Page 181 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 181

TYDZIEŃ 1 4  •  Zapraszamy na przedstawienie  •  179



            III Zajęcia w ogrodzie

              x Zabawa z wykorzystaniem sprzętu terenowego – zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo w czasie zabawy.
              x Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Przepychanka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).




            Piątek    temat:  Oglądamy przedstawienie



            Zapis w dzienniku:

            Aktywność poranna i popołudniowa: Ćwiczenie „Odszukaj literę m w wyrazie” – utrwalanie kształtu poznanej litery,
            rozwijanie percepcji wzrokowej. Zabawa „Zapraszam” – rozwijanie percepcji słuchowej. Ćwiczenia poranne – Zestaw VII.
            Rysowanie ilustracji do obejrzanego przedstawienia – utrwalanie przeżyć w formie plastycznej. Wykonywanie kukiełek
            z KA, k. 13, 14. Przypomnienie bajki o Smoku Wawelskim. Zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem”.
              Obszary z podstawy programowej: I 5; II 6; III 2, 5; IV 1, 2, 4

            Zajęcia główne:   ▶  1. Zajęcia kulturowe – „Oglądamy przedstawienie” – rozumienie wieloznaczności słowa kultura,
            doskonalenie umiejętności odczytywania symboli graficznych, rozumienie konieczności przestrzegania zasad właściwego
            zachowania się podczas trwania przedstawienia.  ▶  2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw IV.
              Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5, 6; IV 1, 2, 3, 7, 9

            Zajęcia w ogrodzie: Zabawa z wykorzystaniem śniegu. Wydeptywanie ścieżek, fantazyjnych wzorów w śniegu, toczenie
            mniejszych i większych kul śniegowych – porównywanie ich wielkości. Zabawa "Raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy".  Zabawa
            ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Siłacze”.
              Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 1, 12


            I Aktywność poranna i popołudniowa

            Zadania poranne
              x Ćwiczenie „Odszukaj literę m w wyrazie”. N. rozdaje dzieciom kartki, na których wydrukowane są różne wyrazy.
              Zadaniem dzieci jest odszukanie wyrazów z literą m i zakreślenie tej litery niebieską kredką.
              x Zabawa „Zapraszam”. N. ustawia krzesła w kilku rzędach jak w teatrze. Przed nimi stawia jedno krzesło tyłem do pozo-
              stałych. Siada na nim dziecko-bileter, które nie może się odwracać. N. wskazuje dziecko-widza, które mówi: Poproszę
              jeden bilet. Dziecko-bileter musi odgadnąć, nie odwracając się, kto to powiedział. Następnie odpowiada, np.: Jacku,
              proszę bilet. Jeśli odgadnie, dzieci zamieniają się miejscami i zabawa trwa dalej.
              x Ćwiczenia poranne – Zestaw VII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

            Zadania popołudniowe
              x Rysowanie ilustracji do obejrzanego przedstawienia – utrwalanie przeżyć w formie plastycznej, prezentacja i omówienie
              prac.
              x Przygotowanie kukiełek do przedstawienia o Smoku Wawelskim – k. 13, 14 z KA.
              x Przypomnienie treści bajki o Smoku Wawelskim – próby układania dialogów, rola narratora w przedstawieniu.
              x Zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).



            II Zajęcia główne

            Zajęcia 1
            Rodzaj zajęć: zajęcia kulturowe.
            Temat: Oglądamy przedstawienie.
            Cele:
              r
              ozumienie wieloznaczności słowa kultura
              doskonalenie umiejętności odczytywania symboli graficznych
              ozumienie konieczności przestrzegania zasad właściwego zachowania się podczas trwania przedstawienia.
              r
                 Pomoce: piktogramy
   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186