Page 76 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 76

74  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Październik


          Środa    temat:  E jak emu.



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa paluszkowa „Rodzinka”. Ćwiczenia w klasyfikowaniu „Co tu nie pasuje?”.
          Ćwiczenia poranne – Zestaw V.  Zabawa „Coś na e”. Wykonanie ćwiczeń w KP1 – wskazywanie drogi w labiryncie,
          liczenie liści i kolorowanie. Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Wędrówka”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 8; III 2; IV 2, 8, 12, 15

          Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mowy – e jak emu. Wysłuchanie i omówienie
          wierszyka wprowadzającego. Przedstawienie zapisu litery E – ćwiczenia małej motoryki. Układanie litery z kasztanów.
          Wykonanie pracy plastycznej (wydzieranki) przedstawiającej emu. Wykonanie ćwiczenia w KP1 – utrwalenie obrazu
          graficznego litery E.   ▶  2. Zajęcia umuzykalniające – na rodzinnym spacerze. Ćwiczenie dykcyjne – wspólne
          wymawianie wyrazów dźwiękonaśladowczych. Utrwalenie piosenki Jesienny spacer. Scenki pantomimiczne „Na spacerze”.
          Zabawa z piosenką – inscenizacja. Zabawa w parach „Robimy ludziki”.
            obszary z podstawy programowej: I 7, 9; IV 1, 2, 3, 4, 7, 8

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa z elementem równowagi „Zamknij oczy”. Zabawa tropiąca „Szukamy skarbu”.
            obszary z podstawy programowej: I 2, 5, 7, 8; III 5; IV 18


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa paluszkowa „Rodzinka”. Dzieci zaciskają piąstki i kolejno, zgodnie z treścią popularnej rymowanki, wyciągają palce
            i nimi poruszają.


            Rodzinka

            Ten duży to dziadziuś,
            a przy nim – babunia,
            najwyższy to tatuś,
            a obok mamunia,
            a to jest dziecinka mała, tralalala,
            a to moja rączka cała, tralalala.
             x Ćwiczenia w klasyfikowaniu „Co tu nie pasuje?”. N. układa obok siebie cztery obrazki przedstawiające przedmioty –
            trzy z nich są w jednym kolorze, np. zielonym, a jeden w innym kolorze. Zadaniem dzieci jest wskazanie, który obrazek
            nie pasuje do pozostałych.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw V (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Zabawa „Coś na e”. N. prezentuje dzieciom dwa zdjęcia (obrazki), które przedstawiają ekran i emu. Dzieci biegają
            swobodnie do rytmu wybijanego przez N. na tamburynie. Na przerwę w muzyce zatrzymują się. N. unosi jeden
            w prezentowanych wcześniej obrazków, a dzieci wyklaskują jego nazwę: ek-ran lub e-mu. Następnie wracają do biegu.
             x Wykonanie ćwiczeń w KP1 (ćw. 1 i ćw. 2, s. 34). Dzieci odnajdują i rysują drogę w labiryncie. Następnie liczą liście,
            aby wskazać i pokolorować drugi liść od lewej strony.
             x Zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa „Wędrówka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).

          II Zajęcia główne


          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mowy.
          Temat: E jak emu.
          Cele:
            zapoznanie z literą E
            doskonalenie wymowy głoski e
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81