Page 65 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 65

TYDZIEŃ 6  •  Bezpieczna droga do przedszkola  •  63



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa integrująca „Stuku-puku” – masa-  f   współpracuje w parze (III 5, 8)
                    i popołudniowa      żyki                            f   ogląda materiał przez lupę (IV 12, 19)
                    I 5, 7, 8; III 5, 8;    y  zabawa usprawniająca małą motorykę    f   wypowiada się głośno (IV 2)
                    IV 12, 19           „Kolorowe koraliki”             f   mówi płynnie pod względem artykulacyjnym
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw VI    (IV 2)
                                      y  wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 1, s. 36   f   zna zasady przechodzenia przez ulicę (III 5)
                                                                           wie, w jaki sposób działa sygnalizacja świetlna
                                        i ćw. 2, s. 37) – utrwalenie zasad przecho-
                WIEM, JAK PRZECHODZIĆ PRZEZ ULICĘ  Zajęcia główne  y y y y y  zabawa badawcza „Duże oko”  f   pyta o niezrozumiałe fakty (III 9)
                                                                        f
                                        dzenia przez ulicę na przejściu z sygnaliza-
                                                                          (III 5)
                                                                           słucha ze zrozumieniem opowiadania (III 8; IV 3)
                                        cją świetlną
                                                                        f
                                                                           grupuje obiekty w sensowny sposób, odnajduje
                                        zabawa ruchowa „Opadające jesienne liście” –
                                                                        f
                                                                          takie same i inne elementy (IV 12)
                                        ćwiczenie ekspresji ruchowej
                                                                           wyszukuje takie same obrazki (IV 12)
                                                                        f
                                        wysłuchanie opowiadania Urszuli Piotrow-
                                                                           rozróżnia strony: prawą i lewą, określa kierunek
                                                                        f
                                        skiej Plakat o bezpieczeństwie na drodze
                    I 5, 8; II 4; III 8, 9;
                                                                          (IV 14)
                    IV 2, 3, 8, 11, 12, 14
                                        odpowiadanie na pytania dotyczące tekstu
                                                                           układa puzzle (IV 12)
                                                                        f
                                        ozpoznawanie odgłosów ulicy (CD)
                                        r
                                        „Takie same i inne” – grupowanie obiektów
                                      y
                                                                          plastyczno-technicznych (II 4; IV 8, 11)
                                        różnej wielkości
                                                                           uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa ze wskazywaniem stron
                                      y
                                                                          nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                        „W lewo, w prawo i znów w lewo”  f   umie wypowiadać się w różnych technikach
                                                                           ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                Wtorek                y y  puzzle „Przejście dla pieszych”  f   bierze udział w rywalizacji (II 8)
                                                                        f
                                        grupowa praca plastyczna „Skrzyżowanie
                                                                           tworzy konstrukcję z piasku (I 6; IV 11)
                                                                        f
                                        w moim mieście” – wykonanie makiety
                                      y  omówienie wspólnie wykonanej pracy
                                      y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw I
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa bieżna „Kto pierwszy?”
                    I 2, 5, 6, 8; III 5; IV 11  y  zabawa „Od prawej do lewej”
                                      y  zabawy w piaskownicy

                    Aktywność poranna   y  zabawy ruchowe: rzutna „Woreczki do  y  uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    i popołudniowa      miseczki” i z mocowaniem „Przeciąganie”  y  naśladuje ruchy zwierząt podczas zabawy (IV 1)
                    I 5; III 2, 8, 9; IV 1, 2  y  ćwiczenia poranne – Zestaw VI  f   obdarza uwagą dzieci i dorosłych (III 8)
                                      y  zabawa ruchowa „Taniec zwierzątek z farmy” –   f   odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
                                        naśladowanie ruchów zwierząt      (III 2)
                                      y  opowieść ruchowa „Wyprawa do lasu”  f   uważnie słucha i pyta o niezrozumiałe fakty (III
                                      y  zabawa integrująca „Na spacer z…” –     8, 9)
                                        poznawanie relacji w grupie     f   mówi płynnie pod względem artykulacyjnym
                ZNAM NUMERY ALARMOWE  IV 2, 5, 7, 14, 15  y y y y y  odpowiadanie na pytania dotyczące tekstu  f   łączy przyczynę ze skutkiem (IV 5)
                                                                          (IV 2)
                                        wysłuchanie opowiadania Mama i Ola na
                    Zajęcia główne
                                      y
                                                                           zwraca się bezpośrednio do rozmówcy (III 9)
                                                                        f
                    I 5; III 3, 5, 7, 8, 9;
                                        zakupach
                                                                           próbuje odgadnąć, co się może wydarzyć (IV 5)
                                                                        f
                                        prawdzenie znajomości danych osobowych
                                        s
                                                                           zna zagrożenia płynące ze świata (III 5)
                                                                        f
                                        dziecka
                                                                           wie, jak bezpiecznie zachować się na drodze (III 5)
                                                                        f
                                        wprowadzenie numerów alarmowych
                                                                           umie się przedstawić, podaje swoje imię i naz-
                                                                        f
                                        zabawa ruchowa „Wędrujące numery”
                                                                          wisko (III 3)
                                        zabawa matematyczna „9-9-7” – przeliczanie
                                                                           zna numery alarmowe (III 5; IV 15)
                                                                        f
                                        zabawa wstępna „Na światłach”
                                                                          zagrożenia (III 5; IV 5)
                                        ćwiczenia dykcyjne „Wycieczka samochodem”
                Środa                 y y y y  wprowadzenie numeru 112  f   wie, gdzie można otrzymać pomoc w sytuacjach
                                                                           stara się współdziałać w sytuacjach zadaniowych
                                                                        f
                                        powtórzenie piosenki Jesienna wycieczka
                                                                          (III 5, 7)
                                        (CD), interpretacja ruchowa
                                      y  zabawa ruchowa „Powrót z lasu”  f   zna cyfry 0–9 (IV 15)
                                                                        f   przelicza (IV 15)
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa konstrukcyjna „Domek dla kaszta-  f   wskazuje strony i kierunki (IV 14)
                    I 2, 5; III 5; IV 14,   nów”                        f   śpiewa piosenkę (IV 7)
                    15, 18            y  zabawa skoczna „Raz, dwa, trzy, podskocz ty”  f   reaguje na dźwięki zgodnie z ustaloną zasadą
                                      y  zabawa matematyczna „Ile babeczek?” –   (III 5; IV 7)
                                        przeliczanie, wskazywanie stron  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                        f   konstruuje z materiału przyrodniczego (IV 11, 18)
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70