŃ W PARKU I W OGRODZIE
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa ruchowa „Uwaga, kałuża!” – ćwicze- f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa nie skoczności f naśladuje, używając gestów i mimiki (I 5; IV 1)
I 5, 7, 9; IV 1, 2, 11, 12 y zabawa dźwiękonaśladowcza „Jesienna f wykonuje ćwiczenia logopedyczne (I 9; IV 2)
orkiestra” – usprawnianie narządów arty- f jest spostrzegawcze (IV 12)
kulacyjnych f zna figury geometryczne (IV 12)
y ćwiczenia poranne – Zestaw VII f układa figury z patyczków (I 7; IV 11)
y zabawa orientacyjno-porządkowa „Kto jest f poznaje zapis cyfry 2 (IV 15)
pod kocem?” f kreśli cyfrę palcem (I 7; IV 8, 15)
y wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 2, s. 43) – f przechodzi po linie, zachowując równowagę
rozwijanie spostrzegawczości (I 5)
y zabawy patyczkami – utrwalenie znajomości f rozwija zmysł dotyku (I 7)
figur geometrycznych f wykleja, używając kleju, bibuły i innych materia-
łów (I 7; IV 8)
JESIENNE PEJZAŻE I 2, 5, 6, 7, 9; II 4; y y y wysłuchanie i omówienie treści wierszyka f dysponuje sprawnością rąk (I 7, 9)
Zajęcia główne
zabawa ruchowa z nauką rymowanki
y
nazywa kolory (IV 2, 12)
f
Wiewiórka i kasztany
IV 2, 5, 8, 12, 15, 18
łączy barwy, tworząc nowe kolory (I 7, IV 8)
f
zabawa „Ciepło – zimno”
maluje farbami (II 4; IV 8)
f
prezentacja cyfry 2
ćwiczenie relaksacyjne „Dwójkowy pociąg”
y
plastycznych (I 6; IV 8)
– kreślenie palcem f umie wypowiadać się w różnych technikach
wyciąga wnioski (IV 2, 5)
Poniedziałek y układanie cyfry z kasztanów f układa kompozycje z materiału przyrodniczego
f
zabawa ćwicząca koordynację i równowagę
y
„Dwójka na linie”
(IV 11, 18)
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f
zabawa ruchowa rozwijająca spostrzegaw-
y
czość i szybkość „Po dwa”
y wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 42) –
kolorowanie lub wyklejanie szablonu, ryso-
wanie, wskazywa nie elementów występu-
jących po dwa
y zabawa z mieszaniem kolorów „W jesiennych
barwach”
y wykonanie jesiennych pejzaży
Zajęcia w ogrodzie y „Jesienny pejzaż” – malowanie kredą
I 2, 5, 7; III 5; IV 18 y układanie kompozycji z kasztanów, patyków
i liści
y zabawa skoczna „Parzące kasztany”
Aktywność poranna y zabawa ruchowa z piłką „Podaj do mnie” f obdarza uwagą dzieci i dorosłych (III 8)
i popołudniowa y zabawa integrująca „Moja mama najlepiej...” f uważnie słucha i pyta o niezrozumiałe fakty
(III 8, 9; IV 2)
– wzajemne poznawanie siebie i najbliższych
I 5, 7, 9; III 8, 9; y y ćwiczenia poranne – Zestaw VII f zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, mówi
IV 2, 8, 11, 18
DRZEWA JESIENNĄ PORĄ Zajęcia główne y y y y wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 44) f rysuje (I 7; IV 8)
płynnie (III 9; IV 2)
ćwiczenie relaksacyjne „Jesienne odgłosy”
– rozwijanie sprawności manualnej
wykonuje czynności plastyczne (I 7, 9; IV 8, 11)
f
słucha recytacji wiersza (III 8; IV 3)
zabawa skoczna „Jak żabki”
f
rozpoznaje zjawiska atmosferyczne poszczegól-
f
wysłuchanie wiersza Danuty Wawiłow Drzewo
nych pór roku (IV 16, 18)
I 4, 5, 7, 8, 9; III 8;
oglądanie ilustracji z drzewami w czterech
rozpoznaje kształty i kolory oraz je nazywa
f
porach roku
IV 2, 3, 8, 12, 14, 16, 18
(IV 2, 12)
omówienie sposobu wykonania zielnika
Wtorek y y y opisywanie jesiennych liści f grupuje obiekty w sensowny sposób (IV 12)
jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
f
w KA (k. 6–7)
dostrzega zmiany w muzyce (IV 7)
f
zabawa ruchowa „Liście na wietrze”
y ćwiczenie gimnastyczne – Zestaw III f potrafić określić kierunek na kartce (IV 8, 14)
f umie wypowiadać się w różnych technikach
plastycznych (II 4; IV 8)
f zna pojęcie zielnik (IV 2, 18)