Page 181 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 181
TYDZIEŃ 1 4 • Zapraszamy na przedstawienie • 179
III Zajęcia w ogrodzie
x Zabawa z wykorzystaniem sprzętu terenowego – zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo w czasie zabawy.
x Zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Przepychanka” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
Piątek temat: Oglądamy przedstawienie
Zapis w dzienniku:
Aktywność poranna i popołudniowa: Ćwiczenie „Odszukaj literę m w wyrazie” – utrwalanie kształtu poznanej litery,
rozwijanie percepcji wzrokowej. Zabawa „Zapraszam” – rozwijanie percepcji słuchowej. Ćwiczenia poranne – Zestaw VII.
Rysowanie ilustracji do obejrzanego przedstawienia – utrwalanie przeżyć w formie plastycznej. Wykonywanie kukiełek
z KA, k. 13, 14. Przypomnienie bajki o Smoku Wawelskim. Zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem”.
Obszary z podstawy programowej: I 5; II 6; III 2, 5; IV 1, 2, 4
Zajęcia główne: ▶ 1. Zajęcia kulturowe – „Oglądamy przedstawienie” – rozumienie wieloznaczności słowa kultura,
doskonalenie umiejętności odczytywania symboli graficznych, rozumienie konieczności przestrzegania zasad właściwego
zachowania się podczas trwania przedstawienia. ▶ 2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw IV.
Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5, 6; IV 1, 2, 3, 7, 9
Zajęcia w ogrodzie: Zabawa z wykorzystaniem śniegu. Wydeptywanie ścieżek, fantazyjnych wzorów w śniegu, toczenie
mniejszych i większych kul śniegowych – porównywanie ich wielkości. Zabawa "Raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy". Zabawa
ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Siłacze”.
Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 1, 12
I Aktywność poranna i popołudniowa
Zadania poranne
x Ćwiczenie „Odszukaj literę m w wyrazie”. N. rozdaje dzieciom kartki, na których wydrukowane są różne wyrazy.
Zadaniem dzieci jest odszukanie wyrazów z literą m i zakreślenie tej litery niebieską kredką.
x Zabawa „Zapraszam”. N. ustawia krzesła w kilku rzędach jak w teatrze. Przed nimi stawia jedno krzesło tyłem do pozo-
stałych. Siada na nim dziecko-bileter, które nie może się odwracać. N. wskazuje dziecko-widza, które mówi: Poproszę
jeden bilet. Dziecko-bileter musi odgadnąć, nie odwracając się, kto to powiedział. Następnie odpowiada, np.: Jacku,
proszę bilet. Jeśli odgadnie, dzieci zamieniają się miejscami i zabawa trwa dalej.
x Ćwiczenia poranne – Zestaw VII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).
Zadania popołudniowe
x Rysowanie ilustracji do obejrzanego przedstawienia – utrwalanie przeżyć w formie plastycznej, prezentacja i omówienie
prac.
x Przygotowanie kukiełek do przedstawienia o Smoku Wawelskim – k. 13, 14 z KA.
x Przypomnienie treści bajki o Smoku Wawelskim – próby układania dialogów, rola narratora w przedstawieniu.
x Zabawa ruchowa bieżna „Bieg slalomem” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).
II Zajęcia główne
Zajęcia 1
Rodzaj zajęć: zajęcia kulturowe.
Temat: Oglądamy przedstawienie.
Cele:
r
ozumienie wieloznaczności słowa kultura
doskonalenie umiejętności odczytywania symboli graficznych
ozumienie konieczności przestrzegania zasad właściwego zachowania się podczas trwania przedstawienia.
r
Pomoce: piktogramy