Page 81 - Nowa Trampolina pięciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 81

TYDZIEŃ 6  •  Bezpieczna droga do przedszkola  •  79



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawy dowolne z wykorzystaniem sprzętu terenowego.
              x Zabawa równoważna „Na jednej nodze”. Dzieci pokonują wyznaczoną odległość, skacząc na jednej nodze. Starają się
              nie podpierać drugą nogą.



            TYDZIEŃ 6    Bezpieczna droga do przedszkola




            Poniedziałek    temat:  Spotkanie z policjantem.



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Ćwiczenie oddechowe „Skaczące piórko”. Zabawa integrująca „Chłopcy i dziew-
            czynki”. Ćwiczenia poranne – Zestaw VI. Zabawa logopedyczna „Gasimy świecę”. Zabawa ruchowa z elementem równowagi
            „Ptaszek”. Zabawa konstrukcyjna „Najwyższa wieża”.
            obszary z podstawy programowej: I 5, 8; III 2; IV 2

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia społeczne – spotkanie z policjantem. Prezentacja obrazka przedstawiającego postać
            policjanta. Wprowadzenie w tematykę zajęć „Kim jest policjant?” – swobodne wypowiedzi dzieci. Spotkanie z funkcjona-
            riuszem policji – prelekcja, odpowiedzi na zadane pytania. Zabawa ruchowa „Kierujemy ruchem” – ćwiczenie reakcji
            na sygnał, rozpoznawanie kolorów. Oglądanie policyjnego radiowozu.   ▶  2. Zajęcia plastyczne – dla pana policjanta.
            Podsumowanie spotkania z policjantem – utrwalenie wiadomości. Zabawa sprawdzająca zakres przyswojonego materiału.
            Wykonanie pracy plastycznej. Wspólne omówienie prac, utworzenie z nich książeczki dla policjanta i zaadresowanie
            koperty.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 7, 8, 9; III 5, 8, 9; IV 2, 5, 7, 12, 19, 20

            Zajęcia w ogrodzie: Obserwowanie zjawisk pogodowych. Zabawa ruchowa „Raz dwa trzy, obłoczkiem jesteś ty”. Zabawa
            ruchowa skoczna „Kwiatek”.
              obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; IV 2, 18



            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Ćwiczenie oddechowe „Skaczące piórko”. Dzieci siadają w rozsypce na dywanie. N. rozdaje każdemu piórko i sznurek.
              Dzieci samodzielnie przywiązują sznurek do końcówki piórka. N. prezentuje, jak poprawnie wykonać zadanie – unosi
              sznurek tak, aby piórko znajdowało się na wysokości nosa; nabiera powietrza i mocno je wydmuchuje, aby piórko
              „pofrunęło” jak najwyżej.
              x Zabawa integrująca „Chłopcy i dziewczynki”. N. dzieli grupę na dwa zespoły – chłopcy i dziewczynki. Włącza nagranie
              muzyczne (lub gra na instrumencie). Dzieci reagują na muzykę. Kiedy słuchać głośne dźwięki, wykonują ustalone ruchy
              z większym natężeniem. Kiedy akompaniament cichnie, starają się wykonywać te czynności prawie bezszelestnie (np.:
              Dziewczynki biegną w podskokach, a chłopcy maszerują).
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw VI (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Zabawa logopedyczna „Gasimy świecę”. N. podnosi palec wskazujący. Prosi dzieci o wykonanie tego samego gestu.
              Następnie wyjaśnia, że palec jest świeczką, którą trzeba zdmuchnąć. Dzieci nabierają głęboko powietrza i wypuszczają je,
              kierując na opuszek palca. Zabawę powtarzamy kilka razy.
              x Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Ptaszek”. Każda osoba otrzymuje woreczek i kładzie go na głowę. N. mówi:
              Pamiętajcie, aby plecy były proste, ręce rozłożone po bokach jak skrzydła, a głowa – lekko uniesiona do góry. N. demon-
              struje ćwiczenie, przechadzając się po sali. Dzieci chodzą tak, dopóki woreczek nie spadnie.
              x Zabawa konstrukcyjna „Najwyższa wieża”. N. stawia na środku kosz z klockami. Prosi dzieci, aby ułożyły jak najwyższą
              wieżę. N. zwraca uwagę na wielkość i wagę różnych klocków.
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86