Page 72 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 72

SCENARIUSZE ZAJĘĆ

          PAŹDZIERNIK










          TYDZIEŃ 5    Ja i moja rodzina




          Poniedziałek    temat:  Ja w moim domu.



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Domek z kart”. Zabawa słowna „Opowieść o moim domu”. Ćwiczenia
          poranne – Zestaw V. Zabawa konstrukcyjna z klockami „Domek moich marzeń”. Zabawa integrująca „W pracowni malar-
          skiej” – masażyki na plecach. Zabawa ruchowa w parach „Budujemy nasz dom”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 6, 7, 8; III 8, 9; IV 2, 5, 8, 11, 14

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia plastyczne – w moim domu. Zabawa „Budujemy domek”. Wykonanie ćwiczenia w KP1
          – praca plastyczna (rysowanie i  ozdobianie materiałami). Prezentacja i  omówienie prac. Zabawa „Malujemy
          ściany”.   ▶  2. Zajęcia matematyczne – domy z figur. Zabawa ruchowa „Figury do swoich domków”. Przypomnienie
          kształtów figur geometrycznych, układanie figur za pomocą wstążki. Oglądanie plansz z różnymi rodzajami budynków
          mieszkalnych. „Konstruuję dom” – układa nie domu z figur geometrycznych. Pogadanka „Opowiadamy o swoim domu”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 8, 9; III 2, 5, 7, 8, 9; IV 2, 5, 8, 11, 12

          Zajęcia w ogrodzie: „Mój dom” – rysowanie kredą na chodniku. Zabawa ruchowa skoczna „Żabki”.
            obszary z podstawy programowej: I 2, 5; III 5, IV 8, 18


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa „Domek z kart”. Każde dziecko otrzymuje 6 kart. Dzieci starają się postawić z nich domek. Jeżeli ktoś stworzy
            utrzymującą się konstrukcję, otrzymuje dodatkowe karty, które dodaje do powstałego domku lub z których buduje
            nowy domek.
             x Zabawa słowna „Opowieść o moim domu”. Dzieci siedzą w kręgu. Turlają do siebie kłębek włóczki. Każda osoba chwyta
            nitkę, robi pętelkę na palcu i mówi: Lubię w moim domu... (np.: moje zabawki), a następnie toczy kłębek do wybranej
            osoby. W ten sposób utworzy się włóczkowa pajęczyna.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa konstrukcyjna „Domek moich marzeń”. Dzieci indywidualnie lub w zespołach układają budowlę z drewnianych
            klocków.
             x Zabawa integrująca „W pracowni malarskiej”. Dzieci dobierają się w pary i siadają na dywanie. Jedna osoba odwraca się
            tyłem do kolegi i próbuje odgadnąć, co ten rysuje mu palcem na plecach.
             x Zabawa ruchowa „Budujemy nasz dom”. Dzieci w parach stają naprzeciwko siebie. Podają sobie ręce i podnoszą wysoko tak,
            aby powstał dach. Następnie opuszczają ręce. Ćwiczenie powtarzają kilka razy. Dzieci mogą jednocześnie wymawiać
            rytmicznie: Budujemy nasz dom!



          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia plastyczne.
          Temat: W moim domu.
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77