Page 184 - Nowa Trampolina sześciolatka. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć. Część 1
P. 184

182  •  SCENARIUSZE ZAJĘĆ  •  Grudzień



          III Zajęcia w ogrodzie

             x Dokarmianie ptaków – dosypywanie pożywienia do karmników, obserwacje ptaków. Kształtowanie postaw opiekuńczych
            wobec zwierząt, utrwalanie nazw ptaków.
             x Zabawy dowolne według pomysłów dzieci – przestrzeganie ustalonych zasad bezpiecznej zabawy.



          Wtorek    temat:  Pada śnieg



          Zapis w dzienniku:

          Aktywność poranna i popołudniowa: Zabawa „Ile sylab, ile głosek?” – ćwiczenie słuchu fonematycznego. Zabawa
          „Którego zwierzątka brakuje?” – doskonalenie percepcji wzrokowej. Ćwiczenia poranne – Zestaw VIII. Wykonywanie ćwiczeń
          w KP2, s. 69. Lepienie z plasteliny wybranych zwierząt leśnych – zachowanie proporcji, rozwijanie sprawności manualnej.
          Zabawa tropiąca „Szukamy zwierząt w lesie” – poruszanie się zgodnie z instrukcją słowną. Zabawa ruchowa „Konie na wybiegu”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 1, 8, 11, 14, 18

          Zajęcia główne:   ▶  1. Przygotowanie do czytania i pisania – „Pada śnieg” – poznanie kształtu litery p, P, drukowanej
          i pisanej, doskonalenie analizy sylabowej i głoskowej wyrazów, utrwalanie poznanej litery, odczytywanie wyrazów z poznaną
          literą. Wykonanie ćwiczeń w KP2, s. 70–71.  ▶  2. Zajęcia ruchowe – ćwiczenia gimnastyczne, Zestaw V.
            Obszary z podstawy programowej: I 5, 8, 9; III 5; IV 2, 4

          Zajęcia w ogrodzie: Zabawa „Kto trafi do kosza?” – rozwijanie celności. Obserwacje „Szukamy Pani Zimy” – dostrzega-
          nie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadchodzącą zimą. Zabawa ruchowa skoczna „Kto wyżej?”.
            Obszary z podstawy programowej: I 5; III 5; IV 18


          I Aktywność poranna i popołudniowa

          Zadania poranne
             x Zabawa „Ile sylab, ile głosek?” – podawanie wyrazów kojarzących się z zimą, wyróżnianie sylab i głosek oraz przeliczanie
            sylab i głosek. Ćwiczenie słuchu fonematycznego.
             x Zabawa „Którego zwierzątka brakuje?”. N. układa sylwety zwierząt leśnych. Po krótkiej prezentacji chowa jedno z nich.
            Dzieci określają, którego zwierzątka brakuje, podając nazwę i opisując jego wygląd. Doskonalenie percepcji wzrokowej.
             x Wykonywanie ćwiczeń w KP2, s. 69 – ćwiczenie spostrzegawczości, utrwalenie nazw zwierząt.
             x Ćwiczenia poranne – Zestaw VIII (zob. Zestawy ćwiczeń porannych).

          Zadania popołudniowe
             x Lepienie z plasteliny wybranych zwierząt leśnych – zachowanie proporcji, rozwijanie sprawności manualnej.
             x Zabawa tropiąca „Szukamy zwierząt w lesie”. N. proponuje dzieciom wyprawę na poszukiwanie zwierząt w lesie.
            Aby je odnaleźć, trzeba dokładnie słuchać poleceń N.: Idziemy 5 małych kroków do przodu, 3 kroki w prawą stronę,
            4 kroki do tyłu, 2 kroki w lewą stronę itd.
             x Zabawa ruchowa „Konie na wybiegu” (zob. Zestawy gier i zabaw ruchowych).


          II Zajęcia główne

          Zajęcia 1
          Rodzaj zajęć: przygotowanie do czytania i pisania.
          Temat: Pada śnieg.
          Cele:
            p
            oznanie kształtu litery p, P, drukowanej i pisanej
            doskonalenie analizy sylabowej i głoskowej wyrazów
            u
            trwalanie kształtu poznanej litery
            o
            dczytywanie wyrazów z poznaną literą.
               Pomoce: obrazki, które w swojej nazwie zawierają literę p, klocki, sznurek, KP2, KA.
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189