Page 70 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 70
68 • PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ • Październik
Dzień / Obszary z podstawy Przewidywane osiągnięcia
Temat programowej Sposoby realizacji dziecka wraz z odniesieniami
dnia do podstawy programowej
Zajęcia główne y poznawanie kształtu litery I f słucha uważnie wiersza (III 8; IV 3)
I 5, 9; II 4; III 8; y zapoznanie z wierszykiem Impreza w przed- f wypowiada się w różnych technikach plastycz-
IV 2, 3, 4, 8, 12 szkolu i wymienianie słów rozpoczynających nych (II 4; IV 8)
się głoską i f nazywa głoski w wyrazach (IV 2)
y poznanie wyglądu ptaka i iguany f kontynuuje rytm (IV 12)
y wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 50) – f klasyfikuje obiekty (IV 12)
I JAK INDYK y praca plastyczna „Dumny indyk” f przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw
ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
kolorowanie lub wyklejanie szablonu litery,
f
rysowanie litery palcem
w ogrodzie (III 5; IV 18)
zabawa ruchowa „Raz, dwa, trzy – indyk
y
patrzy!”
Poniedziałek y wysłuchanie utworu Doroty Gellner Ropuszki;
zabawa w kontunuowanie rytmu „Co będzie
y
dalej?”
omówienie treści
praca plastyczna „Fartuszki dla ropuszki”
y
– projektowanie
Zajęcia w ogrodzie y zabawa ruchowa z elementem skoku „Hula-
I 2, 5; III 5; IV 18 -hoop”
y zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu
terenowego
Aktywność poranna y zabawa z klasyfikowaniem „Guziczki” f klasyfikuje obiekty (IV 12)
i popołudniowa y wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 1 i ćw. 2, f porównuje wielkości przedmiotów (IV 12)
I 5, 7, 9; IV 8, 12, s. 52) – rysowanie i kolorowanie instru- f jest spostrzegawcze (IV 12)
14, 15 mentów, kolorowanie wagonów, których f rysuje po śladzie (I 7, 9; IV 8)
pociągi jadą w prawą stronę, wskazywanie f rozróżnia strony: prawą i lewą (IV 14)
pociągu z największą liczbą wagonów f liczy i wskazuje zbiór z największą liczbą ele-
y ćwiczenia poranne – Zestaw VIII mentów (IV 15)
y zabawa orientacyjno-porządkowa „Kamienne f koloruje (I 7; IV 8)
JESIENNY WIR y wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 3, s. 53) – f rozwija sprawność manualną (I 7, 9; IV 8)
ludki”
formułuje dłuższe wypowiedzi (IV 2, 5)
f
reaguje ruchem na muzykę (IV 1, 7)
przeliczanie i kolorowanie krążków piramidki
f
układanie jesiennych puzzli
poznaje nowe techniki plastyczne i je stosuje
y
f
(IV 8, 11)
zabawa doskonaląca równowagę „Woreczek
y
na głowie” f obserwuje i słucha oraz wyjaśnia podczas ekspe-
Wtorek Zajęcia główne y zabawy przy muzyce: „Taniec liści”, „Taniec f uczestniczy w zorganizowanych zajęciach gim-
rymentu (III 8; IV 13, 19)
pór roku”
I 5, 8, 9; III 8; IV 1, 2,
nastycznych i zabawach ruchowych (I 5, 8)
5, 7, 8, 11, 13, 19 y wykonanie eksperymentu: rozpraszanie ko- ubiera się stosownie do pogody (I 2; III 5; IV 18)
lorów w tłuszczu płynem do mycia naczyń f jest sprawne fizycznie (I 5, 8, 9)
y malowanie techniką „mokre na mokrym” f rysuje patykiem (I 7, 9; IV 8)
f
y ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw V
Zajęcia w ogrodzie y zabawa „Pogoń piłki”
r
I 2, 5, 7, 8, 9; III 5; y ysowanie kresek patykiem
IV 8; 18
Aktywność poranna y zabawa integrująco-matematyczna „Trzy f uczestniczy w zabawach ruchowych (I 5)
roboty”
i popołudniowa
odczuwa radość ze wspólnej zabawy (II 3;
ROBOTY WŚRÓD NAS IV 8, 12 y ćwiczenia poranne – Zestaw VIII f dostrzega różnice między obrazkami (IV 12)
f
III 2, 5)
wykonanie ćwiczenia w KP1 (ćw. 1, s. 54)
I 5, 8, 9; II 3; III 2, 5;
y
– wskazywanie różnic między obrazkami
określa wielkość przedmiotów (IV 12)
f
praca plastyczna „Wesołe paluszki”
rozwija umiejętności plastyczne (IV 8)
y
f
zabawa ruchowa „Sałatka owoców”
jest sprawne fizyczne (I 5, 8, 9)
y
f
bierze udział w pogadance (III 8, 9; IV 5)
zabawa ruchowa skoczna „Utrudnione sko-
f
ki w parach”
(IV 8, 11)
Zajęcia główne y pogadanka o ulubionych zabawkach f tworzy kompozycje plastyczno-techniczne
y
wznosi konstrukcje z pudełek (I 6; IV 11)
Środa I 6, 7; III 8, 9; IV 1, 2, y zabawa ruchowa „Roboty” f dba o porządek (I 7)
f
prace techniczno-plastyczne: indywidualna
5, 7, 8, 11, 12, 19
y
„Robociki” i wspólna „Duży Robot” f klasyfikuje obiekty (IV 12)