Page 64 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 64

62  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Październik



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  zabawa w kręgu „Piłka”       f   zna członków rodziny (III 2)
                  i popołudniowa    y  zabawa paluszkowa „Rodzinka”   f   odczuwa radość z zabawy z rówieśnikami (II 3;
                  II 3; III 2, 5; IV 1
                                                                        III 2, 5)
                                      ćwiczenia poranne – Zestaw V
               JESIENNY PORTRET RODZINNY  Zajęcia główne  y  zabawa ruchowa skoczna „Zajączki”  f   obserwuje przyrodę (II 11; IV 18)
                                    y
                                      zabawy dowolne w kącikach
                                                                          odwzorowuje ruchy rówieśnika (IV 1)
                                    y
                                                                      f
                                                                          odgrywa role (IV 1)
                                      zabawa naśladowcza „Zrób tak, jak ja”
                                    y
                                                                      f
                                                                          zna nazwy drzew (IV 18)
                                                                      f
                                      zebranie liści w ogrodzie
                                    y
                                                                          rozwija umiejętności manualne (I 7, 9; IV 8, 11)
                                                                      f
                                      zagadki dramowe „Kto to taki?”
                  I 5, 7, 8, 9; II 11;
                                    y
                                                                          dba o porządek (I 7)
                                                                      f
                                      projektowanie portretu rodzinnego – rysowa-
                  III 2, 5, 7; IV 8, 11, 18
                                    y
                                                                          wypowiada się chętnie na temat własnej pracy
                                                                      f
                                      nie najbliższej rodziny, wyklejanie rysunku
                                                                        (III 1; IV 5, 8)
                                      kuleczkami z bibuły i liśćmi
                                    y
                                                                          współdziała w grupie (III 5, 7)
                                                                      f
                                      ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw X
                                    y  zabawa „Jesienny liść”         f   odczuwa przynależność do rodziny (III 2)
                                                                          przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                                                      f
               Piątek   Zajęcia w ogrodzie  y  zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu   f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                                                          uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                      terenowego
                  I 2, 4, 5, 8; III 5; IV 18
                                                                      f
                                    y  zabawa równoważna „Na jednej nodze”  nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                                                                      f   wykazuje chęć ruchu (I 4)
          tydzień 6: BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA
           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Aktywność poranna   y  ćwiczenie oddechowe „Skaczące piórko”  f   reguluje oddech (IV 2)
                  i popołudniowa    y  zabawa integrująca „Chłopcy i dziewczynki”  f   odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
                  I 5, 8; III 2; IV 2  y  ćwiczenia poranne – Zestaw VI  (III 2)
                                    y  zabawa logopedyczna „Gasimy świecę”  f   rozpoznaje na ilustracji postać policjanta
                                    y  zabawa ruchowa z elementem równowagi   (IV 5, 20)
                                      „Ptaszek”                       f   obdarza uwagą rozmówcą i zwraca się bezpo-
                                                                        średnio do niego, mówi płynnie (III 8, 9; IV 2)
                                    y  zabawa konstrukcyjna „Najwyższa wieża”  f   poznaje role pełnione przez ważne osoby (IV 20)
               SPOTKANIE Z POLICJANTEM  IV 2, 5, 7, 12, 19, 20  y  wprowadzenie w tematykę zajęć „Kim jest   f   orientuje się w bezpiecznym poruszaniu po
                                      prezentacja obrazka przedstawiającego postać
                  Zajęcia główne
                                    y
                                                                          rozróżnia kolory (IV 12)
                                                                      f
                                      policjanta
                  I 5, 7, 8, 9; III 5, 8, 9;
                                                                          wie, jak zachować się w sytuacjach zagrożenia
                                                                        (III 5)
                                      policjant?” – swobodne wypowiedzi dzieci
                                                                      f
                                      potkanie z funkcjonariuszem policji –
                                      s
                                    y
                                                                        drogach (III 5)
                                      prelekcja, odpowiedzi na zadane pytania
                                                                          zna zagrożenia ze strony ludzi (III 5)
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa „Kierujemy ruchem” –
                                    y
                                                                          reaguje na dźwięk (IV 7)
                                                                      f
                                      ćwiczenie reakcji na sygnał, rozpoznawanie
                                                                          jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
                                                                      f
                                      kolorów
                                                                          dysponuje koordynacją wzrokowo-ruchową
                                                                      f
                                      podsumowanie spotkania z policjantem –
                                    y
               Poniedziałek         y  oglądanie policyjnego radiowozu  f   zna wygląd i funkcję wozu policyjnego (IV 19, 20)
                                                                        potrzebną do rysowania (I 7, 9; IV 8)
                                      utrwalenie wiadomości
                                                                          wie, jak wysłać list (IV 5, 19)
                                                                      f
                                      zabawa sprawdzająca zakres przyswojonego
                                    y
                                                                          bierze udział w zabawach ruchowych, również
                                                                      f
                                      materiału
                                                                        w ogrodzie (I 5, 8; IV 18)
                                      wykonanie prac plastycznych – rysunków
                                    y
                                      przedstawiających policjanta    f   rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne
                                                                        (IV 2, 18)
                                    y  utworzenie z prac książeczki dla policjanta
                                      i zaadresowanie koperty
                  Zajęcia w ogrodzie  y  obserwowanie zjawisk pogodowych
                  I 5, 8, 9; IV 2, 18  y  zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy, obłoczkiem
                                      jesteś ty”
                                    y  zabawa ruchowa skoczna „Kwiatek”
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69