Page 65 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 65
TYDZIEŃ 6 • Bezpieczna droga do przedszkola • 63
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa integrująca „Stuku-puku” – masa- f współpracuje w parze (III 5, 8)
i popołudniowa żyki f ogląda materiał przez lupę (IV 12, 19)
I 5, 7, 8; III 5, 8; y zabawa usprawniająca małą motorykę f wypowiada się głośno (IV 2)
IV 12, 19 „Kolorowe koraliki” f mówi płynnie pod względem artykulacyjnym
y ćwiczenia poranne – Zestaw VI (IV 2)
y wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 1, s. 36 f zna zasady przechodzenia przez ulicę (III 5)
wie, w jaki sposób działa sygnalizacja świetlna
i ćw. 2, s. 37) – utrwalenie zasad przecho-
WIEM, JAK PRZECHODZIĆ PRZEZ ULICĘ Zajęcia główne y y y y y zabawa badawcza „Duże oko” f pyta o niezrozumiałe fakty (III 9)
f
dzenia przez ulicę na przejściu z sygnaliza-
(III 5)
słucha ze zrozumieniem opowiadania (III 8; IV 3)
cją świetlną
f
grupuje obiekty w sensowny sposób, odnajduje
zabawa ruchowa „Opadające jesienne liście” –
f
takie same i inne elementy (IV 12)
ćwiczenie ekspresji ruchowej
wyszukuje takie same obrazki (IV 12)
f
wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrow-
rozróżnia strony: prawą i lewą, określa kierunek
f
skiej Plakat o bezpieczeństwie na drodze
I 5, 8; II 4; III 8, 9;
(IV 14)
IV 2, 3, 8, 11, 12, 14
odpowiadanie na pytania dotyczące tekstu
układa puzzle (IV 12)
f
ozpoznawanie odgłosów ulicy (CD)
r
„Takie same i inne” – grupowanie obiektów
y
plastyczno-technicznych (II 4; IV 8, 11)
różnej wielkości
uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
f
zabawa ruchowa ze wskazywaniem stron
y
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
„W lewo, w prawo i znów w lewo” f umie wypowiadać się w różnych technikach
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
Wtorek y y puzzle „Przejście dla pieszych” f bierze udział w rywalizacji (II 8)
f
grupowa praca plastyczna „Skrzyżowanie
tworzy konstrukcję z piasku (I 6; IV 11)
f
w moim mieście” – wykonanie makiety
y omówienie wspólnie wykonanej pracy
y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw I
Zajęcia w ogrodzie y zabawa bieżna „Kto pierwszy?”
I 2, 5, 6, 8; III 5; IV 11 y zabawa „Od prawej do lewej”
y zabawy w piaskownicy
Aktywność poranna y zabawy ruchowe: rzutna „Woreczki do y uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa miseczki” i z mocowaniem „Przeciąganie” y naśladuje ruchy zwierząt podczas zabawy (IV 1)
I 5; III 2, 8, 9; IV 1, 2 y ćwiczenia poranne – Zestaw VI f obdarza uwagą dzieci i dorosłych (III 8)
y zabawa ruchowa „Taniec zwierzątek z farmy” – f odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
naśladowanie ruchów zwierząt (III 2)
y opowieść ruchowa „Wyprawa do lasu” f uważnie słucha i pyta o niezrozumiałe fakty (III
y zabawa integrująca „Na spacer z…” – 8, 9)
poznawanie relacji w grupie f mówi płynnie pod względem artykulacyjnym
ZNAM NUMERY ALARMOWE IV 2, 5, 7, 14, 15 y y y y y odpowiadanie na pytania dotyczące tekstu f łączy przyczynę ze skutkiem (IV 5)
(IV 2)
wysłuchanie opowiadania Mama i Ola na
Zajęcia główne
y
zwraca się bezpośrednio do rozmówcy (III 9)
f
I 5; III 3, 5, 7, 8, 9;
zakupach
próbuje odgadnąć, co się może wydarzyć (IV 5)
f
prawdzenie znajomości danych osobowych
s
zna zagrożenia płynące ze świata (III 5)
f
dziecka
wie, jak bezpiecznie zachować się na drodze (III 5)
f
wprowadzenie numerów alarmowych
umie się przedstawić, podaje swoje imię i naz-
f
zabawa ruchowa „Wędrujące numery”
wisko (III 3)
zabawa matematyczna „9-9-7” – przeliczanie
zna numery alarmowe (III 5; IV 15)
f
zabawa wstępna „Na światłach”
zagrożenia (III 5; IV 5)
ćwiczenia dykcyjne „Wycieczka samochodem”
Środa y y y y wprowadzenie numeru 112 f wie, gdzie można otrzymać pomoc w sytuacjach
stara się współdziałać w sytuacjach zadaniowych
f
powtórzenie piosenki Jesienna wycieczka
(III 5, 7)
(CD), interpretacja ruchowa
y zabawa ruchowa „Powrót z lasu” f zna cyfry 0–9 (IV 15)
f przelicza (IV 15)
Zajęcia w ogrodzie y zabawa konstrukcyjna „Domek dla kaszta- f wskazuje strony i kierunki (IV 14)
I 2, 5; III 5; IV 14, nów” f śpiewa piosenkę (IV 7)
15, 18 y zabawa skoczna „Raz, dwa, trzy, podskocz ty” f reaguje na dźwięki zgodnie z ustaloną zasadą
y zabawa matematyczna „Ile babeczek?” – (III 5; IV 7)
przeliczanie, wskazywanie stron f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
f konstruuje z materiału przyrodniczego (IV 11, 18)