Page 63 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 63

TYDZIEŃ 5  •  Ja i moja rodzina  •  61



            Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
             Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
              dnia                                                             do podstawy programowej
                    Aktywność poranna   y  zabawa paluszkowa „Rodzinka”  f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5, 8)
                    i popołudniowa    y  ćwiczenia poranne – Zestaw V   f   odczuwa przynależność do grupy rówieśniczej
                    I 5, 7, 8; III 2; IV 2, 8,   y  ćwiczenia w klasyfikowaniu „Co tu nie     (III 2)
                    12, 15              pasuje?”                        f   formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2, 5)
                                      y  zabawa „Coś na e”              f   klasyfikuje obiekty (IV 12)
                                      y  wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 1 i ćw. 2,   f   podaje słowa na głoskę e (IV 2)
                                        s. 34) – wskazywanie drogi w labiryncie,   f   rysuje linię w labiryncie (I 7; IV 8)
                                        liczenie liści i kolorowanie    f   liczy obiekty (IV 15)
                                      y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   f   słucha uważnie tekstu (IV 3)
                                        „Wędrówka”                      f   zna drukowaną wielką literę E (IV 4)

                    Zajęcia główne    y  wysłuchanie i omówienie wierszyka wpro-  f   interesuje się pisaniem (IV 4, 8)
                                                                           umie wypowiadać się w różnych technikach
                                        wadzającego
                    I 7, 9; IV 1, 2, 3, 4,    przedstawienie zapisu litery E – ćwiczenia   f  plastycznych (IV 8)
                E JAK EMU             y y  układanie litery z kasztanów  f   dba o porządek (I 7)
                    7, 8
                                        małej motoryki
                                                                           dysponuje sprawnością rąk (I 7, 9)
                                                                        f
                                      y  wykonanie pracy plastycznej (wydzieranki)   f   mówi wyraźnie i rytmicznie (IV 2)
                                                                           śpiewa piosenkę z pamięci (IV 7)
                                                                        f
                                        przedstawiającej emu
                Środa                 y  wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 2, s. 33) –   f   wykonuje inscenizację ruchową do piosenki
                                                                          (IV 1, 7)
                                        kolo rowanie lub wyklejanie szablonu litery,     odgrywa scenki (IV 1)
                                        ryso wanie litery palcem na kartce i w po-  f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                        wietrzu                         f   przestrzega zasad bezpieczeństwa (III 5)
                                      y  ćwiczenie dykcyjne – wspólne wymawianie   f   współpracuje w zespole (III 5, 7)
                                        wyrazów dźwiękonaśladowczych    f
                                      y  utrwalenie piosenki Jesienny spacer (CD)
                                        s
                                      y  cenki pantomimiczne „Na spacerze”
                                      y  zabawa z piosenką – inscenizacja
                                      y  zabawa w parach „Robimy ludziki”
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa z elementem równowagi „Zamknij
                    I 2, 5, 7, 8; III 5;    oczy”
                    IV 18             y  zabawa tropiąca „Szukamy skarbu”
                    Aktywność poranna   y  zabawa „Listki kolorowe” – układanie    f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                    i popołudniowa      w szeregu                       f   porównuje obiekty (IV 12)
                    III 5, 7, 8, 9; IV 11, 12  y  zabawa z elementem celowania „Kto rzuci   f   jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
                                        tu?”                            f   jest spostrzegawcze (IV 12)
                                      y  ćwiczenia poranne – Zestaw V   f   wznosi konstrukcje z różnych materiałów (IV 11)
                                      y  wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 3, s. 35) –   f   zna i wskazuje części ciała (III 1; IV 14)
                                        doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej,   f   dostrzega zmiany charakteru muzyki (IV 7)
                                        wskazywanie zdjęcia zgodnego z opisem  f   doskonali koordynację wzrokowo-słuchową
                                      y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa   (I 9; IV 8)
                                        „Kot i myszki”                  f   lepi z masy solnej (I 6; IV 11)
                MOJA BUZIA  Zajęcia główne  y y y  zabawa rytmiczno-ruchowa „Powitanka”     f   formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2, 5)
                                                                           rozwija sprawność manualną (I 7, 9; IV 8)
                                        zabawy konstrukcyjne
                                      y
                                                                        f
                                                                           wyraża emocje ruchem (II 4; IV 1)
                                                                        f
                    I 5; II 4; III 1, 5;
                                        zabawa „Moja głowa”
                                                                           wykazuje zainteresowanie sztuką (IV 8, 19)
                                                                        f
                    IV 1, 2, 5, 7, 8, 11,
                                        wykonanie z  masy solnej płaskorzeźby
                                        głowy
                Czwartek   12, 14, 18, 19  y y  malowanie twarzy farbami  f   zna figury geometryczne (IV 12)
                                                                           rozumie zjawisko odbicia światła (IV 18, 19)
                                                                        f
                                                                           przestrzega zasad bezpieczeństwa w ogrodzie
                                                                        f
                                        zabawa taneczna przy skocznej muzyce
                                                                          (III 5; IV 18)
                                        zabawa manipulacyjna „Moja twarz”
                                      y y  zabawa „W moim lusterku”     f   ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5;
                                                                          IV 18)
                                      y  oglądanie wybranych reprodukcji obrazów
                                        Pabla Picassa
                                      y  wykonanie portretów z figur geometrycz-
                                        nych
                                      y  zabawa z lusterkiem „Zajączki”
                    Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa
                    I 2, 5, 7; III 5; IV 18  „Ptaszki do gniazdka!”
                                      y  dowolna zabawa bieżna
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68