Page 63 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 63
TYDZIEŃ 5 • Ja i moja rodzina • 61
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Aktywność poranna y zabawa paluszkowa „Rodzinka” f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8)
i popołudniowa y ćwiczenia poranne – Zestaw V f odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
I 5, 7, 8; III 2; IV 2, 8, y ćwiczenia w klasyfikowaniu „Co tu nie (III 2)
12, 15 pasuje?” f formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2, 5)
y zabawa „Coś na e” f klasyfikuje obiekty (IV 12)
y wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 1 i ćw. 2, f podaje słowa na głoskę e (IV 2)
s. 34) – wskazywanie drogi w labiryncie, f rysuje linię w labiryncie (I 7; IV 8)
liczenie liści i kolorowanie f liczy obiekty (IV 15)
y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa f słucha uważnie tekstu (IV 3)
„Wędrówka” f zna drukowaną wielką literę E (IV 4)
Zajęcia główne y wysłuchanie i omówienie wierszyka wpro- f interesuje się pisaniem (IV 4, 8)
umie wypowiadać się w różnych technikach
wadzającego
I 7, 9; IV 1, 2, 3, 4, przedstawienie zapisu litery E – ćwiczenia f plastycznych (IV 8)
E JAK EMU y y układanie litery z kasztanów f dba o porządek (I 7)
7, 8
małej motoryki
dysponuje sprawnością rąk (I 7, 9)
f
y wykonanie pracy plastycznej (wydzieranki) f mówi wyraźnie i rytmicznie (IV 2)
śpiewa piosenkę z pamięci (IV 7)
f
przedstawiającej emu
Środa y wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 2, s. 33) – f wykonuje inscenizację ruchową do piosenki
(IV 1, 7)
kolo rowanie lub wyklejanie szablonu litery, odgrywa scenki (IV 1)
ryso wanie litery palcem na kartce i w po- f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
wietrzu f przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
y ćwiczenie dykcyjne – wspólne wymawianie f współpracuje w zespole (III 5, 7)
wyrazów dźwiękonaśladowczych f
y utrwalenie piosenki Jesienny spacer (CD)
s
y cenki pantomimiczne „Na spacerze”
y zabawa z piosenką – inscenizacja
y zabawa w parach „Robimy ludziki”
Zajęcia w ogrodzie y zabawa z elementem równowagi „Zamknij
I 2, 5, 7, 8; III 5; oczy”
IV 18 y zabawa tropiąca „Szukamy skarbu”
Aktywność poranna y zabawa „Listki kolorowe” – układanie f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
i popołudniowa w szeregu f porównuje obiekty (IV 12)
III 5, 7, 8, 9; IV 11, 12 y zabawa z elementem celowania „Kto rzuci f jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
tu?” f jest spostrzegawcze (IV 12)
y ćwiczenia poranne – Zestaw V f wznosi konstrukcje z różnych materiałów (IV 11)
y wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 3, s. 35) – f zna i wskazuje części ciała (III 1; IV 14)
doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej, f dostrzega zmiany charakteru muzyki (IV 7)
wskazywanie zdjęcia zgodnego z opisem f doskonali koordynację wzrokowo-słuchową
y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa (I 9; IV 8)
„Kot i myszki” f lepi z masy solnej (I 6; IV 11)
MOJA BUZIA Zajęcia główne y y y zabawa rytmiczno-ruchowa „Powitanka” f formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2, 5)
rozwija sprawność manualną (I 7, 9; IV 8)
zabawy konstrukcyjne
y
f
wyraża emocje ruchem (II 4; IV 1)
f
I 5; II 4; III 1, 5;
zabawa „Moja głowa”
wykazuje zainteresowanie sztuką (IV 8, 19)
f
IV 1, 2, 5, 7, 8, 11,
wykonanie z masy solnej płaskorzeźby
głowy
Czwartek 12, 14, 18, 19 y y malowanie twarzy farbami f zna figury geometryczne (IV 12)
rozumie zjawisko odbicia światła (IV 18, 19)
f
przestrzega zasad bezpieczeństwa w ogrodzie
f
zabawa taneczna przy skocznej muzyce
(III 5; IV 18)
zabawa manipulacyjna „Moja twarz”
y y zabawa „W moim lusterku” f ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5;
IV 18)
y oglądanie wybranych reprodukcji obrazów
Pabla Picassa
y wykonanie portretów z figur geometrycz-
nych
y zabawa z lusterkiem „Zajączki”
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
I 2, 5, 7; III 5; IV 18 „Ptaszki do gniazdka!”
y dowolna zabawa bieżna