Page 70 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 70

68  •  PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ  •  Październik



           Dzień /   Obszary z podstawy                                       Przewidywane osiągnięcia
           Temat     programowej             Sposoby realizacji             dziecka wraz z odniesieniami
            dnia                                                             do podstawy programowej
                  Zajęcia główne    y  poznawanie kształtu litery I   f   słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
                  I 5, 9; II 4; III 8;    y  zapoznanie z wierszykiem Impreza w przed-  f   wypowiada się w różnych technikach plastycz-
                  IV 2, 3, 4, 8, 12   szkolu i wymienianie słów rozpoczynających   nych (II 4; IV 8)
                                      się głoską i                    f   nazywa głoski w wyrazach (IV 2)
                                    y  poznanie wyglądu ptaka i iguany  f   kontynuuje rytm (IV 12)
                                    y  wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 50) –   f   klasyfikuje obiekty (IV 12)
               I JAK INDYK          y  praca plastyczna „Dumny indyk”   f   przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw
                                                                          ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                      kolorowanie lub wyklejanie szablonu litery,
                                                                      f
                                      rysowanie litery palcem
                                                                        w ogrodzie (III 5; IV 18)
                                      zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy – indyk
                                    y
                                      patrzy!”
               Poniedziałek         y  wysłuchanie utworu Doroty Gellner Ropuszki;
                                      zabawa w kontunuowanie rytmu „Co będzie
                                    y
                                      dalej?”
                                      omówienie treści
                                      praca plastyczna „Fartuszki dla ropuszki”
                                    y
                                      – projektowanie
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa ruchowa z elementem skoku „Hula-
                  I 2, 5; III 5; IV 18  -hoop”
                                    y  zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu
                                      terenowego
                  Aktywność poranna   y  zabawa z klasyfikowaniem „Guziczki”  f   klasyfikuje obiekty (IV 12)
                  i popołudniowa    y  wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 1 i ćw. 2,   f   porównuje wielkości przedmiotów (IV 12)
                  I 5, 7, 9; IV 8, 12,   s. 52) – rysowanie i kolorowanie instru-  f   jest spostrzegawcze (IV 12)
                  14, 15              mentów, kolorowanie wagonów, których   f   rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
                                      pociągi jadą w prawą stronę, wskazywanie   f   rozróżnia strony: prawą i lewą (IV 14)
                                      pociągu z największą liczbą wagonów  f   liczy i wskazuje zbiór z największą liczbą ele-
                                    y  ćwiczenia poranne – Zestaw VIII  mentów (IV 15)
                                    y  zabawa orientacyjno-porządkowa „Kamienne   f   koloruje (I 7; IV 8)
               JESIENNY WIR         y  wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 3, s. 53) –   f   rozwija sprawność manualną (I 7, 9; IV 8)
                                      ludki”
                                                                          formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2, 5)
                                                                      f
                                                                          reaguje ruchem na muzykę (IV 1, 7)
                                      przeliczanie i kolorowanie krążków piramidki
                                                                      f
                                      układanie jesiennych puzzli
                                                                          poznaje nowe techniki plastyczne i je stosuje
                                    y
                                                                      f
                                                                        (IV 8, 11)
                                      zabawa doskonaląca równowagę „Woreczek
                                    y
                                      na głowie”                      f   obserwuje i słucha oraz wyjaśnia podczas ekspe-
               Wtorek   Zajęcia główne  y  zabawy przy muzyce: „Taniec liści”, „Taniec   f   uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
                                                                        rymentu (III 8; IV 13, 19)
                                      pór roku”
                  I 5, 8, 9; III 8; IV 1, 2,
                                                                        nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
                  5, 7, 8, 11, 13, 19  y  wykonanie eksperymentu: rozpraszanie ko-    ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
                                      lorów w tłuszczu płynem do mycia naczyń  f   jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
                                    y  malowanie techniką „mokre na mokrym”  f   rysuje patykiem (I 7, 9; IV 8)
                                                                      f
                                    y  ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw V
                  Zajęcia w ogrodzie  y  zabawa „Pogoń piłki”
                                      r
                  I 2, 5, 7, 8, 9; III 5;    y  ysowanie kresek patykiem
                  IV 8; 18
                  Aktywność poranna   y  zabawa integrująco-matematyczna „Trzy   f   uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
                                      roboty”
                  i popołudniowa
                                                                          odczuwa radość ze wspólnej zabawy (II 3;
               ROBOTY WŚRÓD NAS  IV 8, 12  y  ćwiczenia poranne – Zestaw VIII  f   dostrzega różnice między obrazkami (IV 12)
                                                                      f
                                                                        III 2, 5)
                                      wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 54)
                  I 5, 8, 9; II 3; III 2, 5;
                                    y
                                      – wskazywanie różnic między obrazkami
                                                                          określa wielkość przedmiotów (IV 12)
                                                                      f
                                      praca plastyczna „Wesołe paluszki”
                                                                          rozwija umiejętności plastyczne (IV 8)
                                    y
                                                                      f
                                      zabawa ruchowa „Sałatka owoców”
                                                                          jest sprawne fizyczne (I 5, 8, 9)
                                    y
                                                                      f
                                                                          bierze udział w pogadance (III 8, 9; IV 5)
                                      zabawa ruchowa skoczna „Utrudnione sko-
                                                                      f
                                      ki w parach”
                                                                        (IV 8, 11)
                  Zajęcia główne    y  pogadanka o ulubionych zabawkach  f   tworzy kompozycje plastyczno-techniczne
                                    y
                                                                          wznosi konstrukcje z pudełek (I 6; IV 11)
               Środa   I 6, 7; III 8, 9; IV 1, 2,   y  zabawa ruchowa „Roboty”  f   dba o porządek (I 7)
                                                                      f
                                      prace techniczno-plastyczne: indywidualna
                  5, 7, 8, 11, 12, 19
                                    y
                                      „Robociki” i wspólna „Duży Robot”  f   klasyfikuje obiekty (IV 12)
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75