Page 64 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 64
62 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Październik
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa w kręgu „Piłka” f zna członków rodziny (III 2)
i popołudniowa y zabawa paluszkowa „Rodzinka” f odczuwa radość z zabawy z rówieśnikami (II 3;
II 3; III 2, 5; IV 1
III 2, 5)
ćwiczenia poranne – Zestaw V
JESIENNY PORTRET RODZINNY Zajęcia główne y zabawa ruchowa skoczna „Zajączki” f obserwuje przyrodę (II 11; IV 18)
y
zabawy dowolne w kącikach
odwzorowuje ruchy rówieśnika (IV 1)
y
f
odgrywa role (IV 1)
zabawa naśladowcza „Zrób tak, jak ja”
y
f
zna nazwy drzew (IV 18)
f
zebranie liści w ogrodzie
y
rozwija umiejętności manualne (I 7, 9; IV 8, 11)
f
zagadki dramowe „Kto to taki?”
I 5, 7, 8, 9; II 11;
y
dba o porządek (I 7)
f
projektowanie portretu rodzinnego – rysowa-
III 2, 5, 7; IV 8, 11, 18
y
wypowiada się chętnie na temat własnej pracy
f
nie najbliższej rodziny, wyklejanie rysunku
(III 1; IV 5, 8)
kuleczkami z bibuły i liśćmi
y
współdziała w grupie (III 5, 7)
f
ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw X
y zabawa „Jesienny liść” f odczuwa przynależność do rodziny (III 2)
przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
f
Piątek Zajęcia w ogrodzie y zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
terenowego
I 2, 4, 5, 8; III 5; IV 18
f
y zabawa równoważna „Na jednej nodze” nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
f wykazuje chęć ruchu (I 4)
tydzień 6: BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y ćwiczenie oddechowe „Skaczące piórko” f reguluje oddech (IV 2)
i popołudniowa y zabawa integrująca „Chłopcy i dziewczynki” f odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
I 5, 8; III 2; IV 2 y ćwiczenia poranne – Zestaw VI (III 2)
y zabawa logopedyczna „Gasimy świecę” f rozpoznaje na ilustracji postać policjanta
y zabawa ruchowa z elementem równowagi (IV 5, 20)
„Ptaszek” f obdarza uwagą rozmówcą i zwraca się bezpo-
średnio do niego, mówi płynnie (III 8, 9; IV 2)
y zabawa konstrukcyjna „Najwyższa wieża” f poznaje role pełnione przez ważne osoby (IV 20)
SPOTKANIE Z POLICJANTEM IV 2, 5, 7, 12, 19, 20 y wprowadzenie w tematykę zajęć „Kim jest f orientuje się w bezpiecznym poruszaniu po
prezentacja obrazka przedstawiającego postać
Zajęcia główne
y
rozróżnia kolory (IV 12)
f
policjanta
I 5, 7, 8, 9; III 5, 8, 9;
wie, jak zachować się w sytuacjach zagrożenia
(III 5)
policjant?” – swobodne wypowiedzi dzieci
f
potkanie z funkcjonariuszem policji –
s
y
drogach (III 5)
prelekcja, odpowiedzi na zadane pytania
zna zagrożenia ze strony ludzi (III 5)
f
zabawa ruchowa „Kierujemy ruchem” –
y
reaguje na dźwięk (IV 7)
f
ćwiczenie reakcji na sygnał, rozpoznawanie
jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
f
kolorów
dysponuje koordynacją wzrokowo-ruchową
f
podsumowanie spotkania z policjantem –
y
Poniedziałek y oglądanie policyjnego radiowozu f zna wygląd i funkcję wozu policyjnego (IV 19, 20)
potrzebną do rysowania (I 7, 9; IV 8)
utrwalenie wiadomości
wie, jak wysłać list (IV 5, 19)
f
zabawa sprawdzająca zakres przyswojonego
y
bierze udział w zabawach ruchowych, również
f
materiału
w ogrodzie (I 5, 8; IV 18)
wykonanie prac plastycznych – rysunków
y
przedstawiających policjanta f rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne
(IV 2, 18)
y utworzenie z prac książeczki dla policjanta
i zaadresowanie koperty
Zajęcia w ogrodzie y obserwowanie zjawisk pogodowych
I 5, 8, 9; IV 2, 18 y zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy, obłoczkiem
jesteś ty”
y zabawa ruchowa skoczna „Kwiatek”